Externe Maxtor HDD niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:28
Voor de derde keer heb ik een probleem met mijn externe Maxtor Onetouch II 300GB. De schijf moet eerst via 'Safely Remove Hardware' afgemeld worden en dit is per ongeluk fout gegaan. De vorige twee keren heb ik het probleem opgelost met fixboot en fixmbr. Ik heb de schijf nu echter bij me en aangesloten op de laptop ipv mijn vaste pc waar die normaal op zit. Het is een tijd geleden dat ik dit probleem had en ik weet niet meer precies hoe ik dit de vorige keer heb opgelost. Ik dacht de vorige keer fixboot g: en fixmbr g: in command promt te hebben opgelost maar dat werkt nu iig niet.

De schijf is wel zichtbaar in Deze Computer maar niet toegankelijk. Ik krijg de error:

G:\ is not accessible.
The file or directory is corrupted and unreadable.

Ik heb met een windows cd geboot en de Recovery Console gestart. De commando's fixmbr en fixboot werkten maar gaven me zowel in de Recovery Console als na een reboot in Windows nog geen toegang tot de schijf. In de Recovery Console krijg ik de error:

An error occurred during directory enumeration.

als ik toegang wil tot de schijf.

Wat kan ik doen om weer toegang te krijgen tot de schijf?

Ik draai XP Home Edition volledig geupdate.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:18
Hmm, recovery via de bekende tools uit de FAQ proberen en dan RMA sturen....

• Westerterp
Ik zal die tools eens proberen. Probleem is simpelweg opgelost met een format, maar dan ben ik 250GB data kwijt.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zolang de driveletter nog net verschijnt in Windows, heb je kans op recover. EasyRecovery Pro doet bij mij prima het werk, maar zorg wel voor tweede 250 gb drive om alles over te zetten. Je mag niet op dezelfde drive schrijven tijdens recoveren.

• Westerterp
Is het met dat programma ook mogelijk alleen een deel te recoveren? Ik heb nog wel 300+ schijfruimte ergens anders, maar niet vrij.

Ik snap niet hoe ik het de vorige keer zo makkelijk heb kunnen fixen en nu niet. Ik heb een aantal tooltjes gebruikt maar dit heeft helaas niet geholpen.

• Westerterp
Ik ben met wat software aan de gang gegaan en het blijkt met GetDataBack dat inderdaad alle data nog op de schijf staat. De optie die het programma me biedt is de data te recoveren naar een andere schijf. Probleem is dat er 279GB te recoveren valt en dat heb ik niet vrij in totaal. Aangezien de recover software ziet dat de data er nog op staat, waarom kan dit niet toegankelijk worden gemaakt? Ik neem aan dat er iets als de filetables beschadigd is.

Is er geen software die alles zonder tussenkomst van een andere schijf weer toegankelijk kan maken?

Fixboot en Fixmbr brachten geen uitkomst. Chkdsk i: /f werkt niet omdat de schijf 'corrupted' is.

/edit

Ik heb maar een 320 GB schijf gekocht en de data daarop gerecovered. Met GetDataBack was dat geen probleem, maar niet de oplossing die ik zocht.

[ Voor 10% gewijzigd door Westerterp op 07-10-2006 00:25 ]

Pagina: 1