Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: ga ik even mooi het 100e berichtje posten :9

De beeldverhouding 4:3 bij de 604 Wifi is gewoon een fout: er is overal duidelijk te zien dat het om een breedbeeldscherm gaat.

Het valt me alleen heel erg tegen dat deze spelers nog zo weinig verkrijgbaar zijn: dat is geen goede manier om je producten te verkopen.

Ik ben benieuwd of Dixons straks ook de nieuwere spelers gaat verkopen (Archos 504 ofzo): dan kunnen we na een tijdje weer zulke scherpe aanbiedingen verwachten :) (ik wil hiermee geen reclame maken voor Dixons hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:14:Het valt me alleen heel erg tegen dat deze spelers nog zo weinig verkrijgbaar zijn: dat is geen goede manier om je producten te verkopen.

Ik ben benieuwd of Dixons straks ook de nieuwere spelers gaat verkopen (Archos 504 ofzo): dan kunnen we na een tijdje weer zulke scherpe aanbiedingen verwachten :) (ik wil hiermee geen reclame maken voor Dixons hoor :P )
Valt op zich wel mee, veel Duitse webshops hebben hem al op voorraad. Zal dus hier ook wel snel het geval zijn. Er zijn alleen niet zoveel winkels in Nederland die het merk Archos verkopen.

Dixons verkoopt de 604 en de 404 al: http://www.dixons.nl/De_o...eler.7078627/default.aspx

Zijn alleen wel wat aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Hij is er al wel, maar je kunt nou ook niet zeggen dat het een grootse lancering was van deze nieuwe lijn met spelers. Er is in Nederland nog maar heel weinig bekend over deze spelers. Wel goed om te zien dat Dixon em nu verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 504 ook ergens te koop? Omdat de 604 30gb en de 504 40gb en hoger. Zijn er nog andere verschillen tussen 604 en 504?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:59:
Is de 504 ook ergens te koop? Omdat de 604 30gb en de 504 40gb en hoger. Zijn er nog andere verschillen tussen 604 en 504?
Specs staan in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er hier al mensen zijn die de 404 hebben, maar heb een vraagje ivm de batterij/firmware.
Volgens de handleiding zou je de speler moeten opladen tot het batterij-lampje begint te pinken.
Nu heb ik dit gedaan, maar elke keer als ik dit doe krijg ik maar 4 van de 6 blokjes te zien maar het lampje pinkt dan wel.
Ik heb van in het begin een firmware update gedaan dus daar heb ik ook de nieuwste van.
Zou ik gewoon langer moeten laten opladen of zou de firmware verkeerde informatie weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoe lang gaat hij mee als hij volgens het lampje is opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een vergelijking van de 604 met de AV500:
Klik
Klik
Klik

Comments van degene die de pics gemaakt heeft:
Best feature so far over the AV500, ability to view photos and move around on player while music is playing. The AV604 feels a bit thinner, weight seems about the same, buttons are definately firmer on 604, and the built in pull out stand is nice, feels sturdy.

The GUI is quite different, the icons are animated, but less detailed, I think the interface on the av500 is a bit more sharper, while the 604 has more of a friendly bubblier interface. The level meters aren't as detailed as the AV500, but things like the text size in the now music playing sections is bigger along with the album art.

*Update* Comparing the volume level to the Av500..the AV500 is louder, the AV500 75 setting is about as loud
as the 604 around 85
Startup time is quicker on the Av500
Also the screen on the AV500 looks better to be, the colors jump out more where the 604 looks more flat,
this has to do with the size of the screen maybe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Review van de 404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Video review van de 504 hier

Update: 604 is nu in NL verkrijgbaar voor 328 euro bij http://www.chear.nl/
Denk dat ik binnenkort ga bestellen.

[ Voor 32% gewijzigd door waslijn op 18-10-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Archos 604 binnen zijn er liefhebbers voor filmpjes/foto's laat dan ff weten waar van je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Laatst online: 21-03 00:06
Waar ik benieuwd naar ben is hoe het opnemen van programma's op de TV nu in z'n werk gaat. En of het al met al praktisch is. Als je dat kunt vertellen, graag!

[ Voor 4% gewijzigd door agiessen op 18-10-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:10:
Ik heb mijn Archos 604 binnen zijn er liefhebbers voor filmpjes/foto's laat dan ff weten waar van je wilt.
Gefeliciteerd! Heb niet echt specifieke wensen qua foto's, maar hoe meer filmpjes en foto's hoe beter.

Dingen die ik van je zou willen weten:
- Hoe bevalt de geluidskwaliteit?
- Hoe gaat de fotoviewer om met grote foto's (bijvoorbeeld 8mp foto's van 3-5mb)

Heb je ook een dvr station aangeschaft? Ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
agiessen schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:21:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe het opnemen van programma's op de TV nu in z'n werk gaat. En of het al met al praktisch is. Als je dat kunt vertellen, graag!
Dat kan alleen als je de optionele dock-station hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/archos_604/dvr.jpg (dat rechter ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
-DG- schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:30:
[...]

Dat kan alleen als je de optionele dock-station hebt.
[afbeelding] (dat rechter ding)
Dat weet ik, ik hoop dan ook dat hij die dock heeft :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Als je foto's hebt: graag zelfs!

De HDD van mijn Archos AV400 heeft het begeven. En de 604 WiFi lijkt me een volwaardige vervanger toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als het zou kunnen:
-Pics van de interface.
-Pics van hoe het apparaat in de hand ligt
-Pics in vergelijking met [verzin iets] (bijvoorbeeld een cd)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Look what I found. Pictures + a little movie of the interface _/-\o_

ENJOY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Videoreview van de 504. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Kwaliteit van de video is super, maar die vent is echter uber irritant. BTW Kon mezelf niet langer inhouden en heb de 604 maar besteld. Hoop dat hij snel geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Post dan ook even een reviewtje als het kan, nog maar weinig ervaringen hier tot nog toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...maar die vent is echter uber irritant...
Die nicht met zijn gebrekkige Engels doet net alsof ie die doos voor het eerst opent, terwijl ie de rest van de spullen er al uit heeft gehaald: idd heeeel irritant :X

Edit:
De 604 staat nu ook in de pricewatch: http://tweakers.net/price...GB-(USB-2.0)-prijzen.html

Momenteel is de 604 het goedkoopst bij Expansys.nl (330 euro)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Tja, wow zeggen voordat je uberhaupt iets in de doos ziet, komt ook wat vreemd over 8)7.

Iets anders, de prijs van de Video podcast plugin is bekend, die kost €20. Ik gok dat de cinema plug (o.a. VOB) dan wel hetzelfde zal kosten. Niet echt goedkoop, helaas. En zou je die plugins nou alleen via Archos kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 102% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
agiessen schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:41:
Tja, wow zeggen voordat je uberhaupt iets in de doos ziet, komt ook wat vreemd over 8)7.

Iets anders, de prijs van de Video podcast plugin is bekend, die kost €20. Ik gok dat de cinema plug (o.a. VOB) dan wel hetzelfde zal kosten. Niet echt goedkoop, helaas. En zou je die plugins nou alleen via Archos kunnen kopen?
Die zijn binnenkort ook op de bekende plaatsen te vinden hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je met 'de bekende plaatsen' het 'niet-officiële circuit' bedoelt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:59:
Ik neem aan dat je met 'de bekende plaatsen' het 'niet-officiële circuit' bedoelt? >:)
sssstt daar mag je het niet over hebben op GoT, maareh :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Denk dat dixons hier toch echt een fout maakt:

http://www.dixons.nl/De_o...tion.7078628/default.aspx

Het dvr station voor € 29,99, denk dat ze de travel of de docking adapter bedoelen.

BTW ben er net achter gekomen dat Chear.nl onderdeel van Dixons is (doe maar eens een whois op chear.nl), maar wel veel lagere prijzen hanteert.

[ Voor 19% gewijzigd door waslijn op 26-10-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het dvr station voor € 29,99, denk dat ze de travel of de docking adapter bedoelen.
Er staat nog duidelijk achter dat het een Docking station is om je Archos op de pc aan te sluiten en tegelijkertijd op te laden. Het plaatje is misschien verwarrend, maar de titel/omschrijving zegt genoeg: dit is de Docking adapter.
BTW ben er net achter gekomen dat Chear.nl onderdeel van Dixons is (doe maar eens een whois op chear.nl), maar wel veel lagere prijzen hanteert.
Ik ben wel benieuwd waar je dat gelezen/gehoort hebt: het staat namelijk niet op de site van Cheers, dus waarschijnlijk ook niet op de site van Dixons (ze zullen vast geen links zetten naar dochterondernemingen die hun producten tegen lagere prijzen verkopen). De site ziet er in ieder geval goed uit: goedkope prijzen en aangesluiten bij ThuiswinkelWaarborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:47:Ik ben wel benieuwd waar je dat gelezen/gehoort hebt: het staat namelijk niet op de site van Cheers, dus waarschijnlijk ook niet op de site van Dixons (ze zullen vast geen links zetten naar dochterondernemingen die hun producten tegen lagere prijzen verkopen). De site ziet er in ieder geval goed uit: goedkope prijzen en aangesluiten bij ThuiswinkelWaarborg.
Zie de informatie van de domeinregistratie
Domeinnaam chear.nl
Status actief
Houder DIX000023-NOVAN
Dixons B.V.
Goudenheuvel 47
5234GA 'S-HERTOGENBOSCH
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon MAR002095-NOVAN
W. Marti
+31 (0)736460700
postmaster@dixons.nl
Deelnemer Novagraaf Nederland B.V. /d
Hogehilweg 3
1101CA AMSTERDAM ZUIDOOST
Netherlands
Technische contactpersonen LUB000190-NOVAN
J.M. Lublink
+31 (0)205641356
domeinen@novagraaf.nl
Domeinnaamservers nsgbr.comlaude.co.uk
nsusa.comlaude.net
nssui.comlaude.ch
Datum registratie 31-05-2005
Datum laatste wijziging 11-10-2006
Administratie door NL Domain Registry
Ik kwam hierop omdat een mailtje aan order@chear.nl niet aankwam en ik een mailtje van de postmaster@dixons.nl terugkreeg.

Op vragen via de site wordt trouwens snel gereageerd. Ik heb mijn bestelling helaas nog niet binnen, terwijl ze aangeven dat het al aangeboden had moeten worden. Misschien dat TNT een beetje in de war is vanwege de opgebroken straat.

[ Voor 8% gewijzigd door waslijn op 27-10-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vaag dat ze het dockinstation zo goedkoop aanbieden :? Het zal wel een foutje zijn. Maar wellicht kun je er van profiteren door em gewoon te bestellen.

Edit: Er is trouwens sinds een aantal dagen weer nieuwe firmware, changelog:
Improvements:
- Support plugin videopodcast (H264 and AAC codecs)
- Display the plugins info in the System menu
- USB connection faster in Windows Device mode
- LCD now turns off automatically after a long USB connection (save power)
- Always output audio on the analog output of the DVR station (music playback or video playback)
- Improved video playback quality on LCD (a504 and a604) with very dark movies (fix persistance trails)
- Improved playlist management and playlist playback in shuffle mode

Bug fixes:
- Detect correctly all the video files recorded with a Archos PMA400
- Fix changing video playback speed could crash the unit
- OSD nicer on the TV output
- Make videorecording with HelmetCam more stable
- Fix selecting an empty folder in the photo browser could crash the unit
- Fix hard disk free space in the videorecorder
- Fix some GUI glitches
Leuke update, veel fixes :)

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 27-10-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben nieuw in dit topic en laat ik me even voorstellen, ik ben Levi. Ik zal effe uitleggen wat mijn probleem is. Ik heb nu bijna anderhalf jaar een iAudio X5 20GB, maar ik merk gewoon sterk dat de batterij er op achteruit gaat, dus heb ik besloten met het nieuwe jaar een nieuwe mp3-speler te kopen. Ik ben nog scholier op het VWO en daar nam ik bijna elke dag mijn nieuwe mp3-speler mee naartoe. Nu was ik geinteresseerd in de Archos 404, vanwege zijn compacte formaat. Ik heb eigenlijk altijd tegen mijzelf gezegd: Geen PMP! Vanwege de grote en ze gaan niet makkelijk in je broekzak. Maar deze 404 heeft mij aardig verrast tot nu toe en heeft mij nieuwsgierig gemaakt. Vooral 'true gapless-playback' trekt mij. Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet of dit nou eindelijk een compacte pmp is die je makkelijk mee kan nemen. Als dat niet het geval is moet ik kiezen tussen de Ipod en de nieuwe mp3-speler van Microsoft. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als het om portability moet gaan, kun je beter voor de iPod gaan. Ik weet echter niet wat jij nog acceptabel vindt qua grootte. Mijn advies is om de spelers eens uit te gaan proberen bij de MM. Als dat niet kan, zaag een stuk hout op het formaat van de speler, en kijk of het acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
RoD schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:00:
Als het om portability moet gaan, kun je beter voor de iPod gaan. Ik weet echter niet wat jij nog acceptabel vindt qua grootte. Mijn advies is om de spelers eens uit te gaan proberen bij de MM. Als dat niet kan, zaag een stuk hout op het formaat van de speler, en kijk of het acceptabel is.
RoD die tegen iemand zegt dat die een ipod moet kopen? :P

Is een andere mogelijkheid niet om een andere batterij te kopen? (via ebay ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-DG- schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:03:
[...]

RoD die tegen iemand zegt dat die een ipod moet kopen? :P

Is een andere mogelijkheid niet om een andere batterij te kopen? (via ebay ofzo)
Met pijn in mn hart :P

Sja, de iPod is nou eenmaal kleiner. Op gebied van functies wint de Archos het natuurlijk. Een PMP is natuurlijk minder portable. De iPod past prima in je zak, dus als portability de hoogste prioriteit heeft, is de iPod de beste keus.

@hieronder:
Nee, persoonlijk vind ik de Zune maar niks. Hij ziet er nogal lomp uit, de bediening lijkt me niet helemaal tof en de speler is niet UMS.
Maargoed, lees de topics over de Zune en de iPod maar eens door, daar vindt je meer meningen.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 27-10-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Zune als advies?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ik hem binnen. Hij lag al bij het postkantoor, zonder dat TNT een briefje had afgegeven. Had hem dus al twee dagen kunnen hebben.

Maar goed, heb er even mee gespeeld. Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk.

plus punten:
- Afwerking
- Scherm
- Geluid met sony EX71 dopjes
- Foto's van 8mp worden snel geladen en getoond

min punten:
- Geluid is niet goed instelbaar. Je kunt de equalizer wel instellen, maar effect is niet super (maar beter dan bijvoorbeeld bij de ipod). Heb ooit een Archos Gmini gehad en daar kon je het geluid beter instellen.
- Bediening is weinig intuitief, maar zeker wel bruikbaar als je eraan gewend bent.
- Speler liep vast bij indexeren van mp3's en de optie om de arclibrary opnieuw op te bouwen mist in de laatste firmware.
- Er wordt geen simpele kabel meegeleverd om hem op de tv aan te sluiten, ook gebruiken ze een andere pinout dan bij standaard camcoder kabels, zodat deze niet werken.

Probeer later nog wat meer ervaring te delen.

[ Voor 25% gewijzigd door waslijn op 29-10-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je hebt dus een equalizer op de speler? Een echte volwaardige equalizer? Dat zou in ieder geval tijd worden, die brakke instellingen die Archos eerst had...

Verder zijn er plugins te koop op de site van Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
RoD schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:00:
Je hebt dus een equalizer op de speler? Een echte volwaardige equalizer? Dat zou in ieder geval tijd worden, die brakke instellingen die Archos eerst had...

Verder zijn er plugins te koop op de site van Archos.
Hij heeft een 5 bands equalizer.

Heb na een tijdje prutsen nog een tweetal bugjes gevonden in het updaten van de Arclibrary, waarmee je o.a. op artiest en genre kan zoeken. Deze moet automatisch updaten, maar wanneer je een nieuw album in een submap plaats word hij niet opgenomen als je niet ook de bovenliggende mappen vernieuwd. Tevens indexeert hij mappen met een naam als "...All This Time" niet.

Update: Nog iets ondekt in de arclibrary. Hij soorteert alle tracks in een album op tracknaam ipv tracknummer. Het tracknummer is ingevuld in de id3 tag, maar de speler geeft geen tracknummer weer. Dit is echt heel irritant.
Kom er net achter dat hij tracknummers wel uit id3v1 tags kan halen, maar bij sommige albums soorteert hij dan nog steeds op naam.
Update: Na een update van de arclibrary soorteert hij met een id3v1 tag dan wel weer goed....

[ Voor 21% gewijzigd door waslijn op 29-10-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm dat valt me mee, van die equalizer. Een verbetering dus.

Ik zou die bugs eens aan Archos melden, misschien dat ze het meenemen in de volgende firmwareupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:00:
Hmm, ja ik heb het effe uitgezaagd, en het is me echt super meegevallen :) Ik ben ook nog even bij de Dixons geweest, maar daar hadden ze hem nog niet liggen. Wel de Creative Zen Vision gezien en die was ook vrij pocketable. Maar goed, de 604 lijkt me nou ook wel wat. Ik twijfel nu dus beetje tussen Zen Vision, 404 en 604. Voordelen van 604 en Zen Vision zijn de verwijderbare accu, lijkt mij erg handig. Maar daar tegenover staat dan weer dat de 404 echt het kleinst en dus het meest 'pocketable' is. Ook nog even wat verdere specificaties bekeken. 404 lager resolutie, kan iemand me vertellen of het er dan nog wel 'bekijkbaar' uitziet. Wel 16 miljoen kleuren, dat heeft de Vision dan weer niet, maar die heeft weer VGA resolutie. Hmm, erg moeilijk:P. Misschien heeft iemand 2 van de 3 genoemden, of maar 1tje, maakt niet uit, a.u.b. graag de bevindingen van het scherm van 1 van de 3. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je al in reviews naar de kwaliteit van het beeld gekeken? In de TS staan een aantal reviews van de 404, daar moet vast wel wat bij staan :)

Overigens, mochten er mensen zijn met ervaringen van de 404 of 604, dan wordt het hier wel gepost, dit is immers het Archos Gen. 4 topic ;)

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 29-10-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:04:
Hmm dat valt me mee, van die equalizer. Een verbetering dus.

Ik zou die bugs eens aan Archos melden, misschien dat ze het meenemen in de volgende firmwareupgrade.
Bugs heb ik al gemeld bij Archos, ben beniewd of ze er wat mee gaan doen. Het niet goed sorteren en indexeren van mp3's is toch wel iets wat je heel erg nodig hebt.
(ik ben niet de enige die deze problemen heeft: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?t=715)

BTW iemand enig idee of de plugins voor de 504 ook op de 604 werken? :+

[ Voor 16% gewijzigd door waslijn op 29-10-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Er staat 'For ARCHOS 604, 504 & 404 ONLY' bij, dus dat zal dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Even een tip voor andere gebruikers van de 604.

Het indexeren van de id3 tags verliep problematisch. Ik ben er nu achter dat id3v2 tags wel ondersteund worden, maar dan niet de unicode variant. Ik gebruik nu in mp3tag de setting "ID3v2.3 ISO-8859-1" i.p.v. de "ID3v2.3 UTF-16" setting. Het probleem met de trackvolgorde binnen albums is daarmee ook verholpen. Wel merkwaardig dat ze dergelijke voorwaarden nergens vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
Vraagje aan bezitters van deze speler: kun je ook door albums bladeren aan de hand van album art? En zo ja, hoeveel albums weergeeft hij tegelijk? Op mijn Creative Zen: M zijn dat er slechts 6, wat ik te weinig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op album art browsen? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Hoe wil jij op een plaatje gaan browsen? Bedoel je niet de titel van het album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Cinner schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:02:
Vraagje aan bezitters van deze speler: kun je ook door albums bladeren aan de hand van album art? En zo ja, hoeveel albums weergeeft hij tegelijk? Op mijn Creative Zen: M zijn dat er slechts 6, wat ik te weinig vind.
Nee dat kan niet, snap ook niet wat ik me daarbij voor zou moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Het is toch simpel? In plaats van albumtitels geeft hij covers van de albums weer. Die weergave mogelijkheid heb je bij de Zen Vision M. Klik je op de album art, dan speelt hij dat album af.

[ Voor 16% gewijzigd door Cinner op 30-10-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Erg vaag. Daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord. Dus je ziet geen titel, maar alleen een plaatje. Is dat niet ontzettend onhandig browsen? Een titel is tenminste duidelijk, zo'n plaatje is klein en je moet maar net weten welke album-art bij welk album hoort. Ik weet tenminste niet alles uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Als je een album selecteert, komt bovenin beeld de titel te staan. En als je een beetje weet welke cd's je in huis hebt, kun je er prima mee navigeren ;) Bovendien staan ze op alfabet gerangschikt. Ik vind het een sjiek systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar 'n nieuw apparaatje die alles kan wat ik wil: muziek / video's afspelen.

Momenteel heb ik 'n iPod video van 30 GB die 't nog goed doet maar heel lelijk is qua krassen..

Zodoende is m'n keuze nog steeds niet helemaal bepaald maar 't zou best 'n Archos 404 of 504 kunnen worden. 604 is uitgesloten omdat, ik 'm te duur vind en ten tweede veelste groot...

Zodoende heb ik nog een paar Archos gerelateerde vragen:

Archos in het algemeen:
-Ik vind de functie dat je vanaf tv op kan nemen op je Archos PMP erg nice maar:
Is er bekend hoeveel GB een uurtje tv opnemen kost? Is 1 uur tv, 1 GB wat acceptabel is.
Of is 1 uurtje tv opnemen gelijk 2,5 GB wat ik weer niet acceptabel vind...

-Er komt een 604 Wi-Fi versie uit, is het ook bekend of er 'n 404 / 504 Wi-Fi versie aankomen?
Zoja, wat gaan deze kosten en wanneer zullen ze leverbaar gaan zijn? Nog extra specificaties?

De 504:
-De 504 heeft een resolutie van 480 x 272 pixels...
Ikzelf download veel mp4 films speciaal voor iPods / PDA's met 'n resolutie van 320 x 240.
Als ik zo'n film afspeel op de 504 bevat het scherm dus meer pixels dan m'n films!
Wordt het beeld dan automatisch aangepast en geinterpoleerd of zie ik de film gewoon op 320 x 240 pixels? Simpele vraag: Fullscreen of niet? En zoja is dat ook nog superscherp?

De 404:
-De 404 spreekt me erg aan maar, heeft 'maar' 30 GB, is het bekend of er binnenkort
nieuwe versies van de 404 aankomen met minstens 40/ 60 GB aan ruimte erop..?

offtopic:
Ik twijfel dus tussen:
iPod video 30 GB: 285 euro
Archos 404 30 GB: 330 euro
Archos 504 80 GB: 399 euro

Ik vind de Archos 504 ook wat groot eerlijk gezegd. Is niet meer lekker om mee te nemen in je
broekzak en hij kost tenslotte ook nog eens 'n stuk meer. Wat ik jammer zou vinden is dat ik
als ik nu een 504 bestel hij over 3 maanden komt met dat touchscreen en ingebouwde Wi-Fi module..

Zodoende neig ik er naar om nu een nieuwe iPod video 30 GB te kopen en te wachten op de (eventuele)
nieuwe versies van de 404 / 504 (touchscreen / Wi-Fi), m'n iPod dan te verkopen en dan pas een nieuwe Archos te kopen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-Er is bekend in wat voor resolutie en bitrate de speler opneemt. Wellicht dat je daar informatie uit kan halen. Zegt Archos ook niet hoelang je kan opnemen met de speler? Verder weet ik het niet precies.
-Ik heb nog geen bronnen gezien van een 404/504 Wifi. Ik denk persoonlijk dat daar geen wifi versie van komt maar who knows.

Over de 504:
Sja, met een lagere resolutie wordt het beeld natuurlijk wel onscherper. Ik weet niet hoeveel je daar van gaat merken. Ik neem aan dat het nog wel prima te zien is. Maar de kwaliteit gaat er zeker niet op vooruit nee. En de speler stretched zelf het scherm wel. Fullscreen kan wel, maar dan wordt het beeld wel gestretched wat wellicht niet helemaal mooi lijkt. Is het beeld nog scherp? Ik heb er zelf geen probleem mee om video's van lagere resolutie te draaien, maar dat is mijn niet-veeleisende mening. Als ik echt kwaliteit wil kijk ik wel op mn 22" TFT.
Over de 404:
Heel goed mogelijk, maar ik heb er nog niks van gezien.

Overigens, bij de Mediamarkt liggen vaak Archos producten, je zou eens kunnen kijken en eventueel zelfs het ding kopen en terugbrengen als hij niet bevalt. Binnen 14 dagen kun je je geld terug krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Kijk ook eens naar de gmini 500. Die kost bij Dixons (online) 280 euro voor 80 GB en is ongeveer even groot als de 504. Het scherm heeft betere kleuren (schijnt) maar is wel iets kleiner dan de 504 (4,0" ipv. 4,3").
Nadeel is wel dat je niet van tv op kan nemen, ook niet met een externe DVR station.

Het ligt er maar net aan wat je belangerijk vind. Ik denk dat als je inderdaad iets wil dat in je zak past en op kan nemen van tv je het beste af bent met de 404. Ik neem niet aan dat daar een wifi versie van komt aangezien dat scherm dan wel een beetje te klein is. Verder heb ik alleen van de 604 Wifi gehoort.
De 604 is gelijk aan de 504 trouwens, met als enige verschil dat de 504 2,5" laptop HDD's gebruikt en daardoor iets dikker is en er meer op kan. (tot 180GB)

De bitrate bij het DVR station kun je instellen. Je kunt kiezen tussen 500 kb/s, 1000 kb/s, 1500 kb/s , 2000 kb/s en 2500 kb/s. Verder kun je de resolutie ook instellen (dvd resolutie of VGA) en het beeldformaat ook.
Zie vanaf pagina 70 in de usermanual. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door -DG- op 04-11-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yes dankje RoD en dankje -DG-

De Archos Gmini 500 had ik idd ook al op het oog!
Ik ben namelijk druk bezig met GoTten/ Googlen en researchen wat betreffende 4 spelers:
-Archos Gmini 500 80 GB
-Creative Zen Vision 30 GB
-iPod video 30 GB
-Archos 404 30 GB

Voordat het lijkt of ik dit topic ga vern**ken... ik open maybe later op de dag 'n eigen topic!

Die link van die user-manual ga ik even uitpluizen! Ben benieuwd hoeveel uur ik nou op kan gaan
nemen op m'n eventuele Archos 404! Bedankt voor de link en de verdere info in ieder geval! _/-\o_

EDIT: De manual doorgenomen wat betreffende de video-opnamen op de Archos 404!
Jammer genoeg staat er geen schema'tje tussen met bepaalde instellingen / hoeveel uur opnemen!

Staat wel in 1 zinnetje genoemd:
"Bij opnames (langer dan 2 uur) kunnen er bestanden worden
aangemaakt die elk groter kunnen zijn dan 2 GB"

Het beeldschermpje van de Archos 404 is 4:3
Laten we stellen dat ik ook in die verhouding wil gaan opnemen:
-500 kb/ sec
-VGA-kwaliteit (is meer dan zat toch want schermpje is QVGA)
-4:3

Hoe kan ik dan uitrekenen wat dat gaat kosten qua GB / uren opnemen? (sorry maar dit begrijp k echt niet)
is dat dan 500 kb/ sec
oftewel 1 MB / 2 sec
oftewel 30 MB / minuut
oftewel 1800 MB/ uur?

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 04-11-2006 15:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
kb/s is kilobit per seconde.
8 kilobit (kb) = 1 kilobyte (kB)
Dus met een bitrate van 500 kb/s heb je 62,5 kB/s.
x 60 = 3750 kB/min wat ongeveer 3,7 MB is (1024 kB = 1 MB)
per uur is dat dus 222 MB.
Op dezelfde manier kun je dat dus ook voor 1000 of 2000 kb/s doen. ;)
Met 2500 kb/s zit je op ongeveer 1100 MB / uur, dus 1 uur opnemen kan tussen de 220 en 1100 MB kosten. ;)

Ga met trouwens niet verbeteren op de kb of kB of MB of wat dan ook, hoe je het precies allemaal schrijft weet ik ook niet, maar dit is even om het verschil aan te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm ok thanks voor de uitleg!

Dat is opzich dus nog wel relaxed! Niet dat je HD gelijk vol zit na 'n avondje opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zat dus te twijfelen tussen:
Archos 404 (camcorder)
iPod video 30 GB

En ik ga denk voor de:
Archos 404 Camcorder

Momenteel heb ik dus 'n iPod waarmee MP3's en MP4 bestanden goed werken!
De Archos 404 speelt ook nog WAV af (waar ik ook 'n nummertje of 100 van heb) en ook nog WMV!

De Archos Gmini 500 / 504 en 604 zijn werkelijk brute apparaten maar toch too big voor mij!

Wel ga ik Archos nog even mailen of er binnenkort een nieuwe revisie van de 404 aankomt!
Waarmee ik doel op HD's van 40 / 60 / 80 GB en zoja wanneer deze uit zullen gaan komen!

Omdat dit dus het Archos 4th generation topic is heb ik nog 'n vraagje over de bijgeleverde accesoires:
DVR Station Adapter --> Wat kan ik hier nou mee gaan doen? Opladen/ syncen? Of is 't 'n standaardje?

Ik neem aan dat Archos er geen sync/ oplaad-station bijlevert?

Als dat zo is koop ik denk als eerste deze combinatie-aanbieding op mp3shop.nl
Archos 404 Camcorder 30 GB + Docking Adapter Kit voor 379 euro.
Momenteel is het DVR-station ook niet meer leverbaar en zodoende kan ik deze later bestellen a 87 euro

Wel jammer dat er nog niet zoveel mensen zijn met 404 ervaringen hier op GoT maarja :)

EDIT: Ik neem trouwens aan dat de interface van de 404 gelijk is aan die van de 604?
In de TS staan namelijk aardig wat linkjes van de interface van de 604 en die zijn erg :9~

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 04-11-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk niet dat ze daar ook maar een woord over loslaten anders staan er morgen allerlei geruchten op internet. Je zult het pas weten of er een nieuwe speler komt zodra de geruchten beginnen te komen. Vergeet ook niet dat de huidige spelers nog best wel nieuw zijn. Maargoed, proberen kan geen kwaad natuurlijk.

Die DVR Station Adapter zal wel een adapter zijn om de speler mee op het DVR Station te plaatsen (goh, dat zegt de naam ook :+ ) ik gok dus dat je er niks mee kunt verder. Ik denk dat het meer is om je lekker te maken om dat DVR Station te kopen. Anders zit je natuurlijk wel met een stuk accessoire wat je niet kunt gebruiken :P Maar dit weet ik dus niet zeker, het lijkt me wel het waarschijnlijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm daar heb je weer gelijk in inderdaad!
Ik vraag 't wel in de trend van nu en 'n half jaar ofzo O-)

Ahaa bedankt voor de uitleg! Nou je 't zo brengt van 'goh dat staat er ook'
heb je inderdaad wel gelijk. 504 / 604 zijn ook groter en passen er ook in natuurlijk dus :9

Dan mail ik Archos, wacht ik even (de Camcorder versie is ook nog niet beschikbaar bij mp3shop.nl),
en dan bestel ik gelijk de Archos 404 Camcorder + de Docking Adapter Kit.

Kan ik alvast syncen met m'n computer en als het DVR-station weer beschikbaar is, bestel ik die :)

EDIT: Die extra video-plugin trekt me wel! Dit gaat inhouden dat ik mpeg2 en .vob kan gaan afspelen?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 04-11-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk. :)
Ik ben benieuwd naar die camcorder, of dat kwalitatief wat is. Zou een leuke en handige feature kunnen zijn.
Na al die hulp die je van ons gevraagd hebt eisen we natuurlijk wel een uitgebreide review :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
haha laatste post denk voor vanavond!

Ga zometeen nog even googlen en dergelijke op meer plaatjes/ reviews enzo!
Die ingebouwde camera voor 20 euro extra kan er dan ook nog wel vanaf, so we will see!

Uiteraard komt er 'n uitgebreide (foto)review! Houd ik zelf ook altijd van dus :9

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 05-11-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wat ik me ook nog afvraag over dat opnemen van televisie:
-Kun je dat instellen op de Archos zelf? Van 19.30 - 20.00 RTL4 en van 20.30 - 21.30 RTL 7?
-Moet je televisie dan aanstaan op het desbetreffende kanaal en de Archos neemt het 'live' op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
CLB schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:03:
Wat ik me ook nog afvraag over dat opnemen van televisie:
-Kun je dat instellen op de Archos zelf? Van 19.30 - 20.00 RTL4 en van 20.30 - 21.30 RTL 7?
-Moet je televisie dan aanstaan op het desbetreffende kanaal en de Archos neemt het 'live' op?
Ik heb nog geen dvr station, dus ik heb het nog niet geprobeerd, maar je kunt de archos inderdaad instellen. De tv hoeft niet aan te staan, je neemt op van een videorecoder/mediabox/dvd speler etc. Je kunt de speler ook d.m.v. infrarood de videorecorder aan laten zetten. Lees anders de handleiding eens door, daar staat alles uitgelegd.

Weet iemand toevallig waar ik de dvr station voor een normale prijs aan kan schaffen, hij is bij expansys op voorraad, maar ruim 100 euro heb ik er niet voor over. Zeker niet omdat er in duitsland webshop zijn die hem al voor onder de 60 euro aabieden.

[ Voor 21% gewijzigd door waslijn op 05-11-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Okee dat is wel weer relaxed!

DVR-station bij mp3shop.nl voor 87,-

Archos 404 voor 295,-

Jammer dat de 404 Camcorder nog niet op chear.nl staat. Heb wel even gemaild of dit gaat komen!
Kennen jullie misschien goede duitse / engelse/ amerikaanse webshops die 'm wel verkopen?

En ik raak in de war of die nou wel of geen .avi af kan spelen door dit:
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:25:
kan hij nu wel of niet .avi rechtstreeks bekijken zonder over te converteren????
indat geval koop ik hem direct!!!!!!!!!!!!!
Cinner schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:45:
[...]

Jazeker kan dat. Het probleem met avi bestanden is echter dat deze gebruik maken van verschillende codecs, en per codec kunnen ze ook nog verschillende instellingen gebruiken, waardoor het moeilijk is voor zo'n apparaat om álles te ondersteunen. Maar een groot deel van je avi's moet op deze speler toch zonder converteren te spelen zijn, lijkt me.

Voordeel van deze speler is ook dat hij (als het goed is) AC3 (oftewel surround) geluid ondersteunt. Dat betekent dat je avi bestanden die hier gebruik van maken ook zonder problemen moet kunnen afspelen :)
Hij kan toch alleen mp4 en .wmv afspelen (en later met extra codecs mpeg2 / .vob)

Nog een Archos-filmpje met oa de 404 / 504 en 604!
Ook zie je die Archos-dude en de DVR-remote!

Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/5455/2004390740742399491_rs.jpg
Klopt ook niet natuurlijk...
27 euro voor 'n Docking Adapter..
Terwijl er 'n plaatje staat van 'n DVR-station

Als ik 'm nu zou bestellen, zou ik dan 't DVR-station kunnen eisen >:)

[ Voor 158% gewijzigd door CLB op 05-11-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
CLB schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:24:

Hij kan toch alleen mp4 en .wmv afspelen (en later met extra codecs mpeg2 / .vob)
Dat is gelukkig niet waar.

Format support: MP3, WMA, WAV, JPEG, BMP, PNG, MPEG4 ASP (Level 5), XviD, DivX 4, DivX 5, WMV9 (max resolution of 704x 480 @ 30fps, 720 X 576 @ 25fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Cinner schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:59: [...] Dat is gelukkig niet waar. Format support: MP3, WMA, WAV, JPEG, BMP, PNG, MPEG4 ASP (Level 5), XviD, DivX 4, DivX 5, WMV9 (max resolution of 704x 480 @ 30fps, 720 X 576 @ 25fps)
Heb jij 't wel over de 404?

Kun je je Archos btw opladen via zo'n docking station terwijl de computer uitstaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat docking station werkt volgens mij gewoon op het stroomnet. Aangezien er 220V bijstaat. Dus dan heb je je pc niet nodig.

En Cinner heeft gelijk. De ondersteunde codecs staan ook gewoon het specslijstje in de TS en op de site van Archos.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 06-11-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm ok! Thnx!

Mailtje teruggehad van chear.nl en ze kunnen niet vertellen of ze de 404 Camcorder
in hun assortiment gaan opnemen. Dit omdat ze niet weten welke producten ze kunnen krijgen!

Jammer dat er zo weinig over bekend is zeg....

Normaal vind ik het niet zo erg om iets te kopen wat ik niet goed ken maar bij
zo'n apparaatje heb ik elk uur een andere mening over welke ik nou het beste kan kopen :?

offtopic:
-Archos 404 voor 300,-
-iPod video 80 GB voor 320,-
-de Zune importeren (als dat gaat lukken) voor +/- 250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als de 404 de features heeft die je zoekt zul je denk ik geen spijt van je aankoop krijgen. Archos staat goed bekend qua kwaliteit en support bij firmware upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nja ik kom er wel uit denk ik...

Zune zal 't niet worden denk.. moeilijk te verkrijgen dus vandaar
Dan de iPod 80 GB a 320 euro of deze Archos 404 a 300 euro...

@ RoD: Bedankt voor al je hulp en je vorige berichtje was de 15.000e _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, mn 15000ste heb ik in de HK gepost :P Maar 15000 indeed :)

Ik vond nog 2 reviews van de 504.
Cnet

Edit: Die tweede was al gepost :/

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 06-11-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
CLB schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:52:
Nja ik kom er wel uit denk ik...

Zune zal 't niet worden denk.. moeilijk te verkrijgen dus vandaar
Dan de iPod 80 GB a 320 euro of deze Archos 404 a 300 euro...

@ RoD: Bedankt voor al je hulp en je vorige berichtje was de 15.000e _/-\o_
De archos, die heeft welliswaar minder ruimte, maar heeft veel meer functies die je ook wou gebruiken. Bovendien is het beeldscherm groter en kun je hem makkelijk als externe HD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ga vanmiddag kijken bij de Dixons/ MediaMarkt
en daarna ga ik m'n keuze definitief maken :)

Archos 404 voor +/- 300
iPod video 80 GB voor 330,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vandaag de 604 in 't echt gezien en viel me helemaal mee qua grootte en gewicht!

Wel te groot voor mij daar niet van maar, zodoende zal de 404 wel veel kleiner zijn :)
Helaas was de 404 nergens te zien (MediaMarkt/ Dixons) dus dat is 'n beetje |:(

Ik ga definitief niet meer voor 'n iPod :)

Veel lol mee gehad, mooi apparaat maar ik wil me toch meer op films gaan richten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
Voor de geïnteresseerden: de Cinema-plugin is vandaag beschikbaar gekomen! Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Paar codecs meer en 5.1 support via het DVR Station.. en dat is weer 20 euro. Als je je speler echt als fatsoenlijk videoafspeelapparaat wilt gebruiken, ben je toch een boel geld kwijt met die accessoires :X

Heb overigens de TS maar even geupdate met de accessoires :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Heb het DVR station toch maar in Duitsland besteld voor 75 euro inclusief verzenden. Dat gewacht op die enkele Nederlandse shops....

De cinema plugin heb ik ook aangeschaft en werkt goed, nu nog het DVR station erbij en ik kan hem lekker op mijn homecinema systeem aansluiten. Laat hier nog weten hoe het DVR station bevalt als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
De 604 Wifi staat nu op de archos site.
Jammer genoeg heeft die ook een resolutie van 480x277 480x272. Dat terwijl archos zei dat ze misschien een hogere resolutie zouden krijgen vanwege het webbrowsen.
Wel vet dat je ook gewoon video van je netwerk kan streamen. :)

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 09-11-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
480 x 272 >:)

Hebben mensen hier geen reallife-foto's van de 404, ik kan 'm nergens in 't echt zien gewoon :|

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 09-11-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn alle extra mogelijkheden die de Wifi versie biedt?

Wat ik zelf zo kan opnoemen: betere besturing en surfen op internet (met streaming video?). Het is natuurlijk wel een gave feature, maar ik vraag me af of het de meerprijs wel waard is. De besturing die op de gewone versie zit, lijkt me voldoende: filmpje selecteren en kijken maar (je gaat video kijken, niet de hele tijd met de knopjes spelen), daarnaast is het met wifi altijd zo dat je in de buurt van je draadloze netwerk (of hotspot, maar die vind je nog niet veel) moet zitten. Meestal is er dan ook wel een pc in de buurt ;)

Is dit een beetje kort door de bocht of heeft de Wifi versie vooral een hoog kijk-eens-wat-ik-voor-moois-heb-gehalte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
CLB schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:03:
[...]
480 x 272 >:)

Hebben mensen hier geen reallife-foto's van de 404, ik kan 'm nergens in 't echt zien gewoon :|
ach dat bedoel ik ook mierenneuker. Typfoutje. ;)
Er zijn trouwens zat foto's en video's op internet te vinden van de 404 hoor. :)

@mMark:
Dat is inderdaad het enige wat de wifi extra heeft maar voor sommige mensen kan dat erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:07:
Wat zijn alle extra mogelijkheden die de Wifi versie biedt?

Wat ik zelf zo kan opnoemen: betere besturing en surfen op internet (met streaming video?). Het is natuurlijk wel een gave feature, maar ik vraag me af of het de meerprijs wel waard is. De besturing die op de gewone versie zit, lijkt me voldoende: filmpje selecteren en kijken maar (je gaat video kijken, niet de hele tijd met de knopjes spelen), daarnaast is het met wifi altijd zo dat je in de buurt van je draadloze netwerk (of hotspot, maar die vind je nog niet veel) moet zitten. Meestal is er dan ook wel een pc in de buurt ;)

Is dit een beetje kort door de bocht of heeft de Wifi versie vooral een hoog kijk-eens-wat-ik-voor-moois-heb-gehalte?
Archos zegt dit:
The integrated 802.11g wireless interface will appeal to those who want to access their media wherever they go, including surfing the Web, sending and receiving email from Web-based mail applications, and connecting the device to a home network to transfer files or play content directly from the network.
Opzich leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich leuk :)
Ja, op zich leuk, maar voor mij niet meer dan dat :P

Je hebt altijd een draadloos netwerk nodig om bijvoorbeeld even je mail te checken: dan is het makkelijker om dat achter een pc te doen. Draadloze bestandsoverdracht is eigenlijk vrij nutteloos: om een redelijke snelheid te krijgen moet de Archos dicht bij de accespoint/draadloze router staan: kun je er net zo goed een draadje in stoppen ;)

Ik denk inderdaad dat het meer een feature is om mee te showen: als je het die meerprijs (om en nabij de 100 euro) waard vind, dan is het natuurlijk geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:47:
[...]

Je hebt altijd een draadloos netwerk nodig om bijvoorbeeld even je mail te checken: dan is het makkelijker om dat achter een pc te doen. Draadloze bestandsoverdracht is eigenlijk vrij nutteloos: om een redelijke snelheid te krijgen moet de Archos dicht bij de accespoint/draadloze router staan: kun je er net zo goed een draadje in stoppen ;)

Ik denk inderdaad dat het meer een feature is om mee te showen: als je het die meerprijs (om en nabij de 100 euro) waard vind, dan is het natuurlijk geen probleem :)
Draadloze overdracht is alleen voor het streamen van films. Dat kost hooguit 1 mbit/sec. Dan moet je volgens mij wel erg slecht ontvangst hebben wil je dat niet halen hoor. (met 802.11g)
Verder is de meerprijs dacht ik wel meer dan 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:47:
[...]

Absoluut, ik vind het ook de meerprijs niet waard hoor. Ik vind het slechts leuk dat er nu "mp3spelers" zijn met dergelijke features. Het is natuurlijk wel geweldig gadgetachtig :9 Ik zou em ook zeker niet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh,

Wordt er geadverteerd dan je ook .VOB en MPEG2 kan bekijken met je Archos 602. Moet je alleen wat extra software downloaded die binnenkort beschikbaar wordt.

Kost je nog eens 20 euro.

Oplichters!!!!

Ik heb ze een mail gestuurd hierover. Kreeg ik als antwoord waar ik het kan downloaden????

Gewoon oplichting dit dus! Nergens wordt erbij gezegt dat deze feature alleen gekocht kan worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is algemeen bekend hoor?
Staat zelfs in de TS beschreven!

Idd wel jammer dat je ervoor moet betalen...
Houdt mij ook 'n beetje tegen:
-Apparaat
-DVR-station wat ik erbij wil
-extra plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar niet op de Archos site. Waar ik het gekocht heb dus.

Maar goed dat ik screendumps gemaakt heb om het te bewijzen. Inmiddels begrijp ik wel dat ik behoorlijk in de zeik genomen ben. Alles bij elkaar opgeteld had ik voor hetzelfde geld beter kunnen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw ik vind het bekijken van MPEG2 zeker geen 'plugin'. .VOB ook niet. Dat staat overal op Archos sites beschreven als 'extra software die je kan downloaded'. En zeker niet als iets wat als extra gekocht moet worden.

Moet niet gekker worden. Volgende keer moeten we zeker ook voor de extra feature 'display' betalen. Mocht je ernaar willen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloze overdracht is alleen voor het streamen van films. Dat kost hooguit 1 mbit/sec. Dan moet je volgens mij wel erg slecht ontvangst hebben wil je dat niet halen hoor. (met 802.11g)
Je vergeet hier wel één belangrijk ding: de kwaliteit van het netwerk wordt bepaald door de accespoint/netwerk, de omgeving (gewapend beton of andere dingen die het netwerk storen) maar ook de netwerkchip/ontvanger in de Archos. Aangezien niet alle draadloze netwerkapparaten even goed met elkaar communiceren (gaat dan vooral over de snelheid en afstand), kun je er dus niet vanuit gaan dat je een geweldig groot bereik hebt. De netwerkchip/ontvanger in de Archos werkt nou eenmaal beter met de ene accespoint dan met de ander.
Verder is de meerprijs dacht ik wel meer dan 100 euro.
Bij de Archos online shop kost de 604 380 euro en de 604 Wifi 500 euro: een verschil van 120 euro (is dus om en nabij de 100 euro). De 604 is bij andere webshops wel goedkoper te krijgen (330 euro), maar dit is niet te vergelijken met de 500 euro van de 604 Wifi: die is immers nog niet in de webshops te krijgen, maar zal daar straks vast en zeker wel goedkoper zijn dan 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:28:
Goh,

Wordt er geadverteerd dan je ook .VOB en MPEG2 kan bekijken met je Archos 602. Moet je alleen wat extra software downloaded die binnenkort beschikbaar wordt.

Kost je nog eens 20 euro.

Oplichters!!!!

Ik heb ze een mail gestuurd hierover. Kreeg ik als antwoord waar ik het kan downloaden????

Gewoon oplichting dit dus! Nergens wordt erbij gezegt dat deze feature alleen gekocht kan worden!!!
Er staat gewoon bij dat het optional is. Waarom zou het optional zijn? Waarschijnlijk omdat je er voor moet betalen. Er vanuitgaan dat optionele plugins gratis zijn is wel erg naïef :z
Bedenk eerst even goed wat je zegt voordat je met termen als oplichting gaat gooien.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:58:
Maar niet op de Archos site. Waar ik het gekocht heb dus.

Maar goed dat ik screendumps gemaakt heb om het te bewijzen. Inmiddels begrijp ik wel dat ik behoorlijk in de zeik genomen ben. Alles bij elkaar opgeteld had ik voor hetzelfde geld beter kunnen krijgen!
Dat staat er dus gewoon bij: optioneel. Beter lezen.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:00:
btw ik vind het bekijken van MPEG2 zeker geen 'plugin'. .VOB ook niet. Dat staat overal op Archos sites beschreven als 'extra software die je kan downloaded'. En zeker niet als iets wat als extra gekocht moet worden.

Moet niet gekker worden. Volgende keer moeten we zeker ook voor de extra feature 'display' betalen. Mocht je ernaar willen kijken...
Jij vindt het geen plugin? Net alsof de meeste mp3spelers mpeg2 en .vob ondersteunen... niet dus. En als er bij staat dat het extra software is die je kan downloaden moet er al een belletje gaan rinkelen. Als het gratis zou zijn hadden ze het echt wel bij de gewone firmware ingevoegd. Het heeft bijzonder weinig nut om gratis features toe te voegen door middel van extra software downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Terry123: Tsjaa dat is toch met heel veel software wat je kunt downloaden?
Maar die prijzen houden mij inderdaad ook een beetje tegen hoor :)
Ten eerste moet je 't apparaat kopen a +/- 300 euro maarja dat is nog te overzien...
Dan wil ik er nog 'n DVR-station bijhebben en 'n normaal docking station: +/- 125,-
Uiteraard wil ik ook gebruik kunnen maken van alle plugins: +/- 50,-

Bij elkaar heb je 'n superapparaat met functies die echt :9~ zijn maar, wel voor heel veel duiten

voor de rest ^^^ met RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:07:
[...]

Je vergeet hier wel één belangrijk ding: de kwaliteit van het netwerk wordt bepaald door de accespoint/netwerk, de omgeving (gewapend beton of andere dingen die het netwerk storen) maar ook de netwerkchip/ontvanger in de Archos. Aangezien niet alle draadloze netwerkapparaten even goed met elkaar communiceren (gaat dan vooral over de snelheid en afstand), kun je er dus niet vanuit gaan dat je een geweldig groot bereik hebt. De netwerkchip/ontvanger in de Archos werkt nou eenmaal beter met de ene accespoint dan met de ander.

[...]

Bij de Archos online shop kost de 604 380 euro en de 604 Wifi 500 euro: een verschil van 120 euro (is dus om en nabij de 100 euro). De 604 is bij andere webshops wel goedkoper te krijgen (330 euro), maar dit is niet te vergelijken met de 500 euro van de 604 Wifi: die is immers nog niet in de webshops te krijgen, maar zal daar straks vast en zeker wel goedkoper zijn dan 500 euro.
Dat verschil in prijs (die 330 en 500) bedoelde ik ook, maar het klopt natuurlijk wel dat hij wel goedkoper gaat worden als die bij gewone winkels te koop is.
Ik zou hem ook niet kopen, voor die meerprijs koop ik liever een 504 met 160GB :P

De naamgeving van de 504 vind ik trouwens een beetje apart. Waarom de 604 een hoger cijfer geven dan de 504 terwijl die 604 minder ruimte heeft (en daardoor ook wel een stukje dunner is) en ze verder gelijk zijn? Afgezien van de 604 wifi dan.

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 10-11-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Als je bij http://www.obcs.nl kijkt zie je dat de prijs zo'n 370 euro zal zijn voor de 604 wifi. Dat is dus zo'n 50 euro duurder dan de gewone 604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem ook niet kopen, voor die meerprijs koop ik liever een 504 met 160GB :P
Join the club :)
De naamgeving van de 504 vind ik trouwens een beetje apart. Waarom de 604 een hoger cijfer geven dan de 504 terwijl die 604 minder ruimte heeft (en daardoor ook wel een stukje dunner is) en ze verder gelijk zijn? Afgezien van de 604 wifi dan.
De 504 is eigenlijk een "uitgeklede" versie van de 604, omdat de 504 heeft een goedkopere (en fysiek grotere!) HDD heeft. Dit is ook zo bij de Archos AV500 en de Gmini 500: ze zijn in feite identiek, behalve dat de Gmini 500 een fysiek grotere HDD heeft en niet van TV kan opnemen. De 504 is eigenlijk een opvolger van de Gmini 500, alleen nu is de mogelijkheid om op te nemen er wel, omdat het nu bij de 504 en 604 optioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
CLB schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:19:
@ Terry123: Tsjaa dat is toch met heel veel software wat je kunt downloaden?
Maar die prijzen houden mij inderdaad ook een beetje tegen hoor :)
Ten eerste moet je 't apparaat kopen a +/- 300 euro maarja dat is nog te overzien...
Dan wil ik er nog 'n DVR-station bijhebben en 'n normaal docking station: +/- 125,-
Uiteraard wil ik ook gebruik kunnen maken van alle plugins: +/- 50,-
DVR is eerder 100 euro (zelf heb ik hem nu in duitsland besteld voor 75 euro incl verzenden).
Plugin's kan je voor 35 euro samen kopen als je eerst je product registreed. Je krijgt dan per mail een kortings coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waslijn schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:54:
Als je bij http://www.obcs.nl kijkt zie je dat de prijs zo'n 370 euro zal zijn voor de 604 wifi. Dat is dus zo'n 50 euro duurder dan de gewone 604.
Kijk, nu begint het enigzins aantrekkelijk te worden: een verschil van 40/50 euro vind ik nog wel redelijk om de Wifi versie te nemen.
Wat ik me nog wel afvraag: ik een touchscreen niet enigzins sterker als een normaal LCD-scherm? Een normaal LCD-scherm zou je normaal gesproken niet aan mogen raken omdat je dan dode pixels kan krijgen. Een touchscreen moet toch enigszins sterker zijn omdat je daar op moet drukken (en zo'n stylus heeft nog bestwel een redelijk klein puntje: meer druk op kleiner oppervlak). Misschien dat de Wifi versie hierdoor nog aantrekkelijker wordt: die 50 euro zou het me dan zeker waard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb altijd wel het gevoel dat een touchscreen sterker is ja. Volgens mij krijg je er ook veel minder snel krassen op. Zeker weet ik het niet, maar touchscreen schermen heb ik altijd goeie ervaringen mee.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast