Geforce FX 5500 wil niet werken in (verse) XP installatie.

Pagina: 1
Acties:

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 12:08
Beste Tweakers,

Een aantal werken geleden heb ik door het niet voorzichtig openen van mijn pc kast mijn oude Geforce ti-4200 gesloopt. Stom maar nu dus een nieuwe kaart gekocht

ik heb nu een Geforce FX-5500 (versie 4.3) met 256mb geheugen. Leuk kaartje voor normaal desktop werk met wat filmpjes zal je zeggen.

Omdat ik al gelezen had dat het vervangen van je videokaart wat problemen kan geven en me pc een keer schoon moest heb ik windows XP SP-2 compleet opnieuw geinstalleerd.

Maar nu pakt het systeem de videokaart niet goed. bij het opstarten van XP wordt het bestand nv4_disp.dll geladen en daar crashed het hele systeem op!
In windows veilige modus gaat het wel OK. als ik daar de driver update met de laatste versie dan heeft dit nog geen resultaat.

Ook met nieuwe Nforce-2 forseware werkt het niet beter.
wie kent dit probleem ook? en weet er een (mogelijke) oplossing voor ?

mijn overige spec's:
  • AMD - 2500
  • asus a7n8x v2.0 met nvidia NFORCE 2 (Rev44.04) chips
  • 1 GB geheugen
  • 160 GB maxtor SATA disk
Het kan misschien aan de combi nforce 2 en fx 5500 liggen? raar want met de "oude" ti-4200 werkte het als een zonnetje...

edit: in veilige modus werkt het dus wel want daar worden de drivers niet geladen...

ik hoor graag wat van jullie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nightcrawler28 op 20-08-2006 16:08 . Reden: voeg toe : veilige modus ]

] systeem spec's

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

Outerspace

Admin General Chat
Ik denk dat je last heb van een conflict tussen verschillende drivers. Kan je ook een drivercleaner gebruiken en het opnieuw proberen. Daarnaast geeft google veel hits op nv4_disp.dll. Ook daar tussen gekeken?

Wauw, een sig!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

die Nforce heeft neits te maken met je grafische kaart e, dat is louter van je moederbord.

In veilige modus eens je drivers van je grafische kaart uninstalle, dan zou je normaal terug gewoon in de windows moeten kunnen. (anders even de driver bij system > device manager uninstallen)

Dan haal je de drivers af van het internet.

Succes

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Nightcrawler28
Outerspace,snake

Ik heb drivercleaner al geprobeerd, als ik de driver uninstal en de standaard vga driver van windows (Dus zonder apparaat in device manager) neem gaat alles best. Maar op het moment dat ik een nvidia of MS driver gebruik voor de fx5500 stopt het systeem. meestal bij de installatie al gelijk een scherm vol met âA tekens (no good...) Als ik hem in veiligemodus installeer gaat het wel goed (logisch hij is dan niet ingebruik) maar na herstarten naar normale modus kom ik niet verder dan het windows logo. daarna bam error op die nv4_disp.dll driver file.

Google leverd wel veel info voer die file op maar nog niks werkbaars..

deperatos.....

] systeem spec's

Verwijderd

Welke driver-versies heb je allemaal geprobeerd? Misschien een idee om een keer een wat oudere versie te proberen?

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Probeer anders even 3rd party drivers van bijv. Omega of NGO. Of probeer de wat oudere drivers, aangezien de nieuwste drivers soms niet helemaal lekker draaien met de wat oudere kaarten.

succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Nightcrawler28
ik zal vanavond de omega drivers eens proberen en ik las in een topic ook dat een logitech camera soms problemen geeft met nvidia drivers (raar want met ti-4200 draaide tenslote ook op die drivers)
maar zal voor de zekerheid alles afkoppelen, drivers unstallen, drivercleaner nog keer draaien en dan met omega proberen.

ik heb verschillende versies test trouwens. de laaste beta's van nvidia beta forum, de huidige normale drivers, en die op het cd-tje zitten (iets van 81.xx )

Ik weiger te geloven dat het niet kan werken op dit systeem. erg gaar dat het bij een verse installatie ook nog zo is met de standaard MS driver

] systeem spec's

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik weet niet of je deze site al kent, maar hier vind je een waslijst drivers die je eventueel kunt proberen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Als je boot met een live cd, zoals Knoppix, krijg je dan dezelfde problemen?

• Nightcrawler28
Nou het wil dus nog steeds niet werken, vanalles geprobeerd, agp bus frequentie van auto stand gehaald en op 66mhz gezet, alternatieve drivers, en zelfs een winxp installatie zonder updates geeft hetzelfde probleem. De driver wil gewoon niet laden en bij installatie van een nvidia driver gaat die ook snel vastlopen. (stop in installatie, zwart scherm en dan hangend systeem).

Iemand ooit een soort gelijk probleem gehad? ik heb ook alle "overbodige" componenten al losgehaald uit het systeem, ook geen beter resultaat hiermee.

Omdat die met de standaard vga driver van windows wel werkt lijkt het kaartje dus niet defect. maar welke instelling kan dan nu nog wel invloed hebben ??

] systeem spec's

Pagina: 1