Help a.u.b. met ABIT KT7A -RAID en WIN2K

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rvbcrs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2024
Hoi,

Kan iemand mij helpen.. ik heb een ABIT KT7 RAID met een AMD ATHLON 1Ghz met 512Mb geheugen een Creative Live! 5.1 een Intel Netwerk kaartje een IBM 307030 7200 Toeren 30,7 Gb schijf een Toshiba DVD een Creative Dxr3 DVD kaart en een Aopen 300 Watt kast en een Plextor 8/4/32 Brander wat resulteert in een heel onstabiel systeem. Ik kan windows 2000 niet installeren want hij geeft steeds aan al tijdens het begin van de installatie dat hij bepaalde bestanden niet kan schrijven ik dacht eerst dat het de CDROM was dus heb een orginele win2k CD gepakt en naar de HD gekopieerd maar nog geen verbetering.. win98 draait nu maar niet echt goed.. als ik bijv mijn SB Live! programma's wil installeren krijg ik steeds foutmeldingen.. kan iemand mij helpen..

Groetjes Ramon

http://blog.morrison.nl/

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Zet het eens netjes onder elkaar, op dit tijdstip val ik in slaap als je zoveel info achter elkaar geeft!

Su6 verder

www.kuiphuis.nl

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik had hetzelfde probleem, ook met de installatie van Win2k, hij bleef afbreken zo rond de 15% (bij driver.cab, file van 55MB) met de foutmelding Stop: 0X0000001A (etc, etc)
memory_management.

In de Microsoft Knowledge base opgezocht, en het bleek een error te zijn die ze ook vonden bij sommige HP computers, en had te maken met het geheugen...
Toen heb ik mijn oude PC-100 SDRAM erin gezet, en mijn nieuwe 256MB PC-133 SDRAM eruit gehaald. De installatie lukte meteen.
Ik moet alleen uitvinden of er iets mis is met mijn PC-133 reepje, of dat het dus met instellingen in de bios heeft te maken.
Kijk maar even of het helpt.
Succes

• rvbcrs
Ok nog een keer voor de iets minder wakkeren onder ons.. ;)

ABIT KT7A-RAID (NET NIEUW) :)
AMD ATHLON 1Ghz (OOK NET NIEUW) :)
1X 256Mb PC 133
2X 128Mb PC 133
SB Live! 5.1 (JE RAAD HET AL NIEUW)
IBM HD DTLA 307030 7200 Toeren 30,7Gb (JE RAAD AL)
Creative Dxr 3 DVD Decoder
Toshiba DVD Speler
Plextor 8/4/32 Brander
Aopen 300 Watt kast
Diamond Viper V770 TNT2 32Mb

EN GEEN WINDOWS 2000!~!! :( :( :(

Zucht

Verwijderd

probeer eerst eens een bankje van 256 of 128 eruit te halen, en zet er dan eens een bankje in van 128 of 256 en probeer dan een installatie uit te voeren. heb dit zelf ook al eens gehad en bleek aan een van de memorymodules liggen. vaak als er bepaalde bestanden niet geschreven kunnen worden is dat vaak op bepaalde adressen in het geheugen
succes

• rvbcrs
Ik ga dat maar eens proberen.. ik ben benieuwd! I'll be back. . . :)

• rvbcrs
Dit is wat er in alle gevallen gebeurde..

Windows 2000 Proffesional Setup
===============================
Setup kan het volgende bestand niet kopieeren
netel980.inf

- Druk op ENTER als u de.....
- Druk op ESC.................
- Druk op F3..................

Als ik dan doorging door het bestand te skippen gebeurde er meteen daarna dit...

kan bestand \$WIN_NT$.~BT\ntkrnlmp.exe niet laden
De foutcode is 7

Setup kan niet doorgaan... :(

Ik wordt gek!!!! |:(

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 21:23
Op zondag 28 januari 2001 23:40 schreef rvbcrs het volgende:
Ok nog een keer voor de iets minder wakkeren onder ons.. ;)

ABIT KT7A-RAID (NET NIEUW) :)
AMD ATHLON 1Ghz (OOK NET NIEUW) :)
1X 256Mb PC 133
2X 128Mb PC 133
SB Live! 5.1 (JE RAAD HET AL NIEUW)
IBM HD DTLA 307030 7200 Toeren 30,7Gb (JE RAAD AL)
Creative Dxr 3 DVD Decoder
Toshiba DVD Speler
Plextor 8/4/32 Brander
Aopen 300 Watt kast
Diamond Viper V770 TNT2 32Mb

EN GEEN WINDOWS 2000!~!! :( :( :(

Zucht
Ik heb de ABIT KT7 versie moederbord, en een 1.1 Ghz proc, en dezelfde shit.. Windows installeert dan wel bij mij (na een bios update pas) maar stabiel is hij ZEKER niet, als i koe draait hangt ie binnen 1.5 minuut.. Voor de rest krijg je soms zonder reden spontane reboots, echt een kut bak.

Bye,
Tozz

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Nu ik eenmaal het heb geinstalleerd draait die prima stabiel...
Probleem is alle shit die ik er nog op moet zetten, is de enige reden voor reboots ;)
Maar ik moet even uitzoeken of het nu mijn nieuwe memory is dat het probleem veroorzaakte. Denk dat ik het maar even in mijn oude computer prik...
Hoe kan ik anders bewijzen tegenover de winkel dat het niet deugt? Bestelt via www.intercom-mailorder.com (heet nu Gistron)

• Muffinboy
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Als Win2k niet meteen lekker wil installeren op een bepaalde config, helpt het vaak goed om met een minimale config te installeren en vervolgens 1 voor 1 kaarten en apparaten bij te plaatsen.

In het geval van rvbcrs zou ik zeggen: begin met mobo/cpu/videokaart/128MB ram/HD primary master/cd-rom secondary master.

Check je harddisk goed op bad-sectors. Check je bios op versienummer, check dat met het versienummer van de Highpoint RAID drivers. Eventueel flashen/upgraden. Zie voor meer info http://go.to/kt7faq.

Krijg je dezelfde foutmeldingen, probeer het dan met je 256MB reepje ram ipv die 128.

Heb je Win2k op deze manier goed geinstalleerd gekregen, zet er dan de VIA 4in1 drivers en video drivers bij.

Testen. Alles werkt nog? Geheugen bijplaatsen. Testen.

Alles werkt goed? Geluidskaart bijplaatsen. SB (Live) kaarten zijn notoir wat veroorzaken van problemen op de VIA KT chipset. Kijk even op http://go.to/kt7faq voor meer info. In het algemeen wil de SB het best in PCI slot 4.

Vervolgens langzamerhand rest van je onderdelen bijplaatsen. Steeds tussendoor een testrondje draaien. Kost veel tijd, maar is best advies ;)

Succes... en laat ff horen hoe het gegaan is.

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Verwijderd

Dit probleem had ik ook met een asus k7v, dit probleem ligt aan je geheugen. probeer de timings van je geheugen 's wat hoger te zetten in je bios, of anders de voltage van je cpu iets hoger. kan misschien helpen. als dat niet werkt, ruil het geheugen om. sommige pc133 geheugen is zeer onstabiel. En werkt gewoon niet goed. omruilen en meestal alle problems opgelost

Verwijderd

de hdd waar je 2000 op wil zetten moet je niet op een raid controller zetten bij de installatie misschien dat dat helpt?????

Verwijderd

Op de Icrontic forums gelezen (liggen er uit helaas, wegens een hack) dat een KT7 RAID nogal slecht tegen veel (maximum vier stuks) PCI kaarten kan met een ingeschakelde RAID. Ik heb zelf ook twee maanden lopen tobben met volgordes van kaarten, installeren, herinstalleren, enz. Uiteindelijk heb ik mijn ATA66 drives op IDE2 gezet. IDE1 werkt niet fijn met ATA66. RAID uitgeschakeld en alles werkt nu fijn.
Zet er ofwel minder PCI kaarten in ofwel neem afscheid van RAID.

Verwijderd

Wanneer je nog steeds problemen houd probeer dan ff UDMA uit de schakelen in je bios dit wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Probeer het eens als je voor de installatie al de overbodige hardware verwijderd en tevens de BIOS op fail safe defaults insteld. Dan na de installatie van je OS je Hardware één voor één installeren om dan als laatste te eindigen met het fine tunen van je BIOS.
Pagina: 1