Toon posts:

laptop komt geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met wat vage problemen en misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik zit hier met een laptop die ik moest maken, want hij was heel erg langzaam..
Ik merkte dat de cpu te langzaam werkte dus wildeik even in de bios kijken.
Ik druk op F2 en het apparaat valt uit.
Wil hem vervolgens terug aanzetten, maar er komt geen beeld.
De laptop denkt ook niet na..
Nu wilde ik daarna even de accu eruit halen en nu komen er alleen een soort kristallen bolletjes uit? :X

Zeg plz niet dat hij kapot is

Verwijderd

kristallen bolletjes? waaruit

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee.. nu komen ze er niet meer uit

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:14:
[...]

Geen idee.. nu komen ze er niet meer uit
Maak er even een fototje van of zo. Verder is het volgens mij niet echt gezond !

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ze zijn toch ergens uit gekomen? Was dat uit de accu, of uit de behuizing van de laptop zelf?
Kijk eens in de tas van de notebook of daar toevallig een zakje silica gel korrels in zit, dat kapot is gegaan. Dat zou kunnen verklaren dat er een paar van die bolletjes in de notebook zijn gekomen.
Maar als hij helemaal niets meer doet de notebook, dus ook niet aan gaat of wat, heb je grote kans dat de notebook kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:16:
Ze zijn toch ergens uit gekomen? Was dat uit de accu, of uit de behuizing van de laptop zelf?
Kijk eens in de tas van de notebook of daar toevallig een zakje silica gel korrels in zit, dat kapot is gegaan. Dat zou kunnen verklaren dat er een paar van die bolletjes in de notebook zijn gekomen.
Maar als hij helemaal niets meer doet de notebook, dus ook niet aan gaat of wat, heb je grote kans dat de notebook kapot is.
Hij wil helemaal nietmeer aan.
Het lampje van de laptop dat hij aanstaat brandt wel.. alleen geen beeld.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoor je de HDD nog opspinnen, zie je nog activiteit op de IDE led (bijv. CD er in en controleren of die nog opspint)? Klinkt sowieso alsof er iets mis is met het moederbord, gezien het feit dat hij uitviel toen je het BIOS in wilde gaan. Misschien dat door de uitval tijdens het benaderen van het BIOS je ROM file corrupt is geraakt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Je notebook moet toch ergens op blijven hangen lijkt me. Dus neem die stappen eens door.
Kijk verder eens of er geen scheurtjes ergens in je accu zitten of daar die bolletjes niet vandaan komen.

Ik denk echter dat BredeP wel een heel plausibele verklaring ervoor heeft.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:23:
Hoor je de HDD nog opspinnen, zie je nog activiteit op de IDE led (bijv. CD er in en controleren of die nog opspint)? Klinkt sowieso alsof er iets mis is met het moederbord, gezien het feit dat hij uitviel toen je het BIOS in wilde gaan. Misschien dat door de uitval tijdens het benaderen van het BIOS je ROM file corrupt is geraakt?
Ja de HDD spint nog op, Op de ide led zie je geen activiteit. De 4 lichtjes ernaast branden wel even tegelijk, maar die stoppen erop een gegeven moment ook weer mee.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:28:
[...]

Ja de HDD spint nog op, Op de ide led zie je geen activiteit. De 4 lichtjes ernaast branden wel even tegelijk, maar die stoppen erop een gegeven moment ook weer mee.
Dit si vaak als je laptop opboot, dan brandden meestal (bijna) alle lampjes, maar goed hier heb je natuurlijk ook niet veel aan.

Waar je misschien wel iets aan hebt, is om er (tijdelijk) een externe monitor aan te hangen en te kijken wat ie doet. Meestal zitten er overigens op laptops Fn-functie toetsen om van scherm te wisselen, dus dat misschien even proberen !

Overigens welk merk en type is het eigenlijk ?

[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 20-08-2006 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:09:
[...]

Dit si vaak als je laptop opboot, dan brandden meestal (bijna) alle lampjes, maar goed hier heb je natuurlijk ook niet veel aan.

Waar je misschien wel iets aan hebt, is om er (tijdelijk) een externe monitor aan te hangen en te kijken wat ie doet. Meestal zitten er overigens op laptops Fn-functie toetsen om van scherm te wisselen, dus dat misschien even proberen !

Overigens welk merk en type is het eigenlijk ?
Paccard bell easynote 8)7

Net op een externe monitor aaangesloten maar dan krijg ik ook geen beeld

Dit moet toch wel een BIOS fout zijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
schop ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:41:
[...]

Paccard bell easynote 8)7

Net op een externe monitor aaangesloten maar dan krijg ik ook geen beeld

Dit moet toch wel een BIOS fout zijn ?
Het hoeft niet noodzakelijkerwijs de bios te zijn. Het kan goed zijn dat een van de andere onderdelen in je notebook stuk is (mobo, powerboard, cpu, mem). Probeer eens zoveel mogelijk onderdelen te vervangen om te zien wat het kan zijn.

• Owen Reece
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-01 20:33
Ik mag dit waarschijnlijk niet zeggen maar ik doe het toch: :+

Waarom geeft iemand je een laptop die gemaakt moet worden (en jij neemt die aan) als je kennis van "laptops" zo beperkt is?

Maar goed hier wat hulp of opmerkingen waar je zelf ook wel op had kunnen komen:

Laat de laptop opstarten en kijk of je de caps lock kan veranderen, muziek CD in de CD-rom speler stoppen (automatisch afspelen) of een Knoppix CD proberen of die boot. Zodat je weet of de laptop op start of niet.

Start de laptop op dan uitzoeken of er iets mis is met de videokaart of dat je niet per ongeluk met de FN toets de beeldscherm hebt uitgezet.

Start de laptop niet op probeer dan stap voor stap te bepalen welke hardware wel werkt. (draait de processor fan, HD-led,lampje netwerkkaart als indicatie voor werking van moederbord enz.)

Je zult hieraan waarschijnlijk niet veel aan hebben maar als je er niet uitkomt laat iemand die wel verstand heeft van laptops er naar kijken. Het is makkelijker als je zelf achter de laptop zit om vele hardware problemen te kunnen uitsluiten om achter het daadwerkelijke probleem te komen. Het systematisch posten van alle mogelijke stappen die je na kunt kijken lijkt me niet erg praktisch.

Ik wens je in ieder geval succes. 8)
Pagina: 1