Toon posts:

Gigabyte DS4 geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames/heren,

Ik heb sinds kort een Gigabyte DS4 moederbord, en heb er nogal wat problemen mee.
Even in het kort mijn setupje:

E6300
2x 1024 MB DDR2 667
Gigabyte DS4
2 hardeschijven IDE
1x DVDRW Sata
Tagan 480 watt

Probleem
Op 1 of andere manier krijg ik maar geen geluid uit de systeem (jaja), ik heb tot nu toe 4x windows geïnstalleerd op verschillende partities maar wanneer ik de geluidsdriver probeer te installeren krijg ik een reboot.

Ik heb het meegeleverde stuurprpgramma's, van de gigabyte site en de nieuwste driver wat ik via de meuktracker heb gevonden geprobeerd maar allemaal zonder resultaat.

In de bios heb ik 2 opties wat betreft het oboard sound:
1. Disable
2. Auto

Als ik hem op disable zet en windows in kom, weer opnieuw opstart en hem weer auto zet vind Windows geen nieuwe hardware :| .

Via apparaatbeheer heb ik het geluid proberen te installeren maar zoals jullie al gelezen hebben kreeg ik een leuke reboot als cadeau.

Hebben sommige mensen een idee waardoor het zou kunnen komen?

Als ik te weinig informatie heb verstrekt dan zou ik die graag willen aanvullen :O .

Ow jah.. gisteren deed hij het nog, vanochtend ook volgens mij maar toen ik de Zalman 9500Led erop had gezet was de onboard sound foeetsiee :? .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 18:30 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens als het vinkje bij Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- en herstartinstellingen -> de computer automatisch opnieuw opstarten aan staat. Zo ja, eventjes weghalen en waarschijnlijk krijg je dan een BSOD met relevante informatie.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Beetje laat maar alsnog:

Zelfde soort probleem gehad. Na booten geen geluid meer. Bij mij had het te maken met de Microsoft UAA-busstuurprogramma voor High Definition Audio.

Als ik bij Apparaatbeheer keek zag ik een PCI-bus met uitroep teken(!) foutmelding. Driver automatisch opnieuw laten installeren en de problemen waren opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:04:
Beetje laat maar alsnog:

Zelfde soort probleem gehad. Na booten geen geluid meer. Bij mij had het te maken met de Microsoft UAA-busstuurprogramma voor High Definition Audio.

Als ik bij Apparaatbeheer keek zag ik een PCI-bus met uitroep teken(!) foutmelding. Driver automatisch opnieuw laten installeren en de problemen waren opgelost.
Bedankt voor je reactie, maar mijn bord is vorige week al RMA gegaan, DS4 had een levertijd van 7 dagen dus heb ik maar wat bijbetaald en een DQ6 gehaald, die hadden ze wel op voorraad.

Toch bedankt ;) .