PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Is dit al tegen je vader gezegd dan? Vind ik overigens wel vreemd, verzekering zit gewoon bij de leaseprijs inbegrepen doorgaans.Nu is het de lease auto van me pa, en de leasemaatschappij zegt nu niet weer dat het allemaal wel goed komt. Deze keer zal ik toch echt moeten gaan lappen.
Ik zou eerst eens afwachten wat de leasemaatschappij zegt.
Verwijderd
staat volgens mij ergens op hun site, kan het alleen ff niet vinden.
edit: toch wel
http://www.waarborgfonds....&topmenuid=3&submenuid=10
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 13:35 ]
Ah okee, maar aangezien dit weer buiten me schuld om is wil ik dit toch wel via het waarborgfonds (of dan wel zelf of dan wel via de verzekering)laten lopen want zelf betalen voor iets wat ik niet gedaan heb stoot me tegen me been. Maar zie het al gebeuren dat de verzekering het daar claimt en ook gelijk krijgt, en dat ze mij toch ff die eigen risico in rekening brengen.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:33:
het waarborgfonds rechtstreeks aanspreken is eigenlijk niet de bedoeling als je auto casco verzekerd is. het mag wel, maar ze houden er niet van omdat een casco verzekering als het even kan zelf het waarborgfonds inschakelt.
staat volgens mij ergens op hun site, kan het alleen ff niet vinden.
edit: toch wel
http://www.waarborgfonds....&topmenuid=3&submenuid=10
Zal zowieso vanmiddag even aangifte gaan doen.
@SmartDoDo:
Verzekering zit er wel bij inbegrepen, maar 3 x in 1 jaar dan moet je eigen risico lappen.
[ Voor 19% gewijzigd door Operations op 20-08-2006 14:03 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Je hebt getuigen nodig die verklaren dat je auto onbeschadigd is weggezet én dat er schade op zat toen je terug kwam. Heb je ermee gereden? Jammer.
Wise enough to play the fool
Die heb ik. Werkte met een collega samen die 3 plekken verder op stond. En die heeft op me gewacht en toen zijn we samen richting werk gelopen. En die heeft het dus gezien, en Ja we zijn ook samen terug gelopen.teacher schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:24:
waarborgfonds kan je nu al vergeten.
Je hebt getuigen nodig die verklaren dat je auto onbeschadigd is weggezet én dat er schade op zat toen je terug kwam. Heb je ermee gereden? Jammer.
[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 20-08-2006 14:31 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
De verzekering van de leasemaatschappij moet het idd. regelen. De verzekering kan het op hun beurt weer claimen bij het waarborgfonds en kan dus wel eisen dat je aan komt zetten met getuigen, verplicht aangifte doet bij de politie, etc.justice_strike schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:28:
wat is dat nou voor gelul, je leasemaatschappij moet dat gewoon vergoeden. En als ze denken dat het te vaak gebeurt moeten ze gewoon de premie verhogen zoals een verzekerings maatschappij dat doet.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Okee aangifte heb ik dus al gedaan, getuigen heb ik ook. Dus dan zou ik denken dat het allemaal wel goed moeten komen. Al hoewel ik daar een hard hoofd in heb, in verzekeringland.Question Mark schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:40:
[...]
De verzekering van de leasemaatschappij moet het idd. regelen. De verzekering kan het op hun beurt weer claimen bij het waarborgfonds en kan dus wel eisen dat je aan komt zetten met getuigen, verplicht aangifte doet bij de politie, etc.
Signatures zijn voor boomers.
Niet als het een gevalletje waarborgfonds is. Het waarborgfonds vergoedt dan alle door de verzekeringsmaatschappij gemaakte kosten/schade , waarom zou de berijder van de leaseauto dan nog eigen risico moeten betalen?Janoz schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:44:
Als dit het geval is dan betaald de (verzekering van de) lease maatschappij inderdaad gewoon de schade, alleen moet de berijder wel het eigen risico betalen.
Ik heb hetzelfde meegemaakt bij mijn leaseauto. Deze was ook aangereden toen deze geparkeerd stond bij een klant. Normaal gesproken heb ik ook een eigen risico per gebeurtenis. In dit geval is ook alles via de verzekering en het waarborgfonds geregeld. Het enige wat ik moest doen was aangifte doen, schadeformulier invullen en de namen van getuigen doorgeven. Auto vervolgens laten herstellen en niets meer van gehoord...
Da's waar, maar meestal is het voor gezinsleden wel toegestaan. Ook speelt nog het feit mee dat toen het voorval gebeurde, er niet met de auto gereden werd. Deze stond immers geparkeerd.Maasluip schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:49:
Hoe is het autogebruik met de leasemaatschappij geregeld? Er zijn genoeg maatschappijen die niet toestaan dat iemand anders dan de persoon waaraan geleased is in de auto rijdt (of zonder begeleiding van die lease-persoon in de auto rijdt).
[ Voor 23% gewijzigd door Question Mark op 21-08-2006 11:52 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Nu heb je wel gelijk met je stelling dat niet elke leasemaatschappij even "netjes" werkt met dit soort zaken. De marges zijn niet hoog, en de meeste leasemaatschappijen zitten behoorlijk "op de centen".
Enige eis volgens de dame van het leaseburo was een getuige, nou goed dat is geen probleem.
Ja, alleen toen had ik geen getuige dus dan is je verhaal al een heel stuk minder sterk. Staat trouwens in een info formulier van het waarborgfonds dat ze een eigen risico van 136 euro hanteren bij materiele schade. Maar dat klopt dus niet?Janoz schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:45:
Had je beter bij de vorige 2 keren ook kunnen doen. Eerst volgende verwijtbare schade ben je alsnog je eigen risico kwijt.
En o ja ik mag gewoon in die auto rijden sta zelfs in het leasecontract.
[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 21-08-2006 12:46 ]
Jawel, maar het ligt een beetje aan de leasemaatschappij of ze dit bedrag doorberekenen aan de berijder. Bij mij was dit destijds niet gebeurd, omdat de leasemaatschappij (terecht) van mening was dat deze schade mij niet toerekenbaar was.TheGeneral schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:46:
[...]
Staat trouwens in een info formulier van het waarborgfonds dat ze een eigen risico van 136 euro hanteren bij materiele schade. Maar dat klopt dus niet?