Powerbook boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Ik kreeg vanmiddag dit linkje om frontrow te enablen op een mac zonder IR-receiver. Leek me wel leuk om een keer te proberen, dus ik die stappen volgen.

Aan het eind van stap 3: Enable Front Row moet je rebooten. Dus ik weer rebooten. (ik vond het al een stuk minder leuk omdat je 2 keer moest rebooten, maar ok ;) )
Maar tot mijn grote schrik kwam mijn mac niet meer in os x. Ik hoor netjes de BOINC en zie dan dat grijze apple teken met dat rondje eronder, en daarna wordt het scherm blauw met dat "loading osx" venster. Maar de progressbar redt niet eens halverwege, maar hett venster verdwijnt en het beeld wordt blauw, steeds verschietend naar licht en dan weer donker blauw, met af en toe dat draaiend rondje dat heel even tevoorschijn komt. Na een lange tijd wachten (ik denk ruim 5 minuten) stopt dat knipperen, en blijft het beeld blauw met alleen een cursor die ik wel kan bewegen maar ik kan voor de rest niets doen.

Dus ik de powerknop inhouden en nog een keer booten, en weer hetzelfde gebeurd.

Daarna rebooten met cmd-v ingedrukt om de console messages te laten zien. Na eerst gewoon te booten komt er ten tijden van het laden van het loginwindow het volgende te staan:

Eerst een paar regels met iets van "unable to register mxcd server", en nog meer, ongeveer 4 regels. Maar dit gaat heel snel. Direct daarna:
code:
1
2
3
Aug 20 13:17:55 Powerbook /System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow: Loginwindow Application started
Aug 20 13:17:55 Powerbook crashdump [892] loginwindow crashed
Aug 20 13:17:55 Powerbook crash report written to: /Library/Logs/CrashReporter/loginwindow.crash.log

Dit wordt elke 4-5 seconden gerefreshed. Lijkt wel alsof hij steeds een nieuwe attempt probeert. Soms worden deze regels voorafgegaan door:

code:
1
2
Aug 20 13:28:35 /System/Library/CoreServices/mxcd.app/contents/MacOS/mxcd: (ipc/send) invalid destination port: Cannot connect to window server; log out or reboot needed
Aug 20 13:28:35 /System/Library/CoreServices/mxcd.app/contents/MacOS/mxcd: (ipc/send) invalid destination port: Cannot connect to window server; log out or reboot needed

Ik heb nog PRAM en NV RAM gezapped, heeft niets geholpen.
Ik heb een powerbook 15" laatste generatie met hoge resolutie scherm met 1,5 GB RAM, hierop draait os x 10.4.7.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd in te loggen met de 'safe mode' ? (Shift toets ingedrukt houden tijdens het rebooten)

Hiernaast kun je nog opstarten van de cd of een ander volume om vanaf daar verder te kijken, schijfherstel, permissies herstellen en/of configuratiebestanden terugzetten van een backup.

Succes!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als het bovenstaande ook niet werkt kan je nog even een archive & install doen.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301270

Daarmee wordt de MacOSX bestandsstructuur vervangen, maar niet "jou" bestanden. Zou moeten werken.

• Spits
Ja sorry heb net nog geprobeerd om in Safe mode te booten. Ook nog in single user mode en dan /sbin/fsck -f . Dit had geen resultaat. Ik heb opgestart en de permissions gerepairt.
Anders moet ik maar een archive&install doen, hoewel ik dat liever niet doe.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

remove het front row gebeuren eens in safe mode?

Launching containers into space

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Doe dat liever in single user mode.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Spits
Een A&I heeft uiteindelijk geholpen, bedankt voor de replies.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:41:
Doe dat liever in single user mode.
sterk punt

Launching containers into space

Pagina: 1