Toon posts:

Pioneer DVR-540H Vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van de Pioneer DVR-540H HDD recorder. Ik ben inmiddels al een dagje+nachtje bezig geweest het ding te laten werken. Met een normale Kabel aansluiting zal het allemaal wel goed gaan, maar het probleem is dat ik Digitale TV van kpn heb. Zodoende heb ik me wijs laten maken gisteren in de winkel dat ik ipv een single tuner (Samsung SMT 1000T) een dual tuner (Samsung 1100T) nodig heb om het te laten werken zoals ik wil. (TV kijken terwijl je iets anders opneemt. Ik heb verder een Philips breedbeeld TV 100Hz met 2 scart aansluitingen. Nu heb ik een aantal brandende vragen.

- Hoe is de beste opstelling qua aansluiten? Samsung -> Pioneer -> Philips via een scart (volledig bedraad allemaal)
- Is het slim om alsnog een Coax tussen de Tuner en Recorder te doen? Misschien voor Guideplus?
- Guideplus synchroniseerd niet (nachtje laten aanstaan, maar werkt niet). Ook niet als ik de tuner
op Eurosport zet. In de guideplus setup procedure reageert de Samsung Tuner overgens wel op het infrarood signaal van de G-Link kabel die aan de Pioneer zit aangesloten (Kanaal springt op 12)
- Op de HDD recorder: Moet ik hier de video ingangen op VIDEO laten staan, of de input op Decoder?

Misschien is het niet helemaal duidelijk, maar ik ben geen Hifi-freak en loop zodoende een klein beetje vast, en kan het niet anders verwoorden. Alle hulp is dus meegenomen :)

Alvast vriendelijk bedankt!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:56

Aldmar

Niks...

Ik heb sinds kort een Pioneer DVR-440H. Deze heb ik aangesloten op mijn TVHome samsung decoder. Ik heb het als volgt aangesloten:
-Decoder->Pioneer->Samsung LCD alles zit zo via scart (RGB) op elkaar aangesloten. Je moet wel instellen in je Pioneer dat hij het scart signaal moet doorschakelen als hij in standby staat. Op deze manier kan je altijd digitale tv kijken, ook als de Pioneer in standby staat.

-Ja, je moet overal een coax kabel tussen leggen. Guideplus werkt alleen via analoge tv ;) en mijn decoder heeft een coax nodig omdat daar simpel weg het digitale tv signaal op zit. (Geen idee hoe het bij KPN werkt, kabel/iptv/draadloos?)

-Zie vorige punt. Je moet instellen dat Guideplus download van eurosport via het analoge signaal. Verder moet je dan in Guideplus zelf instellen dat bijvoorbeeld Film1 via kanaal 111 via de decoder op AV1 binnenkomt. Dit wijst zich eigenlijk vanzelf wel als je Guideplus een beetje doorspit.

-De input heb ik op RGB staan, omdat de output van de decoder ook RGB is. Als je hem op Decoder instelt dan werkt het niet, dan krijg je alleen zwart beeld.

Ik heb trouwens ook nog een 'probleem'. Misschien dat jij mij daarmee kan helpen: :P Als ik iets opneem op de HDD dan maakt hij niet automatisch hoofdstukken. Ik heb dit wel ingesteld bij de instellingen. Om de 10 minuten moet hij een hoofdstuk toevoegen. Als ik dus (net zoals bij een DVD) naar het volgende hoofdstuk wil van een film, dan gaat hij direct naar het einde van wat opgenomen is. En niet zoals bij een DVD naar het volgende hoofdstuk. Mijn ouders hebben een Philips recorder en deze doet dat wel. Om de 10 minuten begint hij een nieuw hoofdstuk. Op deze manier kan je snel iets doorzoeken.