DVD bekijken in Dualhead

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

Ik heb een 17" CRT monitortje en een gloednieuwe Samsung SyncMaster 19" LCD, aangesloten op een nVidia 7800GT. Nu heb ik ze in dualhead naast elkaar gezet en ik wil graag een filmpje kijken fullscreen, want met de huidige widescreen films hou je op één enkel scherm niet veel beeld meer over. Dus ik wou met die twee monitors een soort groot widescreen scheppen.

Eerst vond ik geen juiste software: ze speelden niet of slechts op één van de twee schermen, maar PowerDVD bleek het dan uiteindelijk wel te doen. Nu heb ik in mijn nVidia Control Panel ingesteld dat het een horizontal span opstelling is, en toen ik wou gaan kijken, besefte ik natuurlijk dat het niet zó eenvoudig kon zijn: het beeld op mijn 19" LCD scherm is natuurlijk veel groter en de beelden gaan niet mooi in elkaar over als ik de schermen naast elkaar zet. Het gaat wel om ernaar te kijken, maar het is niet het gewenste resultaat natuurlijk.

Iemand een beter idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je beeld klonen. Enige waar je dan tegen aanloopt is dat je dezelfde resoluties moet hebben, maar verder kan het prima. En je hoeft niet te klooien met overlay op meerdere schermen.

• bluppfisk
  • Niet online
Krijg ik dan niet twee keer hetzelfde beeld? Ik denk eigenlijk dat het ligt aan het feit dat ik het beeld op mijn LCD monitor niet kleiner kan maken. Je weet wel, op een CRT kon je zo met de knopjes op je scherm je beeld platduwen of uitrekken, als ik dat nou zou kunnen op mijn LCD, zou het wellicht van de baan zijn.

(btw in nvidia cpanel: soms kan ik niet kiezen tss verschillende modi zoals dual view, clone view, horizontal span etc, maar is het gewoon grayed out, zoals nu. waarom?)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

BaRF

bijna kerst

maar dan heb je toch zo'n irrirante balk in het midden?? :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• bluppfisk
  • Niet online
Balk in het midden? Je bedoelt wat zwart boven en onderaan? Ja dat weet ik, maar liever dat dan dat het beeld op het ene scherm veel groter is dan op het ander. Of bedoel je de verticale balk van de rand van mijn scherm? Tja, maar vanop een afstandje merk je daar weinig van. Wat belangrijk is, is dat de video mooi over beide schermen gespreid wordt, als was het één grote monitor. Clonen geeft inderdaad gewoon twee videobeelden dus da's geen optie.