vaak reboot ipv shutdown

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een irritant probleem nl. dat de pc reboot wanneer ik hem shutdown.
Dit doet zich bijna altijd voor.

Via de search heb ik al meerdere oplossingen geprobeert maar niets blijkt te helpen :(

Mijn config staat in mijn sig ==> voornaamste : 2500+, asus a7n8x (nforce2), 512 Mb Corsair, 380 Watt Antec, Geforce Ti 4200 ; dat is zowat het belangrijkste denk ik...

1. Voedingswaardes gecheckt => ok (Pc is geaard)
2. Geheugen getest (memtest) => ok (hoewel hij vaker terugschakelt naar fsb van 100 ipv 166)
3. Geen nero of adaptec achtige toestanden (alle verwijdert) die shutdown/reboot konden veroorzaken)
4. Nforce driver reinstall
5. Geforce driver reinstall, gedaan want een dikke maand geleden had ik last van een vreemd probleem ==> beeld was plots een soort van twinview geworden, wss wel door warmte icm passieve cooling
6. Event viewer laat ook niet iets bepaald blijken qua probleem.
7. Automatische reboot bij kritische fouten staat ook uit.
8. Ik had gelezen dat er sommigen last hadden van Antec voedingen die soms problemen gaven icm
hardware (reboot)

Ik vind het een vreemd probleem aangezien het zich nog maar een dikke maand voordoet :(

Ik zou liever geen nieuwe winxp install doen want dat vraagt toch eventjes wat tijd + installatie van allerlei prog's (heb ook geen ghost copy cd voor handen).

M.a.w i'm desperate, help me, give me some ideas! :'(

System Specs!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ook geen wake-on lan oid aanstaan? die kunnen er voor zorgen dat je pc direct weer opstart na een shutdown.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Ik had dat probleem met m'n P5W DH Deluxe ook, en dat lag blijkbaar aan m'n USB DiNovo en USB G7 ... Ik heb die afgekoppeld, en dan de pc uitgezet - met de knop voorraan, kan je intellen bij power options in control panel ...

Toen ging de PC wél uit - daarna alles terug aangekoppeld, en vanaf toen shutte ie goed down

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 20:33
Windows XP?

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
@Terw_Dan : nee, geen WOL of dergelijke ingeschakeld..

@shaidar: gebruik wel usb invoermateriaal (mx700) maar heb voordien hier geen last van gehad dus vind ik het raar

@r00t: yup, windows xp professional sp2

System Specs!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Op hetzelfde moederbord? Bij mij deed m'n eerste Windows installatie ook niets raars, de 2de wél ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik heb winxp nog maar eenmalig geinstalleerd hierop...

Daarbij dit probleem had ik een maand geleden nog niet, alles was zelfde config!

System Specs!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
probeer toch eens win xp opnieuw te installeren.
vaak helpt het wel.
voor het back up raad ik nero 7 aan.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
yup, dan zal het vast werken maar dat houd ik liever als laatste optie...

System Specs!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
en als je er een andere voeding er op zet.
heb je dat al eens geprobeert

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:40
misschien staat hier nog iets tussen wat je misschien kan helpen:

http://www.aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
@ thesqualer1 : Nee, andere voeding heb ik nog niet geprobeerd maar ik ben vrij zeker dat de voeding nog goed is!

@aryan: Sry, die site heb ik al meerdere keren tegengekomen (& geprobeerd) maar helaas...

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
*schopje* Zijn er soms windows-updates die reboots (tijdens shutdown) (kunnen) veroorzaken?

System Specs!

• madnificent
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 21:29
The.Force schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:21:
@shaidar: gebruik wel usb invoermateriaal (mx700) maar heb voordien hier geen last van gehad dus vind ik het raar
Staat in de bios power on keypress of zo niet aan? Hier voorgehad met oudere logitech desktop. Lucky guess, ook geen idee waar dat probleem vandaan komt

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
nope, helaas alle opties in bios gechecked :(

System Specs!

Verwijderd

Is dit misschien jouw probleem:
http://support.microsoft.com/kb/311806/en-us

of dit

http://support.microsoft.com/kb/320299/

Pretty basic, maar je weet maar nooit.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met een te lichte voeding..
Na deze te hebben vervangen door een zwaarde was het probleem weg

Verwijderd

!) wat bios betreft, staat ie toevallig op suspend als je de aan/uit knop indrukt of op On/off

Hoe sluit je af met Start afsluiten... of druk je op de knop? Recentelijk nog bios instellingen aangepast?

2) Check even je apparaatbeheer op vraagtekens, goede kans dat er eentje staat bij APM of ACPI.

3) schakel voor de grap eens automatically restart uit. je weet wel onder "deze computer" >> Eigenschappen >> geavanceerd >> system and recovery(engelse versie) en dan knop settings.

Dat is mijn logische denk volgorde, ik zou bij stap 3 beginnen als ik jou was, het heeft veel kans dat je pc vastloopt bij het afsluiten, en aangezien windows reboot bij een systeemfout....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:29:
!) wat bios betreft, staat ie toevallig op suspend als je de aan/uit knop indrukt of op On/off

Hoe sluit je af met Start afsluiten... of druk je op de knop? Recentelijk nog bios instellingen aangepast?

2) Check even je apparaatbeheer op vraagtekens, goede kans dat er eentje staat bij APM of ACPI.

3) schakel voor de grap eens automatically restart uit. je weet wel onder "deze computer" >> Eigenschappen >> geavanceerd >> system and recovery(engelse versie) en dan knop settings.

Dat is mijn logische denk volgorde, ik zou bij stap 3 beginnen als ik jou was, het heeft veel kans dat je pc vastloopt bij het afsluiten, en aangezien windows reboot bij een systeemfout....
Dat is inderdaad ook wat het eerder vermelde Technet artikel aanhaalt. Gewoon doen zou ik zeggen. Als er een BSOD blijft staan heb je tenminste iets om verder op te zoeken.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb hetzelfde probleem enkele jaren geleden gehad. Na allerlei onderdelen getest te hebben, reinstalls van Windows etc etc gaf een lokale PC boer me de tip om een andere case te gebruiken want het kan best een rot kabeltje/connector van je reset/powerup op je case zijn.

En dat was in mijn geval inderdaad de boosdoener.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
@ allen hierboven: alle adviezen getest maar helaas.

Ik begin toch meer en meer te vermoeden dat het hardwarematig ligt...

M'n processor begin bij het opstarten (koud/warm) steeds meer op 1100 te lopen ipv xp 2500+ te vermelden, m.a.w hij laat ook een fsb van 100 ipv 166 zien!

1. Waarschijnlijk dus toch het geheugen? Ik heb net de ram's elk eens afzonderlijk geprobeert (normaal 2*256 in dual channel) maar nog steeds hetzelfde probleem...

2. Of is er ook een kans dat het de processor/mobo/voeding is?

3. Wat zouden jullie aanraden om te testen, en hoe?

[ Voor 13% gewijzigd door The.Force op 05-09-2006 15:33 ]

System Specs!

Verwijderd

The.Force schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:18:
@ allen hierboven: alle adviezen getest maar helaas.

Ik begin toch meer en meer te vermoeden dat het hardwarematig ligt...

M'n processor begin bij het opstarten (koud/warm) steeds meer op 1100 te lopen ipv xp 2500+ te vermelden, m.a.w hij laat ook een fsb van 100 ipv 166 zien!

1. Waarschijnlijk dus toch het geheugen? Ik heb net de ram's elk eens afzonderlijk geprobeert (normaal 2*256 in dual channel) maar nog steeds hetzelfde probleem...

2. Of is er ook een kans dat het de processor/mobo/voeding is?

3. Wat zouden jullie aanraden om te testen, en hoe?
Leuk joh, maar geef dan info waar we naar vragen.... 8)7

Wat voor blauw scherm krijg je als ie afsluit/reboot ?
Waarschijnlijk clockt je bios je proc terug omdat je vaak reboot, Asus doet dat vooral om tegen slechte overklokpogingen te schermen.(GO ASUS dus, het scheelt je namelijk je cmos resetten op het moment dat het eens n x mis gaat.)
Pagina: 1