Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom...hopelijk kan één van jullie mij helpen!!
ik wil graag in VB dynamisch een control toevoegen aan mijn form. Nu lukt dat, maar ik weet niet hoe ik hem nu in een bepaalde container kan zetten.
Ik heb namelijk een SplitContainer in mijn Form waarbij in het linker Panel buttons worden toegevoegd aan de hand van een XML-documentje.
oftewel dit is de layout:
Ik maak de buttons Dock = DockStyle.Top zodat ze netjes boven aan komen maar nu ze niet in de container staan zijn ze over de hele breedte van het scherm. Dit wil ik dus voorkomen!
de code die ik heb:
ik wil graag in VB dynamisch een control toevoegen aan mijn form. Nu lukt dat, maar ik weet niet hoe ik hem nu in een bepaalde container kan zetten.
Ik heb namelijk een SplitContainer in mijn Form waarbij in het linker Panel buttons worden toegevoegd aan de hand van een XML-documentje.
oftewel dit is de layout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ================================== || Button1 || || || ============|| || || Button 2 || || ||============ || || || ETC.. || || ||=============|| || || || || || || || || || || || || || || || || || || || ================================== |
Ik maak de buttons Dock = DockStyle.Top zodat ze netjes boven aan komen maar nu ze niet in de container staan zijn ze over de hele breedte van het scherm. Dit wil ik dus voorkomen!
de code die ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Public Sub New()
'XML ophaal code die goed werkt!
Call addbutton(xmlReader.Value(), xmlReader.Value())
' This call is required by the Windows Form Designer.
InitializeComponent()
' Add any initialization after the InitializeComponent() call.
End Sub
Private Sub addbutton(ByVal name As String, ByVal text As String)
Dim MyText As New Button()
MyText.Name = name
MyText.Text = text
MyText.Dock = DockStyle.Top
MyText.TextAlign = ContentAlignment.TopLeft
'MyText.Container = SplitContainer1.Panel1
Me.Controls.Add(MyText)
End Sub |