[Win XP] Defragmentatie en Data Wipe programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Mijn vraag is kort maar simpel.

Bestaat er een programma die eerst de schijf defragmenteert en daarna de overgebleven ruimte overschrijft met random 1en en 0en (of andere patronen)?

Heb wel al een paar programma's gevonden (via de OM Faq) die de hele schijf formateren en alles overschrijven met 1en en 0en. Maar ik zoek dus een programma die de aanwezige data met rust laat en alleen maar de lege ruimtes overschrijft.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
Ik kan me herrineren dat Steganos Security Suite 6 en 7 dit kunnen. Je hebt hierbij de mogelijkheid om de vrije ruimte te wipen.

• Refragmental
Thaan schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:50:
Ik kan me herrineren dat Steganos Security Suite 6 en 7 dit kunnen. Je hebt hierbij de mogelijkheid om de vrije ruimte te wipen.
Ziet er al redelijk goed uit :)
Kan deze ook te werk gaan op USB sticks enzo?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
Legion schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:10:
[...]

Ziet er al redelijk goed uit :)
Kan deze ook te werk gaan op USB sticks enzo?
Nee, jammer genoeg niet. Hij zal gewoon geinstalleerd moeten worden op het systeem.
Hij kan overigens niet defragmenteren, alleen de lege ruimte overschrijven.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-07 20:42
eraser.
Hier kun je file erasen, lege ruimte erasen, prullebak erasen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen hardwarematig probleem, Opslagmedia & I/O Controllers » Client Software Algemeen dus :)

• Refragmental
Thaan schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:13:
[...]

Nee, jammer genoeg niet. Hij zal gewoon geinstalleerd moeten worden op het systeem.
Hij kan overigens niet defragmenteren, alleen de lege ruimte overschrijven.
Nouja... ik bedoel eigenlijk... kan deze ook de free space van een USB stick wipen?

Maar na de trial versie te hebben geprobeert blijkt dit dus niet te kunnen.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 20:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik kan je dan eerder Acronis Privacy Expert aanraden.
Steganos Security Suite vindt ik toch nogal wat resources vreten.
Daarnaast kan je met Acronis Privacy Expert ook een Boot CD maken om oude systemen met HD's te cleanen. Kan ook gewoon met alle media omgaan, dus ook een USB stick.

Bij beide pakketten is het wipen van HD ruimte één van de opties. dus al het andere zal je moeten vergelijken.
Overigens doen beide pakketten niet eerst defragmenteren en dan wipen van de free space.
Defragmenteren zal je met iets anders moeten doen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Refragmental
Even over een andere boeg.

Er bestaan data recovery programma's.
Je krijgt na een scan een lijst te zien van bestanden die recoverd kunnen worden.
Is er ook een recoveryprogramma die de optie geeft om de gevonden bestanden definitief te wipen?

Die zou uitermate handig zijn.
Want zo'n harddisk wipe programma gaat alle free space op de harddisk af ookal staan er geen bestanden. En wil je het goed doen dan is het ontzettend tijdintensief om een grote hardeschijf van 200gig te wipen.

• Refragmental
Legion schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:01:
Even over een andere boeg.

Er bestaan data recovery programma's.
Je krijgt na een scan een lijst te zien van bestanden die recoverd kunnen worden.
Is er ook een recoveryprogramma die de optie geeft om de gevonden bestanden definitief te wipen?

Die zou uitermate handig zijn.
Want zo'n harddisk wipe programma gaat alle free space op de harddisk af ookal staan er geen bestanden. En wil je het goed doen dan is het ontzettend tijdintensief om een grote hardeschijf van 200gig te wipen.
Om nog maar even te kicken.
Is er een programma waarmee het mogelijk is om alle gevonden bestanden definitief te wipen?
Pagina: 1