Na overzetten HD steeds opnieuw starten pc voor doorstarten

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een pctje staan met een Maxtor 250 GB en een Maxtor 200 GB. Ik had eerst een identieke Maxtor 200 GB erin hangen maar die heeft de geest gegeven.

Steeds als ik het systeem probeer op te starten krijg ik de foutmelding:
Windows heeft een fout in harde schijf configuratie ontdekt en kan niet gestart worden.

Zowel als ik het systeem een reset geef (dan gebeurt er niets meer) en normaal probeer op te starten (ctrl+alt+del) krijg ik gewoon niets meer te zien. Maar als ik de knop indruk en het systeem gaat uit en daarna opnieuw opstart is er niets meer aan de hand.
Specs:
Intel P4 2.8 ghz D 920 ghz
Gigabyte 8I945P Pro
2 x 1 GB A-Data PC5300
1 x 250 GB Maxtor S-ATA
1 x 200 GB Maxtor S-ATA
Nec DVD Writer
Kaartlezer
Floppydrive
Ati Radeon X600 128 MB AIW(All in one)
Antec kast met een Antec 380W voeding

Ik heb laatst ook nog een Seagete 300 GB S-ATA geprobeerd maar deze werd niet herkend door het systeem, maar die bleek later defect te zijn. Ik gebruik geen RAID configuratie.

Ik heb vanalles uitgeschakeld in de bios maar geen resultaat.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je OS wel opnieuw geinstalleerd? je kunt niet zomaar een windows install overzetten van de ene naar de andere pc. En het wordt me niet echt duidelijk of je nou een reinstall hebt gedaan.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

Whatever

• itsalex
  • Niet online
Sorry voor het vermelden. Ik heb dus mijn oude schijf via Ghost overgezet op dezelfde pc naar een nieuwe schijf. Dus vanaf een oude 200 GB naar die nieuwe 250 GB. Maar ik heb genoeg problemen gehad om de configuratie op te starten. Het kan misschien komen omdat ik met een aantal CPU (van een Intel PIV 530, 520, 630, D 805, D 920), 10 verschillende videokaarten, 20 andere harde schijven, 20 soorten geheugen modules en hoop andere verschillende hardware heb gebruikt (het activeren van Windows was niet altijd een pretje, vooral na de 10e keer (meneer u heeft gisteren ook al gebeld(tja en dan maar steeds braaf doorgeven want anders ging Windows bokken)).

Die stappen van Windows heb ik al gedaan maar het blijft gewoon vreemd dat de pc er niet doorheen komt de eerste keer. Het lijkt erop dat die Sata controller misschien door een koude start dat WXP niet erdoor heen wil komen. Ik heb niets overklokt behalve dan dat CIA2 op Cruise staat ofwel gewoon geen overgeklok. Maar als alles het doet is er niets aan de hand.

Ik heb wel eens gemerkt dat ik problemen had met opstarten maar na de SATA kabels (10 verschillende gebruikt) zijn die problemen er helemaal niet meer.

[ Voor 43% gewijzigd door itsalex op 19-08-2006 23:41 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:41
ik begrijp dat de eerste (koude) start windows niet op laat starten, maar wel "iets" doet waardoor de reset een goed werkend systeem geeft?
Ligt je probleem dan niet in het BIOS? de CMOS instellingen? Dat zou mijn insteek zijn.

gewaarwordingshorizon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat probleem icm ghost ken ik. op mijn werk hadden we 2 identieke systemen gebouwd, 1 had echter een ATA hdd en de andere een S-ATA hdd. Toen geprobeerd een ghost over te zetten van het ene naar het andere systeem (waar ook alle drivers op waren geinstalleerd) en het werkte ewoon niet, ding bleef hangen bij het opstarten van windows.

Windows reinstall was het enige dat bij mij toen gewerkt heeft.

• itsalex
  • Niet online
Ik zal wel kijken wat er misschien met die harde schijf zou zijn want ik vertrouw deze ook eigenlijk niet zo. Ik heb het laatst ook nog gedaan met Acronis maar geen resultaat.

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 18:20
Ik heb ook allerlei rare fouten met Maxtor schijven. Hij wil soms OS nie meer opstarten, er moet altijd een bootdisk inzitten om te kunnen booten en nee dat ligt niet aan me bios priority. Ik krijg het niet verholpen. Succes ermee!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Hier identiek probleem na Ghost, hij logt meteen off na inloggen en probeert weer in te loggen. Eindeloze cyclus....heb er nog oplossing voor gevonden, dus zal topic blijven volgen.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• itsalex
  • Niet online
BN jouw probleem ligt bij de schijftoewijzing. Dus van je c-schijf zet die deze naar d-schijf en dan wil inloggen wel lukken volgens mij. Ik heb namelijk deze 250 gb van Maxtor nooit op het systeem gehad dus daar kan het niet aanliggen. Ik denk zelf dat het ligt aan het Gigabyte moederbord. Ik ga toch een Jetway Intel 945G direct even proberen. Dan zie ik meteen of het probleem is verholpen. Ik vermoed dat de SATA controller niet helemaal 100% is. Het kan ook zijn dat misschien de 3gb het probleem is ipv 1.5 gb met de SATA controller. Hoewel het niet mag kan het wel zo zijn.

• itsalex
  • Niet online
Het is alweer een tijd geleden maar het probleem is gevonden maar nog niet kunnen oplossen. Doordat mijn moederbord te snel doorstart kan de harde schijf niet gevonden worden en wordt de andere schijf benaderd maar die kan niet opstarten dus dan krijg je deze fout melding.

Helaas bestaat harde disk prelay niet in ieder bios dus ik moet even met de foutmelding leven. Het bord gaat er toch uit. Ik kwam er namelijk achter als ik de pc opstartte en ik drukte het uit/aan knopje in in de bios en dan opnieuw weer aandrukken dan ging het goed.

De spin up van de maxtor schijf is gewoon niet goed en die is te langzaam.

Pagina: 1