Grafische kaart kapot????

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2025
hey

Ik heb een Ati Radeon 9600XT. Tijdens een spel heb ik nogal wat Arthifacts. Vooral in dynamische menus. Het kan aan de koeling liggen maar bijzonder heet word hij niet. Weet iemand wat je eraan kan doen om het op te lossen?

p.s.: Ik heb al 3 verschillende drivers geprobeerd

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dat kan duiden op een defecte GPU of geheugen, valt weinig aan te doen.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor, maar word het niet eens tijd voor wat nieuwers (let op : ik zeg niet ¨iets beters¨). Koop een willekeurige crap-kaart en je speelt weer vrolijk verder zonder artefacten.

0.0

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jungian schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:13:
Ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor, maar word het niet eens tijd voor wat nieuwers (let op : ik zeg niet ¨iets beters¨). Koop een willekeurige crap-kaart en je speelt weer vrolijk verder zonder artefacten.
Zinloze opmerking. Waarom geld verspillen als hij geen andere nodig heeft? (ok, in dit geval heeft hij wel een andere nodig, maar in andere gevallen). En een willekeurige crap kaart hoeft nog niet zo snel te zijn als een 9600XT. Geen topkaart, maar sneller dan bijv. een Geforce 6200 ed.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * doorgelezen? ;)
Hier kun je namelijk vinden wat we in deze sectie zoal verwachten voordat een topic wordt geopend.
Er rammelt namelijk nogal wat aan je topicstart:
• Om je goed te helpen met hardware problemen is het van belang dat jij voldoende informatie over je systeem geeft, dit geeft andere gebruikers namelijk een goed beeld over hoe jouw systeem in elkaar zit. Als je een beetje rond snuffelt kom je er vast wel achter dat er naast je videokaart een hoop meer in je systeem zit.
• Tevens vermoed je zelf al dat het met de temperatuur te maken kan hebben. Dat is iets wat inderdaad er voor kan zorgen dat je Radeon niet meer goed functioneerd. Heb je al geprobeert om de temperaturen te meten? Hoe je dat kunt doen kun je zelf uitzoeken door rond te snuffelen in bijvoorbeeld de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen. Vervolgens zet je ze er natuurlijk bij in de topicstart, al is het maar om te laten zien dat die het probleem niet zijn.
• Ook geef je aan dat je de problemen hebt met een spel. Niet elk spel werkt hetzelfde. Tetris is natuurlijk heel iets anders dan bijvoorbeeld een oorlogsimulator als Battlefield 2. Omdat elk spel anders in elkaar steekt heeft elk spel zo ook vaak zijn eigen problemen, daarom is het ook belangrijk dat je vermeldt om welk spel het gaat.
Ik zie dat je 3 verschillende drivers hebt gebruik, maar wij weten ook niet welke je precies geprobeert hebt. Om te voorkomen dat mensen hier jou onnodige antwoorden gaan geven zou je misschien ook kunnen vermelden welke drivers je al geprobeert hebt.

Omdat je topicstart dus flink rammelt sluit ik de poort. Lees mijn opmerkingen even rustig door en blader dan gelijk even door de Algemene gedragsregels (Netiquette). Hier kun je terug vinden wat in het algemeen van je verwacht wordt op GoT.
Misschien heb je gemerkt dat in mijn verhaal vaak terug komt dat je iets meer zou moeten snuffelen, waarmee ik wil zeggen dat je moet proberen je zelf meer in te zetten door te zoeken naar oplossingen en duidelijk te zijn in wat je aan het doen bent en wat je probleem is.
Daar help je jezelf nog het meest mee! :)
Ik zie overigens dat je nog vrij jong bent, dus zie dit als een ideaal leermoment. Zelf ben ik zo ook ongeveer begonnen. Voor mijn part ga je snuffelen in mijn posthistory, dan zie je gelijk wat voor junk ik gepost heb als 14 jarig binkie :)
Jungian schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:13:
Ik vind, net als Exorcist, dit een beetje een loze opmerking. Ten eerste help je de TS hier niet mee zijn probleem te verhelpen en ten tweede spreek je jezelf tegen. Eerst zeggen dat je je nergens mee wilt bemoeien en het vervolgens toch doen :+
Mogelijk voldoet een R9600XT zelfs nog prima aan de eisen die gersompie aan het systeem stelt.
En wat is een willekeurige crap-kaart, als je het zo goed weet wees dan ook duidelijk en geef een degelijker advies :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 19-08-2006 22:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.