[D100] Vaag probleem met NEF/NEF compressed

Pagina: 1
Acties:

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 08:11
Ik heb hier even een D100 te leen omdat mijn D70 kaduuk is. Nu had ik de quality ingesteld op NEF compressed en liep tegen een probleem aan. Soms wil die gewoon geen foto nemen op naar het lijkt bepaalde sherpstel afstanden (FL of Ap lijkt niet uit te maken). Dit alles met mijn Sigma Super Macro II 70-300 erop.

Daarna ben ik geswitcht naar NEF uncompressed en dan is er geen probleem meer. Probleem hiermee is alleen dat dat bestanden van 10MB opleverd en mijn kaartjes dus heel snel vol zitten.

Kent iemand dit probleem?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Heb het hier uitgeprobeert op mijn D100, maar hier doet hij het gewoon. Ik gebruik andere lenzen, maar het lijkt me sterk dat daar het probleem in zit.

Kleine edit (ik drukte te snel op versturen) Het is wel zo dat fotograferen waanzinnig traag wordt in de NEF compressed stand, eerste foto's gaan lekker vlot, dan wordt het wachten geblazen tot de camera eindelijk klaar is met comprimeren en weer een plaatje kan maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 01:40 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 08:11
Hmm... dan zal het daar wel mee te maken hebben gehad. Wel irritant aangezien de D70 ze wel vlot kan comprimeren blijkbaar (afgaande op de bestandgrootes). Naja, het is maar een leencamera, dus daar kan ik nu wel even mee leven.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site