Toon posts:

Dode USB-poorten Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond hier luitjes.... Ik zit sinds gisteren met een probleem en ik denk dat men hier wel wat wijzer kan maken.

Ik heb een laptop van Medion (MD42200) en sinds gisteren doen alle USB-poorten het niet meer. Ik plugde mijn Ipod in een van de usb-poorten en *POEF*.. mijn laptop viel uit. Weer opnieuw opgestart. Verder daar geen problemen mee. Enkel zijn sindsdien wel al mn USB-poorten dood. Je kan ze wel voor voeding gebruiken. Zo werkt een externe koeler wel en word mijn ipod wel opgeladen en andere apparaten die de USB gebruiken voor voeding werken ook. Maar ze zijn onbruikbaar voor het "echte" gebruik. Hij ziet er geen enkel apparaat meer op (dus ook mijn muis niet).
Ik heb al gekeken in het apparaatbeheer en daar word gemeld dat de poorten correct werken. Drivers al opnieuw geinstalleerd, ook zonder succes.

Ik vermoed nu zelf dat de USB-controller op de moederbord het de geest heeft gegeven. Dit zou betekenen dat ik hem naar Medion moet sturen voor reparatie (gelukkig nog dik in de garantie). Zou mijn vermoeden zo juist zijn? Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer aan de praat :(.... Maar zou wel zeker willen weten of het een hardware probleem is... voordat ik hem voor niks op stuur...
Alvast bedankt :).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:20:
Goedeavond hier luitjes.... Ik zit sinds gisteren met een probleem en ik denk dat men hier wel wat wijzer kan maken.

Ik heb een laptop van Medion (MD42200) en sinds gisteren doen alle USB-poorten het niet meer. Ik plugde mijn Ipod in een van de usb-poorten en *POEF*.. mijn laptop viel uit. Weer opnieuw opgestart. Verder daar geen problemen mee. Enkel zijn sindsdien wel al mn USB-poorten dood. Je kan ze wel voor voeding gebruiken. Zo werkt een externe koeler wel en word mijn ipod wel opgeladen en andere apparaten die de USB gebruiken voor voeding werken ook. Maar ze zijn onbruikbaar voor het "echte" gebruik. Hij ziet er geen enkel apparaat meer op (dus ook mijn muis niet).
Ik heb al gekeken in het apparaatbeheer en daar word gemeld dat de poorten correct werken. Drivers al opnieuw geinstalleerd, ook zonder succes.

Ik vermoed nu zelf dat de USB-controller op de moederbord het de geest heeft gegeven. Dit zou betekenen dat ik hem naar Medion moet sturen voor reparatie (gelukkig nog dik in de garantie). Zou mijn vermoeden zo juist zijn? Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer aan de praat :(.... Maar zou wel zeker willen weten of het een hardware probleem is... voordat ik hem voor niks op stuur...
Alvast bedankt :).
Ja, ik denk ook dat ze kapot zijn. Volgens mij heb je genoeg geprobeerd ook :)

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:44
De usb-controller lijkt nog wel te werken, aangezien deze herkend wordt in windows.
Lijkt me de driver-ic die tussen de usb-controller en de feitelijke poort zit.
Opsturen die handel.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
is 99% zeker stuk :)

Je zou nog eens kunnen proberen met een ander OS (knoppix oid), maar ik acht de kans dat het niét stuk is, hééél klein (vnl vanwege die *poef* :D)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, luitjes.

Hij zei niet letterlijk poef, maar viel toen gewoon uit.

Mijn vader kwam met een theorie die me wel waarschijnlijk leek. Ik had op dat moment namelijk ook een externe koeler (zo'n Antec geval) onder de laptop staan. Deze voed zich via de usb en heeft een verloopstekker. Dus op de de stekker zit een usbpoort zodat je geen poort verliest. Volgens mij heb ik hier toen mijn Ipod op aangesloten. Kan het dan zo wezen dat de poort overbelast word en er dan iets kapot knalt?