[VB6] VLC activex loopt vast na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb mijn vraag ook al gesteld op het forum van videolan.org. Ik gebruik de activex van VLCplayer om video's te laten spelen in een klein projectje. Wat er gebeurt in het programma is als volgt:Het programma laadt een aantal door de gebruiker aangegeven video's in de playlist op een door de gebruiker aangegeven tijdstip en begint deze te spelen. Zodra de video uitgespeeld is, wacht het programma tot het volgende tijdstip, etc, etc.....

Dit werkt op zich goed, alleen na een aantal uren lijkt de VLCplayer vast te lopen, of in ieder geval, de video stopt op een willekeurig punt in de video met spelen en de player gebruikt dan enorm CPU kracht. Het lijkt niet te liggen aan mijn VB projectje, aangezien VLC tijdens het spelen een extra ding in de taakbalk opent voor VLC directX overlay nogwattes en die lijkt niet meer te reageren, waardoor vervolgens mijn VB projectje niet meer ziet dat de video afgelopen is.

Wellicht dat iemand ooit al eens met dit probleem te maken heeft gehad? Wellicht dat iemand weet of het volgende mogelijk is: is het mogelijk om in de periode dat er geen video speelt, de activex te unloaden op een of andere manier en dan opnieuw te laden, zodat wellicht misschien de player zich op de een of andere manier reset. Aangezien hij het uren goed kan doen en dan eneens niet meer, zou je kunnen denken dat er ergens iets vol loopt in de player.

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:45
Het lijkt inderdaad op dat het geheugen te vol raakt. Ik heb zoiets ook gehad met een pictureresize programma, bij 100 afbeeldingen duurde het een half uur... totdat ik een regel toevoegde dat de oude afbeelding uit het geheugen verwijderd kon worden, toen duurde het nog maar een paar minuutjes.

Is het trouwens elke keer bij dezelfde film? Als je die eens bovenaan in de playlist zet, krijg je dan ook problemen? (Kan natuurlijk een fout gecodeerde film zijn, denk ik?).

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt niet aan de gebruikte bestanden, dat heb ik geprobeerd. Ik heb ze allemaal afgespeeld in de standalone vlcplayer. Het probleem zal m in het geheugen liggen of in een of ander lek in de activex van vlcplayer. De playlist is helemaal leeg na het spelen van alle video, dus leger kan ik de playlist niet maken. Ik moet op een of andere manier het hele component unloaden, maar ik weet niet of dat kan.

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:45