Toon posts:

USB to PS/2 converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst hartelijk hallo, ik ben nieuw :)

Ik wil een toetsenbord op mn laptop aansluiten, maar ik heb enkel ps/2 toetsenborden en de laptop heeft geen dito aansluiting. Natuurlijk ging ik niet bij de pakken neerzetten en ik heb dan ook direct opgezocht dat er converters bestaan voor dit probleem. Helaas kosten de converters die veel verkocht worden belachelijk veel geld (15 euro, dan kan ik net zo goed een nieuw USB-toetsenbord kopen 8)7 ) en zijn ze bedoeld om een ps/2 muis én een ps/2 toetsenbord aan te sluiten. Werkt natuurlijk ook wel als je maar een van de 2 aansluit maar toch. Hier zie je zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.nl/i/b/b116412.jpg

Na lang zoeken vond ik een winkel waar ze ook de variant verkochten voor alleen toetsenbord, voor 5 euro. Dus hedenmiddag ben ik heengegaan en heb het dingetje aangeschaft. Ziet er net zo uit als de welbekende PS/2 to USB connectors die veel voor muizen worden gebruikt. Enige verschil is dat de connectors andersom zitten en dattie paars is ipv groen.

Sluit ik net de hele handel aan en blijkt het niet te werken :( Windows geeft de volgende melding:
*verwijderd*

en als ik daarop klik:
*verwijderd*

Opnieuw verbinden helpt niet (ik betwijfel zelfs of het wel plug en play is met een ps/2 toetsenbord). Ik heb het met verschillende toetsenborden geprobeerd en behalve op de laptop ook op een normale pc. Het toetsenbord werkt normaal als ik m op een ps/2 aansluiting aansluit.
Ik heb nog even zitten denken over de installatie van drivers (USB en/of toetsenbord) maar dat lijkt me niet het probleem omdat alle andere USB apparaten wel werken en het toetsenbord met de standaard windows drivers werkt.

Iemand enig idee?

info:
Windows XP Pro NL
Toetsenbord: standaard dell toetsenbord zonder frutsels

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 23:48 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Welkom ;)

Tja,...ik zou toch ff alle nodige XP updates downloaden + service packs en al je hardware drives checken en indien nodig updaten :Y

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik weet wel dat niet alle muizen op deze manier kunnen werken, als er standaard een stekkertje bij zit wel. Best kans dat het met niet-USB toetsenborden ook niet wil werken dankzij de chipset/instructieset in het bord.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:47:
Ik weet wel dat niet alle muizen op deze manier kunnen werken, als er standaard een stekkertje bij zit wel. Best kans dat het met niet-USB toetsenborden ook niet wil werken dankzij de chipset/instructieset in het bord.
Da's alleen bij zo'n klein verloopje, hier zit een chipje in met een echte "ps/2 controller".
Kijk eens wat usbview denkt dat het is:
http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/usbview/usbview.exe
En een lijst met manafacturer id's:
http://vuurvliegje.ath.cx.../usbview/usb-mnfg-ids.txt

Als daar niets uitkomt of usbview herkent 'm niet is ie gewoon stuk.

edit:
Hmm wacht even, je hebt dus inderdaad zo'n klein blokje? Nope, dat gaat niet werken als je toetsenbord of muis dat niet ondersteund (als ie dat wel deed zat dat blokje erbij).

Trouwens, op bijv. alternate.nl kost dat ding voor tobo en muis 6 euro ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 00:04 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
Het verloopstukje moet je denk ik zien als een apparaat. Je hebt hiervoor waarschijnlijk drivers nodig. Kijk eens op de website van de fabrikant?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:24
ik denk ook dat hij er een heeft gekocht zonder ps2 controller, dan heb je inderdaad een toetsenbord nodig die wordt ondersteund. ga terug en vraag of je kan ruilen of dat het bij jou niet werkt.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 22:16

Gover

Seti@home Classic: Wiep

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=RDUA05

Werkt bij mij prima en is voor € 5,90 niet iets waar je je een buil aan kunt vallen.

succes!

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus idd dat kleine blokje zonder ps/2 controller.
crack_en_hack schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:45:Tja,...ik zou toch ff alle nodige XP updates downloaden + service packs en al je hardware drives checken en indien nodig updaten :Y
Ik heb SP2 maar automatische updates wil ik niet meer hebben sinds dat me dat een illegale-windows-versie-melding opleverde. De USB drivers zijn up to date.
breinonline schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:47:
Best kans dat het met niet-USB toetsenborden ook niet wil werken dankzij de chipset/instructieset in het bord.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:59:
Hmm wacht even, je hebt dus inderdaad zo'n klein blokje? Nope, dat gaat niet werken als je toetsenbord of muis dat niet ondersteund (als ie dat wel deed zat dat blokje erbij).
SPEEDDRAGON schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:16:
ik denk ook dat hij er een heeft gekocht zonder ps2 controller, dan heb je inderdaad een toetsenbord nodig die wordt ondersteund.
Aha. Ik denk dus idd dat het niet word ondersteund (het is een dell toetsenbord ;)). USBview kon ook al helemaal niets vinden (behalve mn muis :+ ).
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:59:
Trouwens, op bijv. alternate.nl kost dat ding voor tobo en muis 6 euro ofzo.
Gover schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:23:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=RDUA05

Werkt bij mij prima en is voor € 5,90 niet iets waar je je een buil aan kunt vallen.
+ verzendkosten = 15 euro ;)
SPEEDDRAGON schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:16:
ga terug en vraag of je kan ruilen of dat het bij jou niet werkt.
Ik ga m morgen idd ruilen voor de 15 euro versie. Of voor een USB-toetsenbord als ze daar fatsoenlijke en goedkope exemplaren van hebben.
Dankje.
Allen bedankt voor de reacties :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:13

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:22:
Ik heb dus idd dat kleine blokje zonder ps/2 controller.

[...]
Ik heb SP2 maar automatische updates wil ik niet meer hebben sinds dat me dat een illegale-windows-versie-melding opleverde. De USB drivers zijn up to date.
Zoek in de meuktracker eens naar autopatcher, en dan de volledige versie downloaden (+-200+ MB). Dat is een programma die in één keer alle windowsupdates installeerd. Programma is bedoeld voor pc's zonder internetverbinding, maar jij kan daar handig profijt van maken.

Maar beter is het gewoon Windows te kopen in de winkel :)

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1