Toon posts:

Panasonic Home Cinema; draadloos

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee luitjes, ik ben aan het zoeken naar een redelijk geluidssetje, hoeft geen topkwaliteit te zijn, maar wel goed zijn. Nu zag ik de Panasonic Home Cinema SC-HT545W, deze is geheel draadloos. Heeft iemand daar ervaringen mee? Zal dat storingsvrij werken?

"Draadloos DVD Home Cinema Systeem

De SC-HT545W zorgt voor een briljant Home Cinema geluid. Naast een mooi afwerking overtuigt deze set door de multiformat-weergave en zijn draadloze surround luidsprekers.

Onder andere geschikt voor weergave van: DVD-Audio/-Video, DVD-RAM/-RW/-R (DL)/+RW/+R (DL), SVCD, JPEG (van CD en DVD-R), HDCD, MPEG4, DivX (van CD en DVD-R), HDCD, Video-CD, HighMAT (Level2), WMA, MP3 (van CD en DVD-R) en CD-R/-RW."

Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemastore.nl/vshop/images/art10558.jpg

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:03
Draadloos bestaat (haast) niet. Deze set werkt als volgt:

- De voorspeakers en je sub worden gewoon met draad aangesloten op je main unit (DVD-speler)
- Via een IR zender wordt het audiosignaal verzonden naar een extra versterkertje, dat kleine kastje wat je er bij ziet staan. Deze versterker gaat in het stopcontact en vandaaruit gaan 2 draadjes naar je surroundspeakers.

Dus, je kabels van voor naar achter door de kamer ben je kwijt, maar je speakers zitten zeker nog aan een draadje.
Dit komt namelijk doordat speakers altijd stroom nodig hebben om te draaien, dus heb je een draadje nodig, of vanaf een versterker of vanaf een stopcontact.
Sets met batterijen bestaan (zo goed als) niet en zijn ook niet praktisch...

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:48
De achter speakers worden niet via IR maar via 2.4 Ghz verzonden.
Dit houd dus in dat alles wat van de 2.4 Ghz gebruikt maakt gestoord word.

Ik heb dit systeem dus ook gekocht maar ben er nu niet blij mee.
Ik heb ook draadloos netwerk en als ik mijn systeem aan zet is alle wifi verdwenen.
Dit komt dus omdat het systeem op 2.4 Ghz werkt net als WiFi.

Nu moet ik dus toch gaten gaan boren :(

Maar de surround speakers doen het wel perfect. Nog geen storingen gehad.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:20
ik snap dat probleem van die kabels niet. Al dat gedram van "al die kabels door het huis".....
het kost je een zaterdag om de plinten van de muur te trekken, kabels d'r in te stouwen, dichtmaken en genieten zonder ruis en vervorming! en de portomomonnee blijft ook tevree!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
SpiriTNL schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:35:
De achter speakers worden niet via IR maar via 2.4 Ghz verzonden.
Dit houd dus in dat alles wat van de 2.4 Ghz gebruikt maakt gestoord word.

Ik heb dit systeem dus ook gekocht maar ben er nu niet blij mee.
Ik heb ook draadloos netwerk en als ik mijn systeem aan zet is alle wifi verdwenen.
Dit komt dus omdat het systeem op 2.4 Ghz werkt net als WiFi.

Nu moet ik dus toch gaten gaan boren :(

Maar de surround speakers doen het wel perfect. Nog geen storingen gehad.
Het is niet helemaal waar dat alles wat van de 2,4 GHz gebruik maakt automatisch gestoord wordt. Van de wifi's van de buren ondervind ik geen storing en hetzelfde geldt voor Bluetooth (ook 2,4 GHz).
Staat er nergens iets over veranderen van kanaal? Dan kan je de set op een ander kanaal zetten dan je wifi..

btw, ik vraag me af of de bandbreedte van het systeem wel voldoende is voor het (ongecomprimeerde) geluid voor de achterspeakers.anders gaat de kwaliteit eraan.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Volgens mij komt er per definitie baggergeluid uit dit soort setjes. Verder zou je je wifi kanaal aan kunnen passen om interferentie te voorkomen.

Groetjes, FaceDown.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:48
kanalen 1 t/m 6 blijken dus helemaal weg te vallen bij gebruik van mijn audioset.
Ik heb mijn wifi op kanaal 13 en daar blijft hij wel op 54Mbps staan. Soms valt hij iets terug maar dat is niet erg.

In de handleiding kan ik nergens iets vinden van kanalen die hij gebruikt en of die in te stellen zijn.

En voor wat het geluid betreft.
Daar is niets mis mee. Er komt uit achterspeakers perfect geluid. Dus het is geen slechte audioset alleen wel een hoop gedonder als je nog andere apparaten op de 2.4 Ghz hebt.

Verwijderd

Nou heb ik de Panasonic HT15 die verdomd veel op deze set lijkt maar geen draadloze grapjes heeft.
De set levert voor zn prijs overigens prima geluid.

Mijn achterspeakers staan nu stof te verzamelen in een opbergkast, weet iemand misschien een leuke oplossing om de achterspeaker 'draadloos' te maken? Ik ben niet van plan draden door de woonkamer te leggen. Precies op de plek waar de achterspeakers zouden moeten komen zitten 2 stroomaansluitingen.
Pagina: 1