Laptop valt uit als batterij is aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 16:28
Ik heb hier een laptopje staan (een Acer Aspire 1350) die afslaat van het moment hij in Windows komt (bureaublad geladen), dit echt er alleen maar als de laptop is aangesloten op netstroom.

Ook doet hij dit alleen maar in Windows zelf...dus niet als ik ERD Commander ofzo gebruik.
Is dit een warmteprobleem, of moet ik het ergens anders zoeken?

• ctrlaltdelbe
Kleine aanvullig, net ontdekt dat hij het in veilige modus ook niet doet.

• ctrlaltdelbe
Kuch

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Ten eerste heb je een edit knop en om hem al te kicken na zo'n korte tijd.

Maar kan je in je bios kijken naar warmte?

Denk btw eerder dat je een kapotte batterij hebt

[ Voor 9% gewijzigd door Thomasje op 20-08-2006 22:29 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Goed, je topic titel en je post zijn nogal verwarrend. Wat werkt nu wel, wat werkt nu niet. Leg dat eens duidelijk uit.

Download eens een Linux boot DVD (Bijvoorbeeld Linux SuSE Live Eval), en probeer die te booten. Kijk of dat de laptop dan ook uitvalt. Indien het dus alleen in Windows is, zou ik een re-install van je complete systeem doen. Natuurlijk wel eerst alles netjes backuppen. Een andere oplossing heb ik zo snel niet.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Controleer in het BIOS eens de temperatuur van de Processor. Ik heb voor een half jaat terug ook een Acer laptop onderhanden mogen hebben. Deze viel ook vrij vlot uit. Nu bleek de heatsink van de CPU gewoon vol stof te zitten, deze heb ik schoon gemaakt en er was geen vuiltje meer aan de lucht.

De CPU werd dus binnen no time 75+ graden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Thomasje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

Ten eerste heb je een edit knop en om hem al te kicken na zo'n korte tijd.
Maar kicken na 24 uur hebben wij geen probleem mee hoor :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Brand het lampje op de adapter wel als je de stekker in het stopcontact hebt? Anders kan het zijn dat je adapter kapot is. Ook zou je even de spanning over de accu kunnen meten.

edit:
Sorry, niet gezien dattie het alleen in Windows doet. Ik denk dat je Windows ff opnieuw moet instaleren

[ Voor 24% gewijzigd door KappuhH op 21-08-2006 09:07 ]

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

bonetone

2B Silver Sonic

En wat doet de latptop precies? Herstarten, BSOD, helemaal stoppen?
Probeer ergens een foutmelding te vinden, misschien heb je daar iets aan.

• ctrlaltdelbe
Wanneer werkte de laptop wel, als aangesloten op netstroom:

- In veilige modus
- In ERD Commander
- Niet stressed in Windows (maar als ik bv. Dr. Web CureIt een tijdje zijn ding laat doen, slaat hij ook af)

Wanneer werkt de laptop niet?

- Soms valt hij meteen uit na het volledig opgestart zijn van Windows
- Stressed (bij het minste van stress eigenlijk)

Wat doet hij als hij niet werkt?

- Uitvallen, simpelweg uitvallen

Hoe zit dat met de adapter/batterij?

Als de adaptar is aangesloten zie je het lichtje op de laptop branden dat hij aangesloten is en ook Windows ziet dat.

Temps
- BIOS: onvindbaar
- Everest: check ik vanavond

Kleine opmerking

De laptop zat vol met allerlei malware, die ik o.a. heb moeten opkuisen met HijackThis, nailfix enz. (wees gerust ikzelf heb niet geklooid met HJT, daarvoor bestaan er HJT fora :+ )
Nadat deze wat was opgeschoond (nog niet helemaal, maar de batterij gaat niet lang genoeg mee voor DrWeb CureIt) viel de laptop niet meteen terug uit na in Windows te zijn gekomen, wat hij vroeger wel deed. Maar hij slaat ngo steeds uit als ik een simpel DOS spelletje start, of na een tijde DrWeb CureIt

Hopelijk is de situatie nu wat duidelijker geworden O-)

[ Voor 4% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 21-08-2006 09:50 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
Ik heb hier ook een Acertje staan en zoals _Dune_ al aangaf, worden de Acer's snel warm, ik heb er zelf ook last van namelijk. Wat je kunt doen is de laptop aan de bovenkant openmaken en daar even goed stofzuigen, vooral op de Proc. en koeler.

Verder was er bij mij een of ander onderdeel ook verbogen, waardoor hij heel warm werd en eigenlijk constant de fan moest draaien, dit heb ik terug gebovgen en nu draait de fan nog wel maar is niet tot nauwelijks hoorbaar..

Veel succes ermee !

• ctrlaltdelbe
Alex3305 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:16:
Ik heb hier ook een Acertje staan en zoals _Dune_ al aangaf, worden de Acer's snel warm, ik heb er zelf ook last van namelijk. Wat je kunt doen is de laptop aan de bovenkant openmaken en daar even goed stofzuigen, vooral op de Proc. en koeler.

Verder was er bij mij een of ander onderdeel ook verbogen, waardoor hij heel warm werd en eigenlijk constant de fan moest draaien, dit heb ik terug gebovgen en nu draait de fan nog wel maar is niet tot nauwelijks hoorbaar..

Veel succes ermee !
De laptop is niet van mij dus ik voel er eerlijk gezegd niet zo veel voor om dat ding open te draaien, heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gedaan.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:38
Nikolas schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:20:
[...]

De laptop is niet van mij dus ik voel er eerlijk gezegd niet zo veel voor om dat ding open te draaien, heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gedaan.
Download SpeedFan eens en kijk of je wat temperaturen kan monitoren.

Aangezien de laptop waarschijnlijk terugklokt op accu, heb je geen last van uitvallen als hij op de accu draait, terwijl de processor op netspanning voluit draait en dus meer warmte produceert. Het lijkt er wel sterk op dat de laptop wel eens een schoonmaakbeurt kan gebruiken :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ctrlaltdelbe
Japie_17 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:25:
[...]

Download SpeedFan eens en kijk of je wat temperaturen kan monitoren.

Aangezien de laptop waarschijnlijk terugklokt op accu, heb je geen last van uitvallen als hij op de accu draait, terwijl de processor op netspanning voluit draait en dus meer warmte produceert. Het lijkt er wel sterk op dat de laptop wel eens een schoonmaakbeurt kan gebruiken :).
Zou dit lukken door door de fangrill heen te blazen met lucht onder hoge druk (in zo'n busje) ?
Of bestaat er ergens iets waar ik kan zien hoe je zo'n laptop het beste open fluttert?

[ Voor 7% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 21-08-2006 19:29 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:38
Nikolas schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Zou dit lukken door door de fangrill heen te blazen met lucht onder hoge druk (in zo'n busje) ?
Of bestaat er ergens iets waar ik kan zien hoe je zo'n laptop het beste open fluttert?
Ik heb de service manual van de Acer Aspire 1350 hier gevonden en even het relevante hoofdstuk geüpload: http://members.home.nl/jjvdveen/got/SG-3.pdf. Ik denk dat als je het toetsenbord eraf hebt je al snel ziet of er veel stof zit :). En het toetsenbord verwijderen is slechts een kwestie van 2 kapjes en 4 schroefjes verwijderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-08-2006 19:50 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ctrlaltdelbe
Japie_17 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:48:
[...]

Ik heb de service manual van de Acer Aspire 1350 hier gevonden en even het relevante hoofdstuk geüpload: http://members.home.nl/jjvdveen/got/SG-3.pdf. Ik denk dat als je het toetsenbord eraf hebt je al snel ziet of er veel stof zit :). En het toetsenbord verwijderen is slechts een kwestie van 2 kapjes en 4 schroefjes verwijderen.
Superhard bedankt! Ik laat jullie nog iets weten!

• ctrlaltdelbe
Update

Ik heb vandaag de laptop opengemaakt met de handleiding die ik kreeg van Japie_17 (waarvoor nogmaals bedankt), ik heb hem daarna uitgeblazen met een "high power dust remover". (ofte lucht in een busje onder hoge druk).

De laptop is nu aangesloten op netstroom en is alsnog niet uitgevallen, zo viel hij vroeger zels al uit bij het DOS spel DXBall, nu heb ik WoW kunnen opstarten en zelfs een filmpje kunnen laten spelen, zonder dat hij uitviel.

Heeft er iemand trouwens dat eenvoudig dos scriptje waarmee je een computer kunt stressen? Hij doet constant een bepaalde handeling dan ofzo.

Want hier in Belgie is het met de downloadlimiet niet zo handig om eeen 3DMark te downloaden.

• ctrlaltdelbe
Update

De laptop valt dus niet meer uit bij opstart windows @ accu, maar na enkele seconden S&M CPU stress begeeft 'ie het toch weer. Temperatuur ging nochants niet de hoogte in volgens speedfan, die gaf 52° aan.
Pagina: 1