Toon posts:

DVD speler leest DVD's wel dan weer niet

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb zo'n 2 maanden geleden bij de Mediamarkt een DVD speler gekocht. Aan het begin ging alles perfect. Nu heb ik een gebrand dvd'tje met een film erop. De ene keer leest de dvd speler de dvd wel, maar 9 van de 10 keer niet. En dit is zo met al mijn gebrande dvd's. Enig idee hoe dit kan komen? En hangt de brandkwaliteit af van welk programma ik voor het branden gebruik? Hartelijk dank alvast!

Verwijderd

Probeer eens andere DVD's of zet je brandsnelheid wat lager. Wat voor brander heb je ?
Probeer eens DVD's gebrand op een andere PC/andere brander. Lezen je gebrande DVD's op een andere DVD speler ?
Aan het begin ging alles perfect zeg je, wat is er in de tussentijd veranderd ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 12:52 ]

Verwijderd

Niet van het programma, maar wel degelijk aan:
- gebruikte media (merk, maar vooral het type dye)
- snelheid van branden
- merk van DVD-brander (maar lage kans hierop)

Ik stel voor:
- Firmware van je brander up-to-date maken
- Als je nog van hetzelfde media hebt, brand deze langzamer
- Probeer andere media uit tot je een goede hebt

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:41
Op een lagere snelheid branden, kan al veel problemen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand al op z'n laagst. Maar het rare is dus dat vanaf het begin alles het gewoon goed deed. En sinds een week of 2 niet. Verder is alles upgedate, en heb ik verschillende dvd's gebruikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:52:
Ik brand al op z'n laagst. Maar het rare is dus dat vanaf het begin alles het gewoon goed deed. En sinds een week of 2 niet. Verder is alles upgedate, en heb ik verschillende dvd's gebruikt.
Dan kan de brander op z'n retour zijn...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 17:58

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:35:
[...]

Dan kan de brander op z'n retour zijn...
dat zou dan te testen zijn met een andere standalone dvd-speler

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 00:22
Gekochte dvd's speelt hij altijd perfect af ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

of de mediacode van je media is veranderd en kan een probleem geven. Of je brander brandt minder goed, of je speler is gewoon ziek en moet retour. Dus gewoon testen etc. Simpel gezegd als je schijven afspeelt die het eerder wel goed deden (maakt niet uit of dat dvdr of origineel is) en diezelfde spelen nu niet meer goed dan zou ik de speler retour doen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Wat voor DVD's zijn het? + of -? En als je eens het andere type pakt, werkt dat beter? Indien je + gebruikt, zoek eens op bitsetting of bookmarktype en pas dat toe. Dan laat je de DVD speler denken dat het een originele DVD-ROM is.

Verwijderd

Al in een andere DVD-speler getest ? Misschien is je stand alone DVD-speler wel op z'n retour ?
Welk programma gebruik je ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 14:18 ]

Pagina: 1