Toon posts:

Twijfel tussen een aantal laptops tot max. 1099

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik bezoek al enige tijd tweakers.net maar had mij nog nooit aangemeld, maar nu ik zelf een laptop nodig heb leek mij dit een mooi moment.
Ik ben dus opzoek naar een laptop die ik wil gebruiken voor de volgende dingen: Studie (geen grafische studie oid) Msn, Heel soms een spel maar dit is te verwaarlozen, DVD kijken ook soms, fotobewerkingssoftware(photoshop oid) misschien in de toekomst voor mijn bedrijf wat dingen zoals website beheer ed.
Ik denk dat ik gemiddeld 5 uur per dag achter de pc zit.

Ik heb mij de laatste tijd al flink georienteerd en er zijn een aantal dingen die ik absoluut noodzakelijk vind:

-Duo core processor
-Minimaal 80 hardeschrijf (liefst 100) want heb vaak veel foto's op de pc(liefst 5400snelheid)
-Werkgeheugen 1024 (Minimaal)
-15.4 inch display minimaal (liefst een slag groter want het wordt mijn vaste pc dus voor dagelijks gebruik)

Mooi meegenomen:
-Webcam ingebouwd (gebruik vaak de webcam)
-Kaartlezer (zou handig zijn)
-Bluetooth ingebouwd (scheeld weer iets in je usbpoort voor je muis en toetsenbord)
-Leuke videokaart (minimaal 128mb) opzich niet heel belangrijk!
-17 inch scherm

Ik krijg van mijn vader €800,- omdat ik een laptop nodig heb voor mijn studie en ik wil zelf maximaal €250,- bijleggen, maar liever niet natuurlijk!

Ik heb het volgende gezien:

Fujitsu Siemens Amilo PI 1505 (Mediamarkt-actie)
Intel duo-core, 1.66 GHZ, 677MHZ, 80gig. hardeschrijf, 1024 werkgeheugen, 15.4inch scherm, 128MB videokaart €899,-

HP Pavil 5237EA, 1.66 GHZ, 533MHZ, 100gig. hardeschrijf, 1024 werkgeheugen, 15.4inch scherm, 128MB videokaart, kaartlezer, infrarood, 5400 hardeschijf, alteclansing ingebouwde boxen €999,- BCC

Toshiba A110-178, 1.66 GHZ, 533MHZ, 100gig. hardeschrijf, 1024 werkgeheugen, 15.4inch scherm, 128MB videokaart, kaartlezer, €999,- BCC

Packard Bell Easy Note MX-65-100, 1.66 GHZ, 533MHZ, 100gig. hardeschrijf, 1024 werkgeheugen, 15.4inch scherm, 256MB videokaart, kaartlezer, nummeriek toetsenbord, ingebouwde webcam, geforce videokaart €999,- BCC

Ik wil geen Dell-pc want de verzekering is erg duur en hij wordt zoiezo verzekert ook voor diefstal maar dit betaald mijn vader ernaast, verder wil mijn pa liever niet via internet kopen en loopt dell erg op als je dingen verandert in het systeem.

Verder sta ik helemaal open voor andere modellen!
Zien jullie hier iets tussen en wat is goed of juist niet goed?

Ik hoop dat iemand mij even kan helpen want ik krijg in iedere winkel weer wat anders te horen!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 14:12

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Geen Dell laptop, omdat de verzekering duur is? De verzekering is dan wel duur, maar je hebt gelukkig nog wel de keuze om deze niet te nemen...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dan neem je een Mac Book Pro:)
Met windows Xp! ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
Anton, ik heb mijn berichtje even aangepast en een apple is niets voor mij!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
Sommige dingen waar je op kunt bezuinigen is:

- Koop de laptop online ipv in een winkel, ik weet dat het fijner is maar het kan soms tot 250 euro schelen !!
- Koop een laptop met 512MB RAM ipv 1024 en zet er zelf 512MB bij, aangezien sommige fabrikanten 100 euro vragen voor 512MB geheugen erbij.
- Je kunt ook een kleine Harddisk kopen of een 4200RPM en zelf een nieuwe 5400 - 7200RPM 100GB erbij zetten, deze heb je al voor rond de 150 euro. Je kunt dan deze kleinere/langzamere verkopen of een externe harde schijf van maken.

Ehm verder kun je hier even kijken bij 4Launch, Asus is best een goed merk en heeft best goedkope lappies ivm andere merken !

Ik ben mezelf ook op de notebook markt aan het richtten en ben nu al 2 maanden bezig met uitzoeken :P dus ik weet er vind ik zelf iig genoeg van !

Veel succes nog !

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MyCom heeft een leuk notebook van Asus in het assortiment. Geloof 800 of 900 euro, fijn apparaatje!

Verwijderd

wat moet ik onder een 128MB kaart verstaan, aangezien het geheugen niks zegt over de kaart.
zou prettig zijn als je de naam van de kaart erbij zet, dat helpt ons in helpen met de keuze :)

want zoals het er nu uitziet zie ik nagenoeg geen verschil tussen de laptops behalve de snelheid van het geheugen, wat gezien dual channel niks uitmaakt, omdat hij dan toch nooit het hele geheugen op volle snelheid volkrijgt.

op dit moment zou ik voor de HP gaan omdat dat in mijn ogen het beste merk is.

Verwijderd

Ik zou toch ook echt de Dell Inspiron 6400 even overwegen. Ik heb het idee dat je daar het meest waar voor je geld krijgt. Ik heb zelf de volgende configuratie besteld:

Inspiron 6400 Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 1
15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife 1
Dutch - System Documentation 1
European - Power Cord 1
Microsoft Vista Capable Logo Label 1
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) 1
80GB (7,200 rpm) Hard Drive 1
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
DVD Cyberlink Decoder Software (No Media) 1
Record Now and My DVD Software (No Media) 1
65W AC Adapter 1
9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery 1
256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16 1
Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version 1
Dutch - Modem Cable and Adapter 1
Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors 1
US Intl - (QWERTY) - Internal Keyboard 1
Software Drivers 1
Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 SP2 Backup Media 1
Dutch - Microsoft Works 7.0 1
Base warranty 1
1Y CAR (Collect and Return ) 1

BTW Detail

Subtotaal 962,86
BTW 182,94
Totaal 1.145,80

Verwijderd

Topicstarter
Een mooi systeem Tymen.

Is dat zo'n duo core processor?
183 ghz is wel een stuk sneller als alles waar ik naar kijk
net zoals de 2024 werkgeheugen

maar ruim 100 boven mijn budget!

Vandeweek met mijn pa ook weer even langs de winkels.
We gaan twee laptops kopen dus er moet wat te regelen zijn met de prijs!

Als iemand nog iets weet hoor ik het graag!

Gr. Elmer

Verwijderd

De Acer aspire 5670 series zijn hele leuke laptops voor hun prijs, ze hebben allen een X1600 128mb + Hypermemory, een aardige grote hd met meestal 1 gig geheugen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:44:
De Acer aspire 5670 series zijn hele leuke laptops voor hun prijs, ze hebben allen een X1600 128mb + Hypermemory, een aardige grote hd met meestal 1 gig geheugen. :)
waar kan je die vinden voor minder dan 1100 euro dan? |:(

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
Even over de videokaart van 128 MB. Je wilt erniet echt op gamen maar je vind het wel mooi meegenomen.. De laptops die jij daar hebt zijn volgens mij allemaal shared (zeker voor die prijs lijkt me dedicated niet haalbaar). Dat betekent dat je geheugen aan de videokaart kwijt zult raken, bv 192MB van de 1024MB bij een Go 7300 256MB gok ik. Bij intel integrated of xpress 200 en geforce 6100/6150 zelfs al het geheugen wat staat aangegeven. Voor echt dedicated geheugen moet je net iets meer uitgeven, voor €1150,- heb je bij 4launch een Asus A6T:

AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz 2x512kb
100 GB 5400rpm HDD
1024MB DDR2 667 MHz (1 dimm = snelstmogelijke module!)
GeForce 7600 256MB ded., perfect voor games op hoge details en kan even mee
15.4" TFT
Webcam
Bluetooth
S/PDIF digital audio out, samen met de PureVideo van nVidia perfect voor HD films (desnoods ripped op dvd)
2 Jaar garantie standaard, ook niet onbelangrijk!

Als het echt binnen je budget moet dan is ook de Asus A6Tc een optie (dacht €1070 bij 4launch.nl). Deze heeft in tegenstelling tot de A6T een Turion 64 X2 TL-50 1.6 met 2x256kb, en ipv een 7600 een 7300 256MB (maar dus met TC en wordter systeem geheugen gebruikt), ik weet niet of daar ook BT in zit.

De Turion is geen Intel Core Duo, maar de dualcore concurrent voor laptops van AMD. Zelf heb ik de A6T zonder BT (was te snel en Asus had een foutje gemaakt waardoor er in de eerste lading geen BT zit :'( ) en daarvan heb ik een review geschreven in de productsurvey, zoek op A6T.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik verder ga kijken voor de HP, ook dat ik nu zie dat hun winst fors gestegen is tvm Dell die al jaren inkrimpt. Dit moet toch ergens vandaan komen lijkt mij!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er verder nog mensen die mij advies kunnen geven? Gr. Elmer

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen zijn we twee maanden verder, ik heb bewust nog even gewacht want ik had toch echt het advies gekregen 'wacht even, over twee maanden heb je meer voor je geld. '
Dit heb ik dus ook gedaan.
Ik zie inderdaad dat er nu meer te krijgen is. Mijn vader is nu ook zover dat hij evt. via internet wil kopen. Dus ik ben weer aan het zoeken want deze week wilt hij er een bestellen.

Mijn eisen zijn ook iets verandert:
-Minimaal 15.4 inch scherm (liefst 17)
-Grote harde schijf boeit me weinig, wil later toch een losse schijf ernaast.
-Zoiezo DUo Core
-Liefst 173 ghz
-Graag bluetooth ingebouwd want ga altijd werken met een lostoetsenbord en muis, ook voor mijn tel is dit handig.
-2gig intern geheugen (hoeft niet, is vaak vervangbaar op termijn)

Nu heb ik het volgende gezien:
Acer Aspire 9412wsmi
processor: intel core
duoprocessorsnelheid: 1.73 GHz Kloksnelheid 1660 MHz
beeldschermgrootte: 17 inch Beeldscherm resolutie 1440 x 900
Geforce 7300 128 mb
2gb werkgeheugen
120gb 4200
bluetooth, ingebouwde cam,
€1095,- (echt het absolute maximum)

Dell Inspiron 9400
duoprocessorsnelheid: 2.16 GHz
beeldschermgrootte: 17 inch
512 MB intern geheugen (wat kost dit als je dit later wilt uitbreiden?)
grootte harddisk 60 gb
videokaart type geforce go7800 256 mb
€1040,- (misschien is dit interessant gezien de processorsnelheid, beeldscherm en de videokaart)

Sony Vaio N11S
duoprocessorsnelheid: 1.6 GHz
beeldschermgrootte: 15.4 inch
interngeheugen 2 GB
geheugen 100 gb
videokaart type intel gma 950
€980,-

Toshiba Satellite a100-635
processor: intel core duo
processorsnelheid: 1.66 GHz
beeldschermgrootte: 15.4 inch
intern geheugen 1 GB (max. 4)
grootte harddisk 100 gb
videokaart type ati radeon x1600 256mb
usb, firewire, wi-fi (ieee 802.11), pcmcia, ethernet, rj-11 (modem), sdio (kaartlezer), tv-out
€1000,-

Nu lijkt mij die Acer helemaal super:
173ghz, 17 inch, geforcekaart, 120gb hschijf, 2gb werkgeheugen,webcam en bluetooth.

Wat vinden jullie? Nog andere ideeen? Waarom wel & Waarom niet?

Groetjes Elmer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 09:34 ]

• GENETX
Bedenk eerst het volgende: wil je wel dagelijks lopen zeulen met een 17" bakbeest op school?

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Dell Inspiron 9400
duoprocessorsnelheid: 2.16 GHz
beeldschermgrootte: 17 inch
512 MB intern geheugen (wat kost dit als je dit later wilt uitbreiden?)
grootte harddisk 60 gb
videokaart type geforce go7800 256 mb
€1040,- (misschien is dit interessant gezien de processorsnelheid, beeldscherm en de videokaart)

Deze Dell laptop, heb je daar een link van? Ik kan namelijk deze jongen niet vinden op de dell site voor dit bedrag.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43

aerofreak

Steve Jobs

ik zou voor deze asus gaan O+

geen core duo wel dual core van AMD
2jaar garantie
tas+muis
100 euro erbij en je hebt 2 GB werkgeheuden :)

veel suc6

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
Neem hem soms mee naar school. 1x per twee weken ofzo.
Verder vind ik verplaatsbaarheid belangrijk.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Let ook op de snelheid van de harddisk, die Acer is maar 4200 rpm, vooral als je werkt met grote bestanden of gaat gamen zal je merken dat-ie langzamer is. Ga als het even kan voor minstens een 5400 rpm harddisk. 2 gb geheugen is imho een beetje overkill voor wat je er mee wilt doen en ook moet je je niet blindstaren op Intel (of een ander merk wat dat betreft), je kan misschien voordeliger aan een Turion komen!
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:25:
Neem hem soms mee naar school. 1x per twee weken ofzo.
Verder vind ik verplaatsbaarheid belangrijk.
:?
Je zegt dat je hem maar 1x per twee weken meeneemt, maar verplaatsbaarheid is wel belangrijk? Je zeult er dus wél meer dan 1x per twee weken mee om? Of niet? Beetje onduidelijk zo.
17" is vaak vrij groot en zwaar, dus als je het belangrijk vind dat je hem makkelijk mee kunt nemen, overweeg dan een 15" te nemen. Maar kijk vooral bij de specificaties die de fabrikant opgeeft qua grootte en gewicht (hoewel niet altijd even betrouwbaar, geeft dit toch een aardige indicatie).

[ Voor 47% gewijzigd door Mad Marty op 26-10-2006 10:29 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.vergelijk.nl/n...inspiron_9400/specs.rhtml heb ik de info vandaan voor de Dell pc, ik kom echter via dell.nl op een compleet ander bedrag. Strang!

Ik vind het belangrijk dat ik hem kan verplaatsen. Ook omdat ik straks voor me bedrijf hem moet verplaatsen soms en een enkele keer moet die mee naar school.

Het wordt mijn vaste pc, vandaar dat ik 17inch waardeer.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 10:31 ]

• GENETX
aerofreak schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:13:
ik zou voor deze asus gaan O+

geen core duo wel dual core van AMD
2jaar garantie
tas+muis
100 euro erbij en je hebt 2 GB werkgeheuden :)

veel suc6
Zie zelf geen laptop daar, maar denk dat je de onderstaande A6T bedoeld? Of de A6Tc waardoor er geld voor 2 GB overblijft? De A6T is echt in mijn ogen de beste prijs/kwaliteits verhouding op het moment. Iedereen mag zeuren over AMD en het hele centrino platform de lucht in prijzen maar niks is minder waar. De AMD's lopen niet gek veel achter op batterij niveau! Las ik laatst op zepto dat hun laptop met C2D 4.5 uur mee kan op 12 cells, mijn A6T haalt 3 op 8 cells, 3 x 1.5=4,5 uur! Maakt dus eigenlijk geen reet uit! Maar bij de A6T krijg je een volledige laptop:

Geen budget Core Duo zonder VT en een verlaagde FSB van 533 MHz
of
Geen Videokaart met TurboCrap of HyperMemory...
of
Geen 2 dimms aan geheugen waardoor je niet kan upgraden zonder 1 weg te goien
of
Geen trager =geheugen (533MHz ipv de max van 667)

Verder zoals gezegd krijg je mooi standaard 2 jaar garantie en vind ik de A6 case zeer stevig. Ik raadt in ieder geval mijn review in de productsurvey te lezen!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:29:
http://www.vergelijk.nl/n...inspiron_9400/specs.rhtml heb ik de info vandaan voor de Dell pc, ik kom echter via dell.nl op een compleet ander bedrag. Strang!

Ik vind het belangrijk dat ik hem kan verplaatsen. Ook omdat ik straks voor me bedrijf hem moet verplaatsen soms en een enkele keer moet die mee naar school.

Het wordt mijn vaste pc, vandaar dat ik 17inch waardeer.
Ik had ook dus dat probleem dat de prijzen niet overheen komen. Want dit is echt een toplaptop voor dat bedrag. Zou zelf nog even 512 extra erbij prikken en een 120 gb hd nemen. Dan komt het uit op 1200 euro.

Maar is dan de nieuwe laptop van de Lidl niet iets voor jou? Zie ook:
http://www.lidl.nl/nl/hom...AMD_Turion64_X2_Dual_core

Hij kost wel 1199... wat denken de andere van deze laptop? Redelijk voor zijn prijs?

[ Voor 14% gewijzigd door RommelD op 26-10-2006 11:20 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43

aerofreak

Steve Jobs

GremliN-Online schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:36:
[...]

Zie zelf geen laptop daar, maar denk dat je de onderstaande A6T bedoeld? Of de A6Tc waardoor er geld voor 2 GB overblijft? De A6T is echt in mijn ogen de beste prijs/kwaliteits verhouding op het moment. Iedereen mag zeuren over AMD en het hele centrino platform de lucht in prijzen maar niks is minder waar. De AMD's lopen niet gek veel achter op batterij niveau! Las ik laatst op zepto dat hun laptop met C2D 4.5 uur mee kan op 12 cells, mijn A6T haalt 3 op 8 cells, 3 x 1.5=4,5 uur! Maakt dus eigenlijk geen reet uit! Maar bij de A6T krijg je een volledige laptop:

Geen budget Core Duo zonder VT en een verlaagde FSB van 533 MHz
of
Geen Videokaart met TurboCrap of HyperMemory...
of
Geen 2 dimms aan geheugen waardoor je niet kan upgraden zonder 1 weg te goien
of
Geen trager =geheugen (533MHz ipv de max van 667)

Verder zoals gezegd krijg je mooi standaard 2 jaar garantie en vind ik de A6 case zeer stevig. Ik raadt in ieder geval mijn review in de productsurvey te lezen!
die bedoelde ik inderdaad
1060 voor de laptop en 100 voor één GB ram

dus totaal 1160 vor een moie en zeker goede laptop O+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog iets aan te vullen? Ik ben er nog steeds niet uit. Die acer spreekt mij nog steeds heel erg aan!!!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

BHQ

Dat Acers niet bepaald stevig zijn? De 4200rpm hdd? De redelijk slechte garantieverlening?

[ Voor 29% gewijzigd door BHQ op 27-10-2006 19:36 ]

Pagina: 1