Toon posts:

Netwerkconflict na nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers, ik heb even een vraag want ik kom er zelf niet uit. Ik heb op een 2e pc windows xp professional opnieuw geinstalleerd. Maar ik krijg sinds de nieuwe installatie een netwerkconflict random binnen een steeds variërende tijd. Dan valt internet gewoon even weg. De 2e pc maakt gebruik van een digi connect wireless lan card die voorheen nooit problemen gaf in combinatie met de linksys wrt54g router(nieuwste firmware 1.09).

Het lijkt dus een softwareprobleem denk ik, maar ik weet het niet. Router resetten naar factory defaults helpt niet...

Mijn ip data:

192.168.1.102
subnetmasker 255.255.255.0
std gateway : 192.168.1.1
dhcp server : idem

Provider: Chello

Pc met wireless card:

192.168.1.100
subnetmasker 255.255.255.0
std gateway : 192.168.1.1
dhcp server : idem

Card is een digiconnect: AMIT PCI 802. 11 g Wireless LAN PC geeft hij aan in apparaatbeheer. Is de driver van de site vd fabrikant en komt er dan zo in te staan.

Hopelijk heeft iemand een suggestie.

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
De ip-adressen zijn hetzelfe, deze moet je dus even op automatisch zetten als dat nog niet zo is, en anders een vast ip toewijzen.

edit:
Bij Windows XP:
Start -> Configuratiescherm -> Netwerk en ... verbindingen -> Netwerkverbindingen -> Eigenschappen op de betreffende kaart/verbinding -> Internet Protocol (TCP/IP) aanklikken -> Eigenschappen -> gegevens invullen

[ Voor 49% gewijzigd door tjmv op 20-08-2006 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry was een (cruciaal)typfoutje die andere is .100 heb het veranderd. Probleem blijft...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hier een oplossing voor? Beide xbox360's komen nu ook soms niet meer online. Bij de test connection geeft hij als probleem dat 2 devices hetzelfde adres zouden gebruiken maar die adressen zijn dynamisch. DHCP staat aan in de router. Zodra de pc met de wireless kaart wordt uitgezet werkt de rest weer. Ik snap niet waardoor het komt.

Verwijderd

Topicstarter
Kick.