Arctic videokaart koeler

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Om mijn nieuwe systeem koeler te krijgen heb ik voor mijn GeForce 6800 (Asus v9999 / agp) een Arctic koeler gekocht (type 5, rev 3).

De stockkoeler was er zo af, alleen ging de nieuwe koeler er niet zonder problemen op. De Molex op de kaart zat aardig in de weg (molex zit omhoog, net daar waar de ventilator komt).

Nu heb ik eerst de molex aangesloten en vervolgens de koeler er toch opgezet. Alleen maakt de koeler niet overal contact: de core is goed bedekt, de meeste geheugenchips ook. Een paar niet, de dubbelzijdige tape zit niet op het chipje en er zit ruimte tussen (misschien 1 milimeter). De kaart is ook een beetje verbogen door de installatie van de koeler (de molex zit écht in de weg).

Maar goed, het zit wel. De Core is volgens mij goed genoeg bedekt, en alleen dus een deel van het geheugen niet. Maar hoe erg is dit? Volgens mij is het geheugen stock namelijk ook niet (enorm??) gekoeld. Er zat iig geen koelpasta op het geheugen en volgens mij is de core het belangrijkst.

De winkel adviseert om naar de TD te gaan, dit komt mij echter op korte termijn niet uit. Vandaar graag jullie advies!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

de core is idd wel het belangrijkst, ik heb een zalman vf700 en die koelt ook alleen maar de core

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aangezien je met het plaatsen van een alternatieve koeler je fabrieksgarantie toch kwijt bent officieel, zou je misschien kunnen overwegen om i.p.v. een volledige molex stekker, alleen de aders in de connector te plaatsen, en die desnoods vast te (laten) solderen. Misschien geen heel optimale oplossing, maar zo neemt de boel in ieder geval minder ruimte in beslag, en tja, als het werkt, werkt het toch?

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:10
De core is wel het belangrijkste, alhoewel je met kapot geheugen ook nergens komt natuurlijk. Maargoed, de core wordt het warmste.

En bij een 6800 werd zelfs het geheugen ook ongekoeld dacht ik. Dus over het geheugen zou ik mij in eerste instantie niet zo druk maken. Ik zou er eerder mee zitten dat je videokaart 'verbuigt' doordat de molex wordt weggedrukt.

Ik zou een Zalman koeler halen of die molex plat leggen/bewerken.

Specs

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Freaky Maus schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:08:
De core is wel het belangrijkste, alhoewel je met kapot geheugen ook nergens komt natuurlijk. Maargoed, de core wordt het warmste.

En bij een 6800 werd zelfs het geheugen ook ongekoeld dacht ik. Dus over het geheugen zou ik mij in eerste instantie niet zo druk maken. Ik zou er eerder mee zitten dat je videokaart 'verbuigt' doordat de molex wordt weggedrukt.

Ik zou een Zalman koeler halen of die molex plat leggen/bewerken.
Kan het verbuigen dan zoveel kwaad?
In het 486 tijdperk weet ik nog goed dat er niets recht zat in mijn pc. Nu natuurlijk veel complexer, maar de kaartpast wel goed in het agp slot en begint daarna pas met de verbuiging.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

en een haakse molex zoeken en die op je kaart zetten?

edit: op een kabeltje zetten en dan gewoon in je kaart prikken natuurlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door sapphire op 20-08-2006 13:52 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1