subwoofers en buren?

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12324

Topicstarter
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik nou wel of niet een subwoofer zal aanschaffen, het laatste wat ik wil hebben is een slechte relatie met m'n buren. We wonen in een drive-inn woning met aan beide zijden buren en ik zou dus wel een subwoofer willen kopen voor de ondersteuning van de bas bij films (DTS en 5.1), ik bedoel dus subtiele effecten zoals bedoeld door de filmmakers en niet vergelijkbaar met car-audio ;) . Maar dan nog, ook die bassen kunnen behoorlijk irritant zijn denk ik, wat is jullie ervaring daarmee? Het zijn overigens betonnen vloeren en wanden. Heeft het nog nut om een downfiring ipv een frontfiring (of andersom) subwoofer te kopen, of maakt dat weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Ik vind dat je hem wel kan kopen. Ga je wat harder muziek draaien, dan doe je je sub ietsjes zachter. En als je buren normaal geen last van je hebben, dan vinden ze het echt niet erg als jij een avondje je je blaffer laat blazen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kep dus een dtt2500.... buren aan beide kanten (tussenwoning dus)... de subwoofer ligt tegen een muur waar aan de andere kant 1 van de aangelegen woningen ligt... Ik heb tot nu toe nog geen klachten gehad... pfew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20444

Misschien een idee:plak je muur vol met eierdozen..isoleert goed!!!

wel erg sociaal dat je geluiskwaliteit linkt met de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 28 januari 2001 23:38 schreef wfvn het volgende:
kep dus een dtt2500.... buren aan beide kanten (tussenwoning dus)... de subwoofer ligt tegen een muur waar aan de andere kant 1 van de aangelegen woningen ligt... Ik heb tot nu toe nog geen klachten gehad... pfew...
Niet lullig bedoelt, maar zo een sub is niet te vergelijken met een echt goeie sub.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
My idea exactly.

Dat soort kleine 8-liter kastjes is niet te vergelijken met een grote REL of andere, >50 liter sub. Die hoor je echt wel twee huizen ver, als je er een krachtige versterker op hebt aangesloten.

Ik woon ook gewoon in een huis met aan beide kanten buren, maar die vinden het niet erg als ik één middagje in de week het spul ff goed op z'n donder geef. Als je je voor de rest een beetje gedraagt zijn het wel érge miereneukers willen ze die ene keer erg vinden.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15965

Gewoon een subwoofer kopen,
want kan jou die buren nou schelen.

Ik zou natuurlijk wel een beetje rekening houden, maar niet extreem hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 23:38 schreef STAYFAN het volgende:
Misschien een idee:plak je muur vol met eierdozen..isoleert goed!!!

wel erg sociaal dat je geluiskwaliteit linkt met de buren.
Nou, opzich is het wel een goed idee van die eierdozen natuurlijk (of prof isolatie), maar aangezien het de woonkamer is, zullen m'n ouders niet echt verguld zijn van dit idee... *D

En wat betreft dat sociaal, als we elke week 2 of 3 films kijken, dan kan ik me gewoon goed voorstellen dat de buren het na een tijdje spuugzat zijn en vervelend zouden kunnen doen. Ookal heb je nog zo'n goede band, het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13749

koop geen subwoofer !!!
de buren zijn nu echt pissig op mij! :(

vooral na saving private ryan dts en mission impossible 2.

p.s. dit is geen grap, heb zelfs een brief van de huisbaas erover gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15965

Ik kan me niet druk maken om mijn buren,

tuurlijk houdt ik rekening met ze, zo af en toe, maar eh, hun gaan ook wel eens op zondagochtend 8 uur lekker met een klopboor staan, dus eh, mijn keus is makkelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn buren zijn (een beetje) 'vreemd'.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 23:53 schreef yo681 het volgende:
koop geen subwoofer !!!
de buren zijn nu echt pissig op mij! :(
En hoe hard had je hem dan staan? Voor jouw gevoel toch wel hard, of niet meer dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 00:00 schreef crasher het volgende:

[..]
En hoe hard had je hem dan staan? Voor jouw gevoel toch wel hard, of niet meer dan normaal?
voor mijn gevoel normaal, zodat ik dus alles kon horen en voelen.
het probleem van de sub is dat deze ook voelbaar is bij de buren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16633

Bij een betonnen vloer niet de subwoofer rechtstreeks op de vloer plaatsen (pootjes ertussen of iets dergelijks) je bassen slaan dood en de resonantie (trilling) kan hinderlijk zijn voor de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 00:02 schreef Keescpk het volgende:
Bij een betonnen vloer niet de subwoofer rechtstreeks op de vloer plaatsen (pootjes ertussen of iets dergelijks) je bassen slaan dood en de resonantie (trilling) kan hinderlijk zijn voor de buren.
ik heb spikes.
het 'geluid' wordt wel zuiverder, maar ook 'wreder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm, ik wacht dan nog maar even een maand of 2, want we gaan straks verhuizen en ken de buren nog niet. Dan ga ik eerst maar eens bekijken of ze een beetje aardig zijn en dan weet ik snel genoeg of ze zouden gaan zeuren of niet. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

yo681: wreder ???? wtf bedoel je daarmee ? en is dat negatief of positief ? Toen ik me vloerstaanders op spikes zette, was mijn bas veel mooier, strakker en gedetailleerder.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 00:04 schreef crasher het volgende:
Hmmm, ik wacht dan nog maar even een maand of 2, want we gaan straks verhuizen en ken de buren nog niet. Dan ga ik eerst maar eens bekijken of ze een beetje aardig zijn en dan weet ik snel genoeg of ze zouden gaan zeuren of niet. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
is goed.
maar aan de andere kant: je mist wel een ervaring van een sub! en als je het eenmaal hebt gehoord wil je hem niet meer kwijt :)

het is echt gaaf! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 00:05 schreef JT het volgende:
Toen ik me vloerstaanders op spikes zette, was mijn bas veel mooier, strakker en gedetailleerder.
dat is wreder! in positieve zin voor mij en in negatieve zin voor de buren. vandaar die ''

toen ik mijn zuilen op spikes zette hoorde ik ook een verschil, maar de sub op spikes rulez... echt een wereld van verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Op zondag 28 januari 2001 23:34 schreef crasher het volgende:
We wonen in een drive-inn woning met aan beide zijden buren en ik zou dus wel een subwoofer willen kopen voor de ondersteuning van de bas bij films
Als het een drive-inn is, zal iedereen toch wel goed geluid bij de film verwachten ;)

Zet gewoon het geluid zo hard, dat je de telefoon en de deurbel niet hoort, dan heb je nergens last van! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 januari 2001 00:07 schreef Epitome het volgende:

[..]
Zet gewoon het geluid zo hard, dat je de telefoon en de deurbel niet hoort, dan heb je nergens last van! >:)
het probleem is dat er een dag later een brief op de deurmat viel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Je moet natuurlijk wel wat rekening met elkaar houden.
Mijn buren deden dat niet (en dan geen muziek, maar levensliederen, Jantje Smit, Zangeres zonder naam enz.)
Es een keer gevraagd of 't wat zachter kon. Nou, het stond dus niet hard.
En toen heb ik een keer mijn 4 * 12" Ampeg basversterker met 200 W top "niet hard" aangezet via de stereo. (dat ding blaast een gitarist met een 50 W Marshall weg :) )
Dat ding is 1,50 hoog, en kan qua breedte net door een normale deur.
En daarna nog een keer vriendelijk gepraat wat "niet hard" nu is :)

Resultaat: zij zetten 'm nu niet meer op "niet hard" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12510

Wat misschien ook wel een goed idee is:
Nodig je buren uit voor de film! (Eens per week ofzo). Als zij niet een minstens even brute home cinema hebben zullen ze het geweldig vinden, en je de andere keren ook wel kunnen vergeven.

Als ze zelf een even brute home cinema hebben sluiten jullie gewoon een wederzijds kernproevenverdrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehe strak, alhoewel dat soort dingen ook kunnen escaleren natuurlijk. Ik heb het ook wel een keer gedaan met iemand die steeds z'n hond voor onze deur moest laten schijten en als excuus gaf meneer "dat hij er niets aan kon doen!". Toen heb ik maar 2 dagen lang de stront in z'n brievenbus gedeponeerd, 2 dagen maar, omdat het daarna over was... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HAHAHAHA :)

ga ik toch lachend slapen vannacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 29 januari 2001 00:14 schreef Bnard het volgende:
Als ze zelf een even brute home cinema hebben sluiten jullie gewoon een wederzijds kernproevenverdrag :)
And tonight, in the right corner, with a total volume of 100 liters and 90 watts of power, the undisputed champion of the world: superwoofer. In the left corner, with a total volume of 150 liters and 120 watts of power, the newcomer to this game, underdogg! Let's get ready, to rumble!!!!!!!!!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 19:49

mollie

ga het gewoon vragen heb ik ook gedaan(ik heb em wel eerswt gekocht).hun reactie was als het maar niet de hele dag dour knallen is en niet om wazige tijden dan is het geen probleem,dus het ligt denk ik ook wel een beetje aan je eigen denk ik

mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20443

Op zondag 28 januari 2001 23:34 schreef crasher het volgende:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik nou wel of niet een subwoofer zal aanschaffen, het laatste wat ik wil hebben is een slechte relatie met m'n buren. We wonen in een drive-inn woning met aan beide zijden buren en ik zou dus wel een subwoofer willen kopen voor de ondersteuning van de bas bij films (DTS en 5.1), ik bedoel dus subtiele effecten zoals bedoeld door de filmmakers en niet vergelijkbaar met car-audio ;) . Maar dan nog, ook die bassen kunnen behoorlijk irritant zijn denk ik, wat is jullie ervaring daarmee? Het zijn overigens betonnen vloeren en wanden. Heeft het nog nut om een downfiring ipv een frontfiring (of andersom) subwoofer te kopen, of maakt dat weinig verschil?
Hé crasher,

Overlast regel je zelf. Donwfiring of front enz. maakt niet, de lage freq. komen overal.
Spikes zijn al een hele vooruitgang m.b.t. overlast (en kwaliteit!).
Afgezien van het geluidsvolume aan te passen, kan je ook misschien je sub zo afstellen dat hij minder laag gaat, juist het laagste laag draagt het verst.
Ook perfect dat je ze hebt geïnformeerd!! Scheelt veel gezeik bij voorbaat!

Mij kan je niet rekenen, ik heb net een appartement dat net gebouwd is, in een nieuwbouwwijk waar (nog) niemand) woont. En de bouw is hier zo debiel dat mijn woonkamer een verdieping hoger is dat van de woningen naast me! Dus ik zit nu om 1 uur 's nachts lekker hard muziek te luisteren terwijl m'n actieve subwoofer (15"inch>;)) voor een heerlijke bas zorgt!

Doei pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1803

Moet je niet aan ons vragen maar aan je buren ;)
ik knal vaak genoeg zuperbassen uit mn setje, en de buren laten op zn tijd hun electrisch gitaar flink knarsen,.. zo ontstaat er evenwicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13640

als je niet zo veel last van je buren wilt hebben, moet je hem niet al te dicht bij de muur zetten, maar het liefst ergens bij de televisie..ofzoof anders koop je een passieve sub die dan aan je front word aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Eierdozen isoleren niet echt goed, ze maken de ruimte slechts dood d.w.z minder reflecties van de muren.
Alleen verhuizen of echt isoleren help! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247

Mijn buren hadden ook nogal veel last van mij en in het begin klaagden ze er ook af en toe over.
Ik heb toen de muren geisoleerd met van dat noppenspul en dat scheeld al heel veel.
Verder minderde ik ook wel een beetje, maar nu zet ik gewoon dat ding aan wanneer ik maar wil zeg maar.
Oke niet s'nachts enzo want dat gaat me toch iets te ver.
Ze hebben verder NOOIT meer geklaagd.
Zelf zetten ze ook weleens hun installatie vol open maar dat tolereer ik dan gewoon.
Het is dus idd een kwestie van geven en nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb ook een subwoofer en de buren vinden dat geen probleem, ook niet als ik hem op z'n hardst zet. maarja, we hebben een vrijstaand huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Het hangt natuurlijk nogal van je buren af ook.. ik heb wel grote boxen maar eigenlijk is het denk ik belangrijker wat jìj er mee doet.. Grote boxen kun je erg hard zetten, maar meestal zijn kleinere boxjes ook al in staat tot burenoverlast.. kijk maar 's wat voor 'n geluid er meestal al uit die kleinere boxjes komt van 'n minisetje.. Een subwoofer kan ook op lager volume mooier geluid maken..

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14506

mijn buren die zetten soms 's ochtends om 8 uur de stereo behoorlijk hard
en ik heb nog nooit problemen gehad als ik mijn 12" woofer laat rammelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 22:31

ALH

hehe, wat moeten jullie die subs allemaal wel voelen zeg!

Ik heb geen sub, maar als ik mijn Onkyo receiver met m'n Mission 702e's eraan ff tot net iets voor de helft opendraai voel ik de bass al in de muis, dus ik weet niet wat voor G-krachten er allemaal loskomen met een sub bij jullie! :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Die 702e's hebben idd mooie bas.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1803

Wheheh subs zijn idd bedoelt om te beuken, als je aleen voor het geluid gaat kun je beter een fatoenlijke hoofdtelefoon kopen,..
Ik draai mn X-Bass 8 setje van sony ook welles helemaal open, met het effect dat ik nog net kan lezen wat er op mn monitor staat :D
(boxen staan 2 en 5 meter bij mn monitor vandaan, dus dan weet je ut wel ;))

(BENG BENG, de hele kamer, en het rest van het huis swingen gesellig mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Op maandag 29 januari 2001 21:07 schreef JT het volgende:
Die 702e's hebben idd mooie bas.
dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Op maandag 29 januari 2001 21:19 schreef ALH het volgende:

[..]
Je speakers, niet jij :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:08

Jag

Ik weet niet meer wie met het idee kwam om eierdozen op de muur te plakken, maar dat lijkt me nou niet echt verstandig:
a) als geluid een muur bereikt, gebeuren er drie dingen: het geluid wordt gereflecteerd, het wordt geabsorbeerd en doorgelaten. Eierdozen (iig is dat akoestisch dode spul in de zelfde vorm gemaakt, of eierdozen hetzelfde werken weet ik niet eens zeker) reflecteren bijzonder weinig, maar absorberen niet heel goed ofzo. Maw, het helpt nauwlijks.
b) Doordat ze weinig reflecteren krijg je een onwerkelijke klote akoestiek, alsof je speakers buiten staan.
En doordat er weinig reflecties zijn zul je alles harder moeten zetten, en creeer je dus meer overlast.
c) Het is lelijk

Ik heb ook een sub, maar ik heb die nu in een low profile opstelling. Helaas is er nu nogal een grote offset met de front speakers. Dus alleen met films, waarbij dat iets minder nauw komt, gaat mijn sub aan, voor het dramatische effect.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik wil dus juist een subwoofer voor de buren :)
Ze gaan verhuizen en als er nu van die verschrikkelijke oude lui komen kijken moet ik wat hebben om ze af te schrikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 29 januari 2001 21:19 schreef ALH het volgende:

[..]
Ik heb de Tannoy 633. Bas is iets minder diep, maar toch net ff iets strakker. Maar met die van mij krijg je toch sneller de neiging om een sub te kopen >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 13-06 11:14
[tip mode]Mocht je toch eierdozen tegen de muur gaan plakken, is het handig eerst de eieren eruit te halen![/tip mode] :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Op maandag 29 januari 2001 21:58 schreef Zeepoog het volgende:

[..]
Je speakers, niet jij :)
ja, maar ik zie het als een compliment dat ik een goede koop heb gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173

Ik heb onlangs ook gruwelijke ruzie gehad met mijn nieuwe buurman. Was net mijn nieuwe versterker aan het laten horen aan een vriend van me(met mijn dubbele sub er bij :9~ ) Kwam die eikel na een paar minuutjes al schreewen en zeiken aan de deur pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Keb geen buren, geluid kan net zo hoog tot het gaat vervormen...:)

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvershadow
  • Laatst online: 18-05-2020

Silvershadow

They never saw me coming

Naast en boven me wonen studenten. Hen kan het weinig boeien als ik mijn subwoofer laat blazen >:) Alleen tijdens de tentamenweek en midden in de nacht zet ik hem natuurlijk wat zachter.

Ik zou zeggen: gewoon kopen die sub. Als je maar niet dagelijks dat ding voluit draait zullen je buren ook niet gaan klagen (als het redelijke mensen zijn dan)

I tried to sniff coke once, but the icecubes got stuck up my nose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15:15
kep dus een dtt2500.... buren aan beide kanten (tussenwoning dus)... de subwoofer ligt tegen een muur waar aan de andere kant 1 van de aangelegen woningen ligt... Ik heb tot nu toe nog geen klachten gehad...
Mag ik je hierbij feliciteren? Heb de politie eerst over de vloer gehad toen ik Twister aan het kijken was. Kreeg alleen een waarschuwing.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17736

Ontkoppel of aankoppelen scheeld al veel.
eiere dozen en al die zooi meer help nix nada bij sub.
Je kan voor veel geld tubetraps kopen of zelf aan de slag en bass absorbers bouwen.
je krijgt dan beter laag,meer voelbaar,minder "gonzen" wat veel mensen als laag beschouwen,maar gewoon ordinaire staande golfen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 07-07 17:08

Jag

Bass traps bouwen, hoezo dat? Dat heeft natuurlijk weinig zin wtb overlast. Bovendien zijn dat soort dingen alleen bedoeld om akoestische problemen op te lossen. Als je een bass trap bouwt in een akoestisch goede kamer, dan verander je het geluid, en dat is niet de bedoeling.

Jag
Pagina: 1