Subwoofer canton Movie 5-CX stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:48
Ik heb de volgende setup:

- Sony STRD-B930 Dolby Digital 5.1 receiver
- Canton Movie 5-CX satteliet systeem, 5 speakers en een subwoofer

Nu had ik al een tijdje het idee dat de subwoofer niet veel meer deed. Dus vammidag ben ik is wat gaan testen.
De resultaten waren als volgt, wannneer ik de subwoofer aansluit met een cinch kabel (met een verloop stukje want de receiver heeft maar 1 uitgang) dan doet de subwoofer helemaal niks behalve als ik aan de volume knop draai (van de subwoofer) dan hoor ik wat geplop. Maar verder hoor ik helemaal niks.

Vervolgens heb ik de subwoofer aangesloten op de frontspeaker uitgang, dus gewoon met speaker kabels. Nu komt er wel geluid uit de subwoofer maar alleen als ik de subwoofer helemaal open draai en de receiver moet dan zo hard staan dat alle buren kunnen meegenieten. Dit lijkt me dus niet normaal.

Het lijkt er dus op dat de subwoofer aan vervanging toe is. Ik heb de subwoofer open gehad maar kon niks vreemds ontdekken.

Wat ik me nu nog afvraag is of de subwoofer uitgang van m'n receiver nog leeft (aangezien er helemaal geen geluid uit de subwoofer komt als ik hen zo aansluit) of zou die ook kapot kunnen zijn, en hoe waarschijnlijk is dit?

Ik moet er nog bij vermelden dat ik een tijdje twee subwoofer aansluitingen op een subwoofer heb gehad :X Had zeg maar de handleiding niet helemaal goed gelezen, de str-db930 heeft namelijk aansluitmogelijkheden voor twee subwoofers maar ik had die alle twee dus rechtstreeks op 1 subwoofer aangesloten.

Verwijderd

Instellingen op je reciever staan ook goed?

Probeer anders je subwoofer aan een andere versterker te hangen, of andersom, een andere subwoofer aan je versterker hangen (mits je die mogelijkheid heb)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 22:59 ]