Toon posts:

[BBG] sep/okt. User discussie: Basissysteem. Wat het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
N.a.v. dit topic Verwijderd in "Waar wordt de aankomende BBG besproken?"
Start ik dit topic op. Om te zien wat volgens tweakers in hun ogen het beste basissysteem zou zijn. (Zich houdend aan het budget en de criteria waaraan het basis systeem aan moet voldoen.)

Basissysteem
Het basissysteem biedt alles wat iemand nodig heeft voor normaal dagelijks pc-gebruik, zoals het werken met kantoorapplicaties, surfen, e-mailen, muziek downloaden, (muziek-)cd'tjes branden, et cetera. Het is niet bedoeld voor high-end gaming en video-editing. Dat alles voor een betaalbare prijs van rond de 750 euro. Het systeem blijft geschikt voor de occasionele spelletjesspeler.

De vorige BBG voor het budget systeem voor de periode Juli/Augustus zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/bbg.jpg

Nou leek het mij tof om te zien wat er na 2maanden veranderd is. En wat de users aan deze configuratie zouden veranderen en waarom.

Dus zou jij een specifiek onderdeel verwissellen met een ander?

Of zou jij een heel ander systeem maken met hetzelfde budget. Maar die wel aan de voorwaarden voldoet.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik een bescheiden beginnetje maken. Met mijn beperkte kennis.

Ik denk dat voor het basis model wellicht de Kast antec sonata 2 van 110E vervangen kan worden door de

Arctic Cooling Silentium T3 - € 78,- van het multimedia systeem.

Uit de diverse reviews blijkt dat deze kasten van hoge kwaliteit zijn en zeer weinig lawaai produceren. De kasten beschikken over temperatuurgestuurde ventilatoren die nauwelijks geluid produceren. Voor de montage van de harddisk beschikt de kast over een speciale 'muffler' die ervoor moet zorgen dat de trillingen van de schijf worden gedempt en daarnaast de temperatuur van de harddisk op acceptabel niveau moet houden.

Aangezien deze behuizing en 30euro goedkoper is
en ik betere hoop heb dat deze kast stiller? is. Aangezien mijn antec sonata II fungeert als een ijzeren klankkast voor mijn paar maanden oude samsung harde schijf inc die relatief stil zou zijn.
Resultaat: Lawaai.

Verwijderd

Zou je niet aangezien we uitgaan van een basissysteem gewoon is kijken naar een X2 3800+ of een X2 3600+?

Dat de Conroe ATM iets sneller is wil niet zeggen dat de A64 gelijk slecht is. (Zou je bijna wel denken als je sommige fanboys hoort schreeuwen @ dit forum :P)

Maar tzt dat men dit systeem wil upgraden is het waarschijnlijk alweer een jaar verder. (aannemend dat diegene die elke maand iets nieuws willen dit systeem niet nemen. ;) ) Als je de AM2 variant neemt kun je nog upgraden naar een AM3 CPU ook. :)

Behalve dat de 805 missch een leuke OCer is. Is de X2 3800+ dat ook en loopt die de Pentium D er vierkant uit. :)

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:53:
Zou je niet aangezien we uitgaan van een basissysteem gewoon is kijken naar een X2 3800+ of een X2 3600+?

Dat de Conroe ATM iets sneller is wil niet zeggen dat de A64 gelijk slecht is. (Zou je bijna wel denken als je sommige fanboys hoort schreeuwen @ dit forum :P)

Maar tzt dat men dit systeem wil upgraden is het waarschijnlijk alweer een jaar verder. (aannemend dat diegene die elke maand iets nieuws willen dit systeem niet nemen. ;) ) Als je de AM2 variant neemt kun je nog upgraden naar een AM3 CPU ook. :)

Behalve dat de 805 missch een leuke OCer is. Is de X2 3800+ dat ook en loopt die de Pentium D er vierkant uit. :)
kwa prijs zit je met een asus m2n-e en een x2 3800+ ongeveer gelijk aan de d805 en het gigabyte mb. Alleen komt de x2 3800 beter uit de benchmarks. dat is natuurlijk wel on-oc-et.

zelf heb ik ook zo'n systeem besteld. het enige is wel dat er even gelet moet worden op het geheugen.

de prijswinst van de kast kan vervolgens omgezet worden in een betere videokaart.

[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 22-08-2006 10:59 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:30
Ik ga binnenkort een dergelijk systeem bestellen. Op basis van deze bbg heb ik wat samengesteld bij Alternate, ik wil namelijk bij één leverancier bestellen en geassembleerd, volgens mij zijn dit redelijke prijzen.

Afbeeldingslocatie: http://i94.photobucket.com/albums/l113/652cc/Basis.jpg
  • Hiermee zit ik aan de bovenkant van het budget, ik wil eigenlijk niet veel meer uitgeven.
  • Ik wil een extra 160 GB HDD (IDE) aansluiten die ik al heb dus heb ik een IDE controller nodig, of zijn er andere opties. De floppy heb ik nodig om bijv. drivers te kunnen installeren.
  • Is dit een goede samenstelling op basis van de bbg? Of kan ik toch beter een Athlon X2 nemen, of toch de Pentium. Ik ga niet overclocken of zo. Games speel ik af en toe.

[ Voor 5% gewijzigd door 652cc op 22-08-2006 14:43 ]

"Who are you to wave your finger?"

Verwijderd

652cc schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:41:
Ik ga binnenkort een dergelijk systeem bestellen. Op basis van deze bbg heb ik wat samengesteld bij Alternate, ik wil namelijk bij één leverancier bestellen en geassembleerd, volgens mij zijn dit redelijke prijzen.

[afbeelding]
  • Hiermee zit ik aan de bovenkant van het budget, ik wil eigenlijk niet veel meer uitgeven.
  • Ik wil een extra 160 GB HDD (IDE) aansluiten die ik al heb dus heb ik een IDE controller nodig, of zijn er andere opties. De floppy heb ik nodig om bijv. drivers te kunnen installeren.
  • Is dit een goede samenstelling op basis van de bbg? Of kan ik toch beter een Athlon X2 nemen, of toch de Pentium. Ik ga niet overclocken of zo. Games speel ik af en toe.
Heb zelf een relatief gelijkwaardig systeem staan. ASUS M2N32-SLI Deluxe.
nForce 590 ipv de nForce 570. Enorm stabiel en snel systeem.

Wat CPU betreft is de X2 misschien een verstandigere keuze :
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2,0GHz, 2x512KB, 89W, Boxed)

De IDE controller is standaard aanwezig.
Grappig genoeg wat de diskette betreft werd de controller zonder problemen door WinXP SP1 herkend en zag ie zonder extra drivers de 36Gb Raptor meteen. :*)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Ik zie de meerwaarde van dit topic niet echt :)
Er komt dadelijk een BBG uit voor sept/okt en aan de hand daarvan krijgen we hier weer een discussietopic. Het heeft imho weinig zin om daar van tevoren al een hele discussie over te hebben.

Zie ook 652cc in "[BBG] sep/okt. User discussie: Basissyst..." waardoor het topic gelijk al offtopic is

Imho overbodig en dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.