Misschien is de topictitel wat onduidelijk, als iemand een idee heeft hoe ik het beter kan omschirjven moet hij/zij maar roepen.
Ik krijg het volgende niet aan de praat...
M.b.v. AJAX roep ik de pagina aan. Er worden twee waarden meegegeven in het url. a en c.
"c" is het "command", "a" is de string "argument" (die wordt geplaatst in een array).
"a" kan leeg zijn.
Wanneer ik bijvoorbeeld het bestand aanroep met ?c=GetCurrentlyPlayingItemDetails&a=
Verwacht ik dat het volgende wordt uitgevoerd.
Misschien mis ik volledig hoe de eval() functie werkt in php (in javascript zou het zo werken naar mijn idee). Het werkt in ieder geval niet...... Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Ik lees overal dat de eval() functie vies is. Dus als iemand emand eventueel een andere weg naar Rome weet...? Het script haalt via een webservice data uit MediaPortal waarvoor ik een webbased remote control aan het schrijven ben.
Ik krijg het volgende niet aan de praat...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php //Connect to SoapClient $client = new SoapClient('http://127.0.0.1:81/MPExtControlWS/Service.asmx?WSDL'); //Make commandstring $commandString = ($_GET['a'] == "")? $_GET['c'] ."()" : $_GET['c'] ."(array(". $_GET['a'] ."))" ; $commandResultString = $_GET['c'] ."Result"; //Obtain results $objectresult = $client->eval($commandString); $simpleresult = $objectresult->eval($commandResultString); echo $simpleresult; ?> |
M.b.v. AJAX roep ik de pagina aan. Er worden twee waarden meegegeven in het url. a en c.
"c" is het "command", "a" is de string "argument" (die wordt geplaatst in een array).
"a" kan leeg zijn.
Wanneer ik bijvoorbeeld het bestand aanroep met ?c=GetCurrentlyPlayingItemDetails&a=
Verwacht ik dat het volgende wordt uitgevoerd.
PHP:
1
2
| $objectresult = $client->GetCurrentlyPlayingItemDetails(); $simpleresult = $objectresult->GetCurrentlyPlayingItemDetailsResult; |
Misschien mis ik volledig hoe de eval() functie werkt in php (in javascript zou het zo werken naar mijn idee). Het werkt in ieder geval niet...... Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Ik lees overal dat de eval() functie vies is. Dus als iemand emand eventueel een andere weg naar Rome weet...? Het script haalt via een webservice data uit MediaPortal waarvoor ik een webbased remote control aan het schrijven ben.
[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 20-08-2006 18:16 ]