Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BOINC] Project voor oude computer

Pagina: 1
Acties:

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 06:53
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb hier nog een oude AMD Athlon 700MHz staan, welke is voorzien van 128MB RAM. Graag zou ik hier een DC project op draaien.

Het liefste zou ik WorldCommunityGrid draaien, dat heb ik geprobeerd en dat draait voor geen meter. Telkens miste ik de deadlines omdat deze computer niet zo vaak aanstaat. Ik denk dat deze pc zo'n beetje 3-4 uur per week gebruikt wordt. En HPF en FightAIDS@Home vragen vrij veel geheugen.

Zijn er BOINC projecten die geen deadline hebben of bijvoorbeeld eentje van 3 weken? En het moet natuurlijk geschikt zijn voor pc's met 128 MB RAM.

Het liefst zou ik een medisch project draaien, maar andere suggesties zijn ook welkom! :) En het zou natuurlijk mooi zijn als DPC er ook actief is.

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

voor 3-4 uur per week denk ik niet dat je een boinc project zal vinden...

Denk dat je meer geluk hebt bij een dnet project of dpad

Verwijderd

Hmm dan zal een medisch projekt lastig worden. Als hij als hij aanstaat wel ongeveer 1a1.5 uur aan staat dan is TSC/d2ol een optie maar BOINC zou ik eigenlijk niet aan beginnen op zo'n relatief trage pc met relatief weinig uren.

• priens
Ik dacht ook al dat het weinig uit zou halen. D2OL heb ik ook al aan gedacht, dus ik zal eens kijken of het wat is.
Misschien heeft het wel helemaal geen zin en moeten we het ding gewoon een keer weggooien...

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:39

Crack

...ehh.......Mooh?!?

TANPAKU heeft kleine wu's. Dat project zou je kunnen draaien op BOINC.
Het project zit momenteel wel even zonder werk.

[ Voor 25% gewijzigd door Crack op 20-08-2006 18:29 ]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• priens
Crack schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:18:
TANPAKU heeft kleine wu's. Dat project zou je kunnen draaien op BOINC.
Het project zit momenteel wel even zonder werk.
Tanpaku ziet er op zich wel interessant uit, maar het is wel erg lastig om achter de systeemeisen te komen. Is er iemand die weet of dit met slechts 128MB RAM goed werkt?

Tevens wordt gesproken over WU's die slechts een paar minuten duren. Da's op zich helemaal niet verkeerd.

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:39

Crack

...ehh.......Mooh?!?

128Mb is natuurlijk niet veel, maar Tanpaku vraagt t.o.v. veel andere BOINC-projecten ook niet veel geheugen.

Een AMD 2000+ heeft afhankelijk van de grootte 5 minuten tot 2 uur nodig om 1 wu te voltooien.

De deadlijn is wel vrij kort, dus stel een kleine buffer in. Bovendien wordt de eerste geclaimde waarde ook toegekend, dus met een 'geoptimaliseerde' client is het ook nog eens voordelig, als je de results snel terug stuurt.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Crack schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:31:
128Mb is natuurlijk niet veel, maar Tanpaku vraagt t.o.v. veel andere BOINC-projecten ook niet veel geheugen.

Een AMD 2000+ heeft afhankelijk van de grootte 5 minuten tot 2 uur nodig om 1 wu te voltooien.

De deadlijn is wel vrij kort, dus stel een kleine buffer in. Bovendien wordt de eerste geclaimde waarde ook toegekend, dus met een 'geoptimaliseerde' client is het ook nog eens voordelig, als je de results snel terug stuurt.
Zijn lekkere korte werkstukken van 10 minuten tot een uur die weinig geheugen vragen.....heb net SIMAP stil gelegt (kromme redeneringen met credits - mijn opinie), dus die 10% weight gaan naar Tanpaku, als ze het werk kunnen aanslepen natuurlijk. Unofficial BOINC wiki heeft een pracht formule hoe de optimale Work Schedule in te stellen....helaas zijn ze recent van 4 naar 3 dagen gegaan, dus dat was een nieuwe abacus ronde....heb ze wel om 1 week gevraagd als ze uit alpha komen....komt niet op de dag aan toch!?!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 22:53
anders gooi je er toch meer geheugen in..... wat ben je nodig ervoor dan kijk ik even rond of ik wat heb en stuur ik het je op. ( anders zijn er nog zat mensen die een bak geheugen hebben liggen)

• priens
Tnx voor het aanbod! :*) Maar het probleem is vooral dat ie niet zovaak aanstaat en dus meestal de deadlines verstrijken voordat het resultaat teruggestuurd is. Da's natuurlijk zonde.

Toevallig heb ik vorige week SIMAP geinstalleerd en dat lijkt redelijk te draaien. Hij retourneert de resultaten tot nu toe netjes binnen de deadline, dus dat lijkt gunstig.

Vreemd is wel dat bij BOINC er nu 2 depriens-en zijn. Erg raar, maar ach...

• priens
Om maar eens een ouwe koe uit de sloot te halen (letterlijk? ;) )

WorldCommunityGrid heeft nu zelf een project dat ook prima op oudjes draait: Fiocruz Genome Comparisation
Hele lichte systeemeisen:
* At least a 160MHz Intel Pentium™ processor or equivalent >:)
* At least 60 MB RAM (with virtual memory enabled)
* At least 25 MB free disk space available for use by the project (in the agent install directory)
* The ability to display 8-bit graphics at 800x600 resolution
* An Internet connection with minimum 40 kbps speed
* Operating System: Windows 98, ME, 2000 or XP

't is dat m'n telefoon geen Windows 98, ME, 2000 of XP draait, anders had ik het wel geweten. ;) DPC-Mobile! 8)
Pagina: 1