Toon posts:

P5W DH Deluxe - WLAN Adapter probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bonjour~

Tja, dan zit ik hier met m'n neus voor m'n nieuwe PC. Ik heb wat probleempjes gehad, het is me gelukt ze te fixen, maar nu zit ik denk ik echt vast...

Het gaat hier om m'n WLAN Adapter, die onboard op het moederbord zit. Het wordt maar niet gezien! Windows ziet niet dat het bestaat, de ASUS P5W DH-CD laat de installatiedriver niet zin in de autorun... Ik heb exact hetzelfde gedaan als wat er in de user guide v/d WiFi-AP Solo staat, maar zodra de CD opstart, staat er nergens 'Wireless' oid.

Nu zit de driver wel op de CD, want ik heb 'm een aantal keer geinstalleerd, maar zodra het geinstalleerd is en zodra ik het programma opstart, krijg ik de melding 'This driver may be removed or disabled'. Maar hij zit erin, en de antenne is ook aangesloten?

Mijn specs:

Intel Core 2 Duo E6600
2* 1024 MB OCZ DDR2-800 CL4
2* Western Digital Raptor 150GB (RAID 0)
2* Samsung Spinpoint P120 250GB (RAID BIG)
ASUS nVidia 7600 GT

Weet iemand misschien de oplossing, of kan iemand mij misschien helpen?

Met vriendelijke groet,

Arjan

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

In Apparaatbeheer heb je geen Unknown devices staan ?

Kun je het apparaat aan/uitzetten in de BIOS ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
ik heb al vaker gelezen over dit probleem (ik gebruik dit mobo niet).
ik raad je aan om gewoon een pci wirlles te kopen.
heb je meer kans dat die het doet.:)

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, jongens, na een klein beetje meer research kwam ik erachter dat de adapter werkt via een USB-ingang. In de BIOS had ik dus mijn USB poorten van 8 naar 6 gehaald, omdat ik er maar 6 beschikbaar heb, maar nu ik het terug heb gezet naar 8, werkt het ineens!

Toch nog bedankt, en sorry voor dit haast nutteloze topic. ;)

(nou goed, misschien toch nog iets handigs voor anderen... ^^; )

Verwijderd

'misschien handig'? Ik heb me een ongeluk gezocht in het BIOS naar een optie om WLAN aan te kunnen zetten! Ik had ook de USB poorten verlaagd naar van 8 naar 6 en kon dat wireless lan ding dus ook niet vinden. Bedankt voor de moeite om je oplossing te melden!

Verwijderd

the squaler1 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:55:
ik heb al vaker gelezen over dit probleem (ik gebruik dit mobo niet).
ik raad je aan om gewoon een pci wirlles te kopen.
heb je meer kans dat die het doet.:)
beetje onzin dit, de p5w dh wireless adapter werkt prima en geeft evenveel bereik en performance als m'n losse linksys adapter die ik dan ook maar weer verwijderd heb.
Zo heb je tenminste waar voor je geld.

Verwijderd

Hallo,

Heb ook sinds een 2 tal weken men setupje en bij mij wilt het wireless internet ook niet mee.
De installatie enz is vlot verlopen de drivers werken en t wifi kaartje wordt gevonden.
Met de bijgeleverde wifisoftware van asus heb ik de groootste moeite om verbinding te maken met men phillips wireless router. Dit tooltje heb ik dus uitgeschakeld en gebruik nu gewoon het stnd windows tooltje. Hierdoor gaat het verbinden een heel stuk vlotter echter het probleem is dat de verbinding niet stabiel is. Zo heb ik bv voor pc start op maakt netjes verbinding na 5 min valt het internet uit. Gaat hij opnieuw zen verbinding maken met de router wat niet altijd even succesvol is.
Nadat hij dan terug succesvol geconnecteerd is begint heel het verhaal opnieuw. De ontvangst is zeker niet slecht en aan de de router zou het ook niet mogen liggen aangezien ik er met de laptop geen enkel probleem van ondervindt...
Ik heb al zitten zoeken naar updates van drivers voor het asus tootlje ofzo maar kan niets vinden.
De bios is tevens de 1101 versie, bij mijn weten de meest recente...
Iemand een oplossing voor dit toch wel enorm irritante probleem?

Verwijderd

Even maar zelf het probleem oplossen :

http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3

deze update zou het probleem moeten oplossen ik ga hem straks uitproberen ik post hier het resultaat wel.

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:47:
k heb exact hetzelfde gedaan als wat er in de user guide v/d WiFi-AP Solo staat, maar zodra de CD opstart, staat er nergens 'Wireless' oid.
Ik heb juist hetzelfde probleem. Ik zie ook niets staan van die driver.
Pagina: 1