Goed Viptweak, voor we ruzie krijgen zal ik nog maar een keer heel precies reageren op jou post. (Ik hoop dat de cijfertjes in je post slaan op de implicaties en niet op de stellingen, daar kun je niet op reageren omdat ik DAAR niks mee zeg. Sommige zijn trouwens een reactie op geen van beide, op iets wat ik dus niet gezegd heb.)
1) Viptweak:
Er zijn genoeg mensen met een hoge intelligentie, maar vele lopen er gewoon niet mee te koop. Ik ken mensen die jij zou beschouwen als zeer intelligent, terwijl het gewoon randdebielen zijn en ik ken ook mensen die jij zou inschatten als achtelijk,maar die toch ook intelligent zijn, maar dan op andere vlakken.
(Geen universiteit doen = niet noodzakelijk minder intelligent zijn)
Sandalf:
Ik beschouw mezelf eigenlijk als vrij dommig. En ik loop er zeker niet mee te koop dat ik aan de uni studeer (wat natuurlijk ook geen hogere intelligentie impliceert).
2) Tja, je moet ergens intresse in hebben en dan erover gaan doordenken, hier houdt het voor de meeste mensen al op, omdat zij het nut hiervan niet inzien, of omdat de onderwerpen gewoon niet aanspreken.
Dit is stelling 2 nog een keer, anders opgeschreven, geen reacite op dat dit dus 3) en 4) impliceert (statistische implicatie natuurlijk).
3)Ik heb nog nooit zulke achtelijke eikels gezien als op menig Rockfeest. Ik ben zelf ook alternatief geweest, ik weet waar ik over praat. Fantasy geeft aan hoe creatief je geest is, maar wilt niet perse zeggen dat je het leuk vindt om te doen.
Je draait hier een implicatie om... Metalfassinatie impliceert geen intelligentie natuurlijk. Verder moet je fantasy op z'n Engels lezen (niet fantasie
dus). En is alternatief HEEL iets anders dan metal.
4)Onzin. Je wordt alleen een buitenbeentje als je jezelf anders voelt dan de rest.
Deze implicatie zegt niets over dingen waardoor je als een buitenbeentje gezien wordt, maar over wat het impliceert als je als buitenbeentje gezien wordt. (Bij de 1e implicatie zeg ik bijvoorbeeld WEL dat mensen met een hoge intelligentie eerder als buitenbeentje gezien worden.)
5)Ook onzin. Waarom zou je niet sociaal begaafd en intellectueel kunnen zijn?? De eerste groep loopt meestal niet overal te verkondigen dat ze zoveel beter zijn dan andere, de tweede groep wel en daarom zijn ze sociaal gezien zwakker.
Ik zeg nergens dat je niet sociaal en intellectueel begaafd kan zijn, kom op lees 't eens wat beter

. Ik beschrijf trouwens geen groepen mensen, maar situaties.
6)Je moet gewoon jezelf zijn. Iedereen onderscheidt zich van de massa en toch weer niet. Als jij op Trance Energy verkleedt als hippy aan komt, dan onderscheidt je jezelf pas.
Dus??? Is dit een reactie op het feit dat je als je 6) hebt dat dit 3,4 en 7 impliceert??
7)Zie vorige meningen
Intelligentie heeft niets te maken met je overige voorkeuren. Het is net als fietsen, ieder kan het, alleen de een wat beter dan de ander. het maakt verder echt nx uit.
Je kan toch niet ontkennen dat mensen met een hoge intelligentie een grotere kans hebben om zich voor bijvoorbeeld betawetenschappen te interesseren???
Intelligentie zegt vrij weinig over iemand en dus ZEKER niet alles, maar dat het NIKS uitmaakt, vind ik wat ver gaan... De vergelijking met fietsen trouwens ook.