Toon posts:

Decoder - Boxen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op dit moment ben ik thuis een beetje aan het knutselen met mijn geluid. Ik heb het volgende:

¤DVD speler van JVC (met 1 coaxial aansluiting).
¤Creative Inspire Digital 5500 5.1 Dolby Digital set (met 1 coaxial en 1 optical aansluiting).
¤Een hele oude stereotoren en een versterker van Sharp aangesloten op 8 grote boxen die nog prima werken met goed geluid. (Met waarschijnlijk oude aansluitingen)
¤Een TV aangesloten met een scartkabel aan de 'oude' stereotoren.

Mijn bedoeling is om deze set 'samen te voegen'. Op dit moment zit alles aan elkaar behalve de Dolby Digital set. Dus het geluid is prima verzorgd over de 8 boxen. Alleen heb ik geen dolby digital geluid, dus het geluid is via elke box hetzelfde.

Ik zou graag mijn decoder van de Dolby Digital set ertussen plaatsen (dus zonder de boxen die bij die set zitten) zodat het geluid nog mooier wordt als ik DVD's aan het kijken ben. Is dit op één of andere manier mogelijk?

Liever heb ik eigenlijk nog een soort van decoder die alle 8 boxen kan aansturen en die het mooiste geluid van dit moment kan verdelen (DTS). In principe heb ik alles al behalve hetgene dat het geluid kan verdelen in een DTS surround sound. Hoe krijg ik nu alles zo aangesloten dat ik kan genieten van DTS geluid? Of is dit teveel van t goede en is dit niet mogelijk??

Hulp is welkom!

Ik hoop dat jullie me het één en ander kunnen vertellen aangezien ik niet veel verstand heb van dit soort zaken.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 19:37 ]

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 08:29

DJ Vincento

1422055

Je kunt 5 boxen aansluiten op de amp van je dolby-digitaal set,als er op die amp een gewone line out zit kun je die weer door verbinden naar je sharp stereo set.En je TV mot je op je dolby-amp aansluiten.En die 8e box,is dat de subwoofer? Zoja,die moet je ook aansluiten op je dolby digitaal amp.

Dit is dan de situatie:

-DVD speler aangesloten op de TV en Op de Dolby Digitaal versterker
-TV aangesloten op de aux van de dolby digitaal versterker
-5 boxen +subwoofer aangesloten op de Dolby Digitaal versterker
-Line out/Pre Out van de dolby digitaal versterker aansluiten op je sharp set
- De gewone hifi luidsprekers aansluiten op de sharp set.

Zo heb je dolby digitaal en gewoon stereo.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Jag

De meest logische keus is een receiver kopen. Als je een 7.1 receiver koopt kan je daar een hoop speakers aan knopen. Ik zou er nog een sub bijnemen.

Het computerspeakersetje zou ik aan de computer hangen, net als de receiver. Computer setje voor het geluid van je pc als je erachter zit, de rest van het geluid via de receiver.

Je zou er dan nog evt voor kunnen kiezen om alle video signalen via de receiver te laten lopen.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 08:29

DJ Vincento

1422055

O,het gaat om een computer 5.1 setje.Nee,dan moet zolas jag al zij een echte 5.1 of 7.1 set kopen