Zoek de Router

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 14:48

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op dit moment ergens verweg van Nederland en heb hier geen ADSL :(.
In de buurt zijn er wel een aantal wifi hotspots, maar die hebben geen DHCP!
Dus als ik erop inlog (met mijn eigen IP) (bijv. 192.168.1.40), dan kan ik niet op het internet en kan ik ook geen router vinden!
(Ik heb handmatig gezocht door te pingen naar een paar IP addressen in de range 192.168.1.xx.)

Is er een manier om uit te vinden op welk IP de router is, zodat ik misschien iets kan doen zodat ik op het Internet kan!? :)

Mvg,

ReflexWolf

Rex

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De eigenaar van de hotspot/het AP vragen.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 14:50
Waarschijnelijk hebben ze wel DHCP, alleen hebben ze ook mac-adres filtering...

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
blaataaps schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:26:
De eigenaar van de hotspot/het AP vragen.
Lekker makkelijke antwoord. Alleen ik heb er niks aan: Ik heb namelijk een richtantenne en weet niet wie de eigenaar is. Hij kan aan de andere kant van de stad zitten!

BTW: "Ze" hebben meedere hotspots, waaronder: "NETMAR-1", "NETMAR-2", "NETMAR-3", etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Rex op 20-08-2006 10:33 ]

Rex

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ReflexWolf schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:31:
[...]

Lekker makkelijke antwoord. Alleen ik heb er niks aan: Ik heb namelijk een richtantenne en weet niet wie de eigenaar is. Hij kan aan de andere kant van de stad zitten!
dan probeer je toch even wat andere ip ranges :? bv 10.1.0.x of 10.2.x.x of of.. zo kan je 65536 netwerken proberen in de 10 range.. suc6 vandaag/morgen/week/jaar :P

nog makkelijker antwoord: illegale praktijken :w

A wise man's life is based around fuck you

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

ReflexWolf schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:25:
Hoi,

Ik ben op dit moment ergens verweg van Nederland en heb hier geen ADSL :(.
Zeg gewoon waar je zit. Oost Verenigde Staten?
Is er een manier om uit te vinden op welk IP de router is, zodat ik misschien iets kan doen zodat ik op het Internet kan!? :)
meuktracker: The Dude 2.0 beta 4 ?
Mvg,

ReflexWolf
Groeten hoeft hier niet.

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 20-08-2006 10:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

ralpje

Deugpopje

Download anders eens ipscan (ff googlen). Die kan in een keer een hele reeks ip's voor je pingen, en laat bij een reply ook gelijk ff de hostname van het apparaat zien. Altijd makkelijk om verdwenen pc's / routers / ap's op te sporen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Ik weet niet hoe het met de wetgeving zit in Spain (daar ben ik nu ook namelijk.) Ik wist niet dat het gebruiken van andermans open netwerk (in NL?) illegaal was/is. =\ Ik doe dat "all the time" bij me Nederlandse buren.

Wat ik me opeens bedenk, maar misschien is dat niet realistisch. Is het niet mogelijk om een soort "signaal" rond te sturen, waarop routers (bijna) altijd antwoorden? Dan weet ik meteen of er een router ergens zit.

MAC filtering lijkt me sterk. Volgens mij is het zo dat als je gefiltert wordt, dat je dan niet eens op het netwerk kan inloggen.

Edit: The Dude is totally iets wat ik zocht!

[ Voor 5% gewijzigd door Rex op 20-08-2006 10:50 . Reden: zie edit ]

Rex

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Black Piet op 20-08-2006 10:54 ]

Mooooooeeeee......

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 08:05
Download een tool als ethereal (noemt wireshark nu) en kijk in welke range ARP-verkeer enzo loopt. Je zult snel de gateway vinden op die manier.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ReflexWolf schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:47:
Ik weet niet hoe het met de wetgeving zit in Spain (daar ben ik nu ook namelijk.) Ik wist niet dat het gebruiken van andermans open netwerk (in NL?) illegaal was/is. =\ Ik doe dat "all the time" bij me Nederlandse buren.

Wat ik me opeens bedenk, maar misschien is dat niet realistisch. Is het niet mogelijk om een soort "signaal" rond te sturen, waarop routers (bijna) altijd antwoorden? Dan weet ik meteen of er een router ergens zit.

MAC filtering lijkt me sterk. Volgens mij is het zo dat als je gefiltert wordt, dat je dan niet eens op het netwerk kan inloggen.

Edit: The Dude is totally iets wat ik zocht!
het is in NL illegaal als je iets moet invullen om in te loggen, dus echt een SSID hard inkloppen in je client of een username of password invullen of handmatig een ip invullen om verbinding te krijgen met het AP

* Zwelgje kan het weten :(

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als jij gebruik wilt maken van een hotspot dan lijkth et me handig om de eidenaar daarvan te vragen wat de IP adressen zijn.
Suc6 met zoeken verder :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.