[XP] Illegale kopie op mijn Dell PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 15:33
Bij het schonen van van HD kwam ik Keyfinder weer eens tegen. Ik dacht, laat ik eens kijken of mijn Windows XP key klopt met de sticker die op m'n pc zit, een Dell.....

Wat blijkt, keyfinder toont een andere key dan wat op de sticker staat. Keyfinder toont wél de goede key van mijn legale Office XP Pro. Ik heb daarna nog 2 andere keyfind tools gedownload en beide gaven dezelfde -foute key- op.

Ik heb de eerste vijf van die key eens in Google ingetypt (XJM6Q) en wat blijkt..... Deze key zwerft gewoon over Internet en is door iedereen te gebruiken om z'n illegale kopie naar een legale om te zetten.
Mijn Dell heb ik voorgeinstalleerd gekocht en ik ga maandag meteen bellen want dit vind ik echt niet kunnen.

Ik ben benieuwd hoe dit jullie in de oren klinkt en wat je er van vind.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
Is hij niet toevallig later geherinstalleerd? Of heb je hem nieuw direct van Dell?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:48

Tys

Tjsa, lijkt me _erg_ stug dat Dell jou een PC levert met een reeds rondzwervende key.
Als je Windows versie echt die key gebruikt dan zal je die hoogstwaarschijnlijk zelf hebben geinstalleerd.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Ferret
Nieuw. En sterker, ik heb hier ook een laptop van Dell, ook nieuw gekocht en die heeft exact hetzelfde. Keyfinder geeft een andere key dan wat er op de sticker staat. Deze key vind ik echter niet via Google....

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat het een andere key is komt waarschijnlijk doordat Dell gewoon 1 image gebruikt voor alle systemen. Opp zich is dat ook niet echt een probleem, zolang die key die voor die image is gebruikt maar niet lekt en Microsoft 'm blokkeert. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Ferret
Ik heb beide pc's voorgeinstalleerd gekocht en heb alleen 2 legale Office pakketten erop gezet. Die pakketten heb ik via mijn werk gekocht bij Microsoft.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zou t dan niet gewoon zo zijn dat Dell standaard install keys gebruikt, maar dat je zelf wel je eigen key krijgt voor als je wilt herinstallen? En dat dan dus blijkbaar 1 van die standaard Dell keys is uitgelekt en dat je 'm dus daarom zo op internet terug vindt?

edit: grr Atlex :P

[ Voor 4% gewijzigd door kamstra op 19-08-2006 17:31 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Ferret
AtleX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:29:
Dat het een andere key is komt waarschijnlijk doordat Dell gewoon 1 image gebruikt voor alle systemen. Opp zich is dat ook niet echt een probleem, zolang die key die voor die image is gebruikt maar niet lekt en Microsoft 'm blokkeert. :)
Nou, die van mijn pc is dus gelekt als de nete....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ferret schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:31:
[...]

Als je via windowsupdate.microsoft.com nog gewoon kan updaten dan zou ik me daar niet al te druk om maken.

The devil is in the details.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik dacht dat dat een issue was met keyfinders : als de PC is geinstalleerd met een corporate key (die DELL vast wel zal gebruiken) wordt dit door de keyfinder als jouw huidige key gepresenteerd. Terwijl je in feite een andere key hebt (die dus op je kast zit geplakt).

Whatever

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat doet Packard Bell / HP ook. Zelfde verhaal.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Illuzionz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 16:27
kamstra schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:31:
zou t dan niet gewoon zo zijn dat Dell standaard install keys gebruikt, maar dat je zelf wel je eigen key krijgt voor als je wilt herinstallen? En dat dan dus blijkbaar 1 van die standaard Dell keys is uitgelekt en dat je 'm dus daarom zo op internet terug vindt?

edit: grr Atlex :P
Ik denk dat niet het geval is ja.
Dat zou betekenen dat iedereen van Dell dit heeft met een reinstall en dat ze dus weer allemaal keys moeten uitdelen

[ Voor 13% gewijzigd door Illuzionz op 19-08-2006 17:35 ]

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Wat Atlex al eerder zei klopt waarschijnlijk wel.
Lijkt me sterk dat dell bij elke pc die ze verkopen de key in gaat zitten vullen :)

Maar heb je problemen met updaten dan? of werkt verder alles naar behoren?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 19:07
Ferret schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:31:
[...]

Doe maar niet

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 19-08-2006 17:37 ]

• mrFoce
stijno schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:38:
oe die pagina zal ik ff bookmarke als noodgeval :P
maar ik denk idd dat dell dat met een corpared key doet.
Dell doet dat gewoon met een corporate key jah. Geen idee hoe MS dat controleerd. Neem aan dat je een Dell cd nodig hebt om de key te kunnen gebruiken, maar daar is ook wel weer aan te komen via p2p

Snap niet dat Dell Windows XP niet zo instelt dat de installatie zich afrond wanneer de gebruiker de pc voor de eerste keer opstart, en zodoende de cd key moet invullen. MAar goed, dat zal wel weer teveel werk zijn, en te moeilijk voor de echte pc leeks

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
gideon82 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:48:
[...]

Snap niet dat Dell Windows XP niet zo instelt dat de installatie zich afrond wanneer de gebruiker de pc voor de eerste keer opstart, en zodoende de cd key moet invullen. MAar goed, dat zal wel weer teveel werk zijn, en te moeilijk voor de echte pc leeks
Omdat je die key in moet vullen voordat de installatie begint..? Of vraagt jouw Windows installatie pas achteraf om je key? ;)

The devil is in the details.

• Ferret
Updaten gaat op beide pc's probleemloos en op allbei zit ook die WGA waar nu zo'n gedoe om is.

Ik heb voor allebei een originele Dell cd met -als het goed is- op de ene een legale Windows XP Home en op de andere een Pro. Als ik dus ooit opnieuw moet installeren en ik gebruik deze cd's kan ik dan de key gebruiken die op de sticker staat?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025

We are shaping the future

• mrFoce
Hahn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
Omdat je die key in moet vullen voordat de installatie begint..? Of vraagt jouw Windows installatie pas achteraf om je key? ;)
Volgens mij was dat vroeger een speciale optie die je aan kon zetten. Of was dit nou < XP. Alles was dan al geinstalleerd. De installatie van Windows was zeg maar in de afrondingsfase en vroeg om de cd-key, en wat ander gebrabbel om daarna (na een reboot of niet) door te starten naar de normale GUI

• sewer
  • Laatst online: 12:54
Dit hoort dus zo, dell gebruikt zelf een andere key dan die ze aan jou verstrekken (waarschijnlijk omdat ze idd een standaardimage op alle harddisks kunnen pleuren). Voor herinstallatie moet je jouw key gebruiken, de key die je gevonden hebt met keyfinder werkt niet eens bij de dell-cd (de key op de sticker is een oem-key, die van de voorgeinstalleerde windows een soort corporate ofzo).

Niets aan de hand dus...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Thread opgeschoond van offtopic reacties - aub ontopic blijven :)

• Ferret
Ok, bedankt voor alle reacties. Ik weet voldoende maar ik ga toch Dell bellen om te vragen hoe en wat. Ik ben benieuwd naar hun reactie.
Hier mag een slotje op.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 18:58
Hahn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
Gedistribueerde Windows installaties kan je instellen dat je later pas de key hoeft in te voeren.

Doet/Deed MyCom (al) jaren.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kan gewoon met sysprep.

We are shaping the future

Pagina: 1