Toon posts:

Nieuw Stil systeem, graag advies

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerst: Mijn broer wil een nieuw systeem en hij heeft geen account hier dus post ik het voor hem dus dit is niet voor mij, geen crosspost. Ik weet niet wat allemaal de stilste compenenten zijn maar dit heb ik tot nu toe uitgezocht

Bugdet: ong. €1000

Doel: Alle programma's kunnen draaien, Autocad, Photoshop, Veel programma's tegelijk draaien, op de toekomst voorbereid, moet wel 3 tot 4 jaar meegaan.

Moederbord:
Asus Moederbord P5B Deluxe
Review:
Klik
Onderbouwing:
SLI/Crossfire is niet nodig en dat heeft deze dus ook niet, hij is passief gekoeld en in de review staat ook dat hij een goede onboard geluidskaart heeft en dat is belangerijk.

Vraag: Deze is passief gekoeld dus ik mag er van uitgaan dat hij geen lawaai produceert?

Processor:
Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed

Review:
Klik
Onderbouwing:
Hij presteert goed en is beter dan de AMD X2 4600+

Vraag: Dit is een dual core processor dus ik mag ervan uitgaan dit m'n broer gewoon alle programma's aan kan laten staan zoals: Msn,iTunes,6 internetbrowsers etc. en dan gewoon op volle snelheid werken?

Geheugen:
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5

Onderbouwing:
2 GB lijkt me meer dan genoeg om veel te gelijk te doen (2 x 1 GB)

Behuizing:
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm

Onderbouwing:
Na menig GoT'er heeft gezegd dat hij helemaal geweldig is ben ik overtuigd en bovendien stil

Videokaart:
Club3D VGA Radeon X1900GT RX 256 MB

Review: Klik
Onderbouwing:
Hij heeft niet alle zware games aan te kunnen maar hij moet wel goed zijn en programma's als Autocad (2007) goed kunnen draaien

DVD-speler:
Philips DVD-ROM PCDV5016B 16 X, 50 X, OEM, Zwart

Onderbouwing:
Lijkt me wel een goed ding.

Harde Schijf:
WD Caviar Special Edition 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Onderbouwing: M'n broer heeft nu ook een Wester Digital en die presteert goed.
Vraag: Is deze stil? heel stil? want anders nemen we een andere.

Samsung HDD Spinpoint SP2004C 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300

Extra's
Scythe CPU Koeler Mine Aluminium, Koper
Zalman VGA VF900-Cu LED Koper

Totaal prijs: 1008 euro (bij Salland)
Hardware die al aanwezig is:
Toetsenbord
Muis
19" Beeldscherm
250 GB Externe Hardeschijf

Nog een paar vraagjes.
1. Past alles goed bij elkaar en is een onderdeel geen bottleneck?
ennuh.. het moet stil zijn dus.. deze combinatie is dat stil of moet er nog iets veranderen?
Ook wil hij 2 audio uitgangen, zeg maar 2x een groen stekkertje :9 kan er dan gewoon een geluidskaart bij in? welke moet hij dan nemen?
Op-aanmerkingen graag! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 22:47 ]

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:01

Bio

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:30:
Ten eerst: Mijn broer wil een nieuw systeem en hij heeft geen account hier dus post ik het voor hem dus dit is niet voor mij, geen crosspost. Ik weet niet wat allemaal de stilste compenenten zijn maar dit heb ik tot nu toe uitgezocht

Bugdet: ong. €1000

Doel: Alle programma's kunnen draaien, Autocad, Photoshop, Veel programma's tegelijk draaien, op de toekomst voorbereid, moet wel 3 tot 4 jaar meegaan.

Moederbord:
Asus Moederbord P5B Deluxe
Review:
Klik
Onderbouwing:
SLI/Crossfire is niet nodig en dat heeft deze dus ook niet, hij is passief gekoeld en in de review staat ook dat hij een goede onboard geluidskaart heeft en dat is belangerijk.

Vraag: Deze is passief gekoeld dus ik mag er van uitgaan dat hij geen lawaai produceert?
Ja :)

Processor:
Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed

Review:
Klik
Onderbouwing:
Hij presteert goed en is beter dan de AMD X2 4600+

Vraag: Dit is een dual core processor dus ik mag ervan uitgaan dit m'n broer gewoon alle programma's aan kan laten staan zoals: Msn,iTunes,6 internetbrowsers etc. en dan gewoon op volle snelheid werken?

Geheugen:
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5

Onderbouwing:
2 GB lijkt me meer dan genoeg om veel te gelijk te doen (2 x 1 GB)

Behuizing:
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm

Onderbouwing:
Na menig GoT'er heeft gezegd dat hij helemaal geweldig is ben ik overtuigd en bovendien stil

Videokaart:
Club3D VGA Radeon X1900GT RX 256 MB

Review: Klik
Onderbouwing:
Hij heeft niet alle zware games aan te kunnen maar hij moet wel goed zijn en programma's als Autocad (2007) goed kunnen draaien

DVD-speler:
Philips DVD-ROM PCDV5016B 16 X, 50 X, OEM, Zwart

Onderbouwing:
Lijkt me wel een goed ding.

Harde Schijf:
WD Caviar Special Edition 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150

Onderbouwing: M'n broer heeft nu ook een Wester Digital en die presteert goed.
Vraag: Is deze stil? heel stil? want anders nemen we een andere.

Hardware die al aanwezig is:
Toetsenbord
Muis
19" Beeldscherm
250 GB Externe Hardeschijf

Nog een paar vraagjes.
1. Past alles goed bij elkaar en is een onderdeel geen bottleneck?
Volgens mij niet, kijk nog even goed naar het geheugen, er zijn redelijk wat geheugenproblemen met de core 2 duo moederborden. :)
ennuh.. het moet stil zijn dus.. deze combinatie is dat stil of moet er nog iets veranderen?
Om hem stil te maken, zal je wzelf nog een gpu en cpu koeling moeten aanschaffen
Ook wil hij 2 audio uitgangen, zeg maar 2x een groen stekkertje :9 kan er dan gewoon een geluidskaart bij in? welke moet hij dan nemen?
volgens mij is het mobo genoeg? zit er geen soundaansluiting voorin de sonata? je hebt niet perse 1 kaart extra nodig
Op-aanmerkingen graag! :)
Zie in de quote :)

Mag ik er even op wijzen dat quoten op bovenstaande manier erg onpraktisch is?
Gebruik liever een [/quote]-tag en typ vervolgens de informatie. Na het typen daarvan gebruik je de [quote]-tag om de quote verder te laten gaan. :)

Voordelen hiervan zijn dat het een stuk duidelijker is en het quoten van 'gequote' tekst fatsoenlijk mogelijk is. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 20-08-2006 14:49 ]

Verwijderd

Harde schijf:
Neem een Samsung Spinpoint. Deze zijn snel, en zeker stil!.

Moederbord:
Goede keuze, zeker voor de schappelijke prijs. Echter je hebt de standaard boxed fan van je processor nog. Zou deze vervangen door een zalman of een Scythe Mine SCMN-1000. Dit zou je computer bijna helemaal stil maken.

Videokaart:
Neem een andere koeler voor je VGA. Ze staan namelijk bekend om hun herrie. Autocad + photoshop draaien op deze kaart zeker goed!

Dat zijn dingen waar ik verandering op zou maken.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:35:
Harde schijf:
Neem een Samsung Spinpoint. Deze zijn snel, en zeker stil!.

Moederbord:
Goede keuze, zeker voor de schappelijke prijs. Echter je hebt de standaard boxed fan van je processor nog. Zou deze vervangen door een zalman of een Scythe Mine SCMN-1000. Dit zou je computer bijna helemaal stil maken.

Videokaart:
Neem een andere koeler voor je VGA. Ze staan namelijk bekend om hun herrie. Autocad + photoshop draaien op deze kaart zeker goed!

Dat zijn dingen waar ik verandering op zou maken.
ik vind autocad 2007 in 3d mode maar matig draaien op mijn x1800xt met een x2 3800+ en 2 gig geheugen. voor de rest ben ik het met je eens

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb de begin post ge-edit. Is het zo het beste systeem? of heeft iemand nog andere componenten?

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09-2025
Nou ik heb een Sonata II ik vond heb echt niet stil genoeg. Hij is zeker hoorbaar. Wil je echt een super stil systeem, zou ik voor dit gaan.

voeding: Antec Phantom voeding € 146,-
kast: Cooler Master Cavalier 3 Zwart (zonder voeding) € 73,01
CPU cooler: Zalman CNPS8000 € 36,-
HD silencer : AC Ryan ACR-HD4098 XTOR Xilencer € 47,- per stuk
videokaart: Asus EN7800GT TOP SILENT/2DHTV/256M

Alles behalve de kast heb ik ook en mijn PC is echt onhoorbaar, daar kan zelfs een waterkoeling tegen op. Ik heb nu in het hele systeem maar 2 fans in en deze allebei op 5V

---edit----
Nog een leuke passief videokaart heb ik er bij gevoegd

[ Voor 12% gewijzigd door MoNo79 op 19-08-2006 23:02 ]

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 11:38

pmeter

Poes!

Ik heb de antec sonata 2. De kast bevalt prima. Om 'm nog stiller te krijgen heb ik drie zelfklevende laminaattegels gekocht. Deze heb ik in kleinere stukjes op maak geknipt en op alle mogelijke punten (ook boven en achter de voeding, onder de harde schijven, boven de cd-rom speler etc) aan de binnenkant van de kast geplakt. Dit maakt de kast nog eens aanzienlijk stiller.Verder, als ik de deur van de kast open zie je aan alle kanten 'parket' }:O

Mogelijk nadeel: statische elektriciteit door gebruik van klevende materialen? Ik weet niet of ik om deze reden mijn moederboard heb moeten vervangen :/

[ Voor 11% gewijzigd door pmeter op 19-08-2006 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is 220 euro voor een kast met voeding dat is toch wat té veel, ik investeer liever in wat betere componenten en ik denk dat de Lifestyle II wel voldoet :)

• MoNo79
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:57:
Dat is 220 euro voor een kast met voeding dat is toch wat té veel, ik investeer liever in wat betere componenten en ik denk dat de Lifestyle II wel voldoet :)
Sonata 2 is zeker geen miskoop, tis maar wat je echt belangrijk vind, in mijn geval absolute stilte met redelijke high end performance, maar dit kost wel extra.

[ Voor 3% gewijzigd door MoNo79 op 19-08-2006 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus dit is zo het beste systeem? en ook stil? :)

Verwijderd

Misschien overwegen om een nVidea kaartje te nemen? De ATi kaarten zijn naar mijn mening een stuk duurder voor dezelfde nVidea prestaties, als je naar een aantal benchmarks kijkt.

Een X1900 XT (ATi) kost bijvoorbeeld € 317,50 terwijl een 7900GT (nVidea) € 272,- kost, en een X1900 XT verslaat een 7900GT maar met moeite.

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
misschien ook nog even overwegen om de dvdspeler te vervangen voor een dvd brander voor +/- 30/35 euro. Toch meer functionaliteit en niet veel duurder.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Esteral
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09-2021
Kijk eens naar de Antec Solo samen met een Seasonic 430W voeding. Daarvoor ben je ongeveer 160 euro kwijt. Of je kan ook een Antec P150 kast nemen. Alleen moet je even opletten met ASUS moederborden die hebben wel wat problemen gekend met de zeer stille voeding van de P150.
De solo is dezelfde kast maar dan zonder voeding.

Kijk maar eens op deze site voor info http://www.silentpcreview.com/ {noot de site was op het moment van schrijven tijdelijk niet beschikbaar, zodoende kon ik niet de rechtstreekse link geven}.

Mogelijk alternatief voor je mobo is een MSI 965P Platinum.

Verwijderd

Hey, misschien een tipje. Is het niet handig om er ook voor te zorgen dat je dempingsdopjes onder je harde schijven hebt? Of hoe heten ze.
Hetzelfde voor je cd-rom speler. Je kunt er dopjes oid voor halen, als je er dan een cd in duwt zijn ze een stuk stiller. Het is bij mij namelijk zo dat ik wel netjes m'n VGA koeling kan vervangen door wat stils, maar als ik een cd in de dvd speler prop is je hele stille systeem voor niks.

• MoNo79
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:02:
Hey, misschien een tipje. Is het niet handig om er ook voor te zorgen dat je dempingsdopjes onder je harde schijven hebt? Of hoe heten ze.
Hetzelfde voor je cd-rom speler. Je kunt er dopjes oid voor halen, als je er dan een cd in duwt zijn ze een stuk stiller. Het is bij mij namelijk zo dat ik wel netjes m'n VGA koeling kan vervangen door wat stils, maar als ik een cd in de dvd speler prop is je hele stille systeem voor niks.
Deze bevinden zich al standaard in de Sonata kast

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:29:
Misschien overwegen om een nVidea kaartje te nemen? De ATi kaarten zijn naar mijn mening een stuk duurder voor dezelfde nVidea prestaties, als je naar een aantal benchmarks kijkt.

Een X1900 XT (ATi) kost bijvoorbeeld € 317,50 terwijl een 7900GT (nVidea) € 272,- kost, en een X1900 XT verslaat een 7900GT maar met moeite.
Sorry hoor maar een x1900xt is toch echt een stuk beter bovendien runt ie HDR , AA en AF tegelijk, zie de 3dmark06 review op xbitlabs/anadtech.

aEn de x1900rx is ongeveer evengoed als de 7900gt maar wel 40 euro goedkoper.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Goede keuzes alleen zou ik niet zo een videokaart kopen. Overkill, een 7600GT(Asus heeft er een silentversie, passiefgekoelde van) of gelijkwaardige is ook perfect voor de taken die de pc moet vervullen. Maar iedereen moet zelf weten naar prijs/ prestatie, leg prijzen eens langs prestatie.

(Vergelijkingen tussen videokaarten >tomshardware.com)

[ Voor 51% gewijzigd door Sharkys op 21-08-2006 01:49 ]

• MoNo79
Sharkys schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 01:40:
Goede keuzes alleen zou ik niet zo een videokaart kopen. Overkill, een 7600GT(Asus heeft er een silentversie, passiefgekoelde van) of gelijkwaardige is ook perfect voor de taken die de pc moet vervullen. Maar iedereen moet zelf weten naar prijs/ prestatie, leg prijzen eens langs prestatie.

(Vergelijkingen tussen videokaarten >tomshardware.com)
of de Asus EN7800GT TOP SILENT/2DHTV/256M, deze is ook passief gekoeld. Natuurlijk is deze wel iets duurder
Pagina: 1