ISDN to ISDN Netwerk mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• TAD77
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om twee PC's om elkaar aan te sluiten via twee ISDN kaarten.

Op 1 PC komt internet binnen (kabel), nu wil ik dat graag ook op die andere PC.
Deze wordt af en toe gebruikt om iets op te zoeken op internet of voor email-doeleinden, dus de snelheid is met ISDN genoeg.
Nu ligt er nog bekabeling voor ISDN en ben ik in het bezit van twee ISDN kaarten.

Is het mogelijk om zo het kabelinternet door te lussen naar de tweede pc ?

Tim.

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun gek terug.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, dan moet je er een huiscentrale tussen hebben om dat te laten werken.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je isdn bekabeling netjes is gelegd, dus met alle 8 de aders, dan kun je er gewoon 10Mbit overheen sturen. Anders heb je inderdaad een ISDN-huiscentrale nodig. En die zijn duurder dan 2 netwerkkaartjes met een kruiskabel/hub

Verwijderd

Voor 10 Mbit hoef je zelfs alleen de binnenste 4 aderen aan te sluiten. Alleen voor 100 Mbit moet en ze alle 8 en in de goede volgorde aangesloten worden. Als KPN het heeft aangelegd, dan ligt er gewoon een standaard 8 aderige UTP kabel. Door deze kabel kan je namelijk ook 2 isdn lijnen of 4 analoge lijnen trekken. Of een combinatie hiervan.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 09:37 schreef Boeing het volgende:
Voor 10 Mbit hoef je zelfs alleen de binnenste 4 aderen aan te sluiten. Alleen voor 100 Mbit moet en ze alle 8 en in de goede volgorde aangesloten worden. Als KPN het heeft aangelegd, dan ligt er gewoon een standaard 8 aderige UTP kabel. Door deze kabel kan je namelijk ook 2 isdn lijnen of 4 analoge lijnen trekken. Of een combinatie hiervan.
UTP (10 en 100 Mbit) gebruiken ader 1, 2, 3, 6. Met alleen de middelste 4 kom je er niet. Die andere 4 aders dienen voor eventuele uitbreidingen (1Gbit gebruikt 6 aders) en zorgen ook voor een verminderde storing, maar met 4 aders en 10 Mbit kan je wel werken.