eSata kabels naar sata kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rintje1983
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 14:04
Ik ben al een tijd bezig met het zoeken van externe opslag mogelijkheden voor mij server en voor mijn desktop. Voor mijn server wil ik graag raid 5 met 3 schijven (later misshien 5) en voor mijn desktop wil ik 2 schijven in raid 0 laten draaien. Omdat ik in beide gevallen gebruik wil maken van meerdere schijven vallen usb2 en firewire af en blijft dus alleen esata over. Beide computers zitten in een silverstone lv03 kast en ik wil zo'n kast met een eigen voeding ook gaan gebruiken om de hardeschijven in te plaatsten. Voor de raid 5 schijven wil ik een port multiplier gaan gebruiken, zodat ik die met esata aan mijn server kan koppelen. Voor mijn dekstop gebruik ik maar 2 schijven en om daarvoor een ook een portmultiplier te gebruiken vind ik zonde. Nou vraag ik me af of het mogelijk is om een sata=>esata bracket te gebruiken, dan een esata kabel naar de harddeschijven kast te laten lopen en daar weer op een sata=>esata bracket aan te sluiten die vervolgens direct op de harddeschijven staat aangesloten. Eigenlijk dus een verlengde sata kabel met een stuk esata kabel er tussen. Heeft iemand dit ook zo aangesloten of werkt het niet zo simpel als ik dacht en is er voor de schijf een speciale esata controller nodig?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Hmm, eSATA is voor zover ik weet alleen een connector-conversie. In principe zou je dus gewoon hotswap je diskjes moeten kunnen gebruiken. Hoe dit echter gaat werken tussen een port multiplier en RAID 5 weet ik niet, maar als dit gewoon werkt dan moet alles goed gaan.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Moet geen probleem zijn, kijk eens op de site van Addonics. Die hebben brackets en kabels voor SATA en eSATA.
Rintje1983 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:13:. Heeft iemand dit ook zo aangesloten of werkt het niet zo simpel als ik dacht en is er voor de schijf een speciale esata controller nodig?
eSATA is gewoon een SATA kabel met een speciale aansluiting (eSATA aansluiting) EN een betere afscherming voor signaal behoud.

Afbeeldingslocatie: http://www.shopaddonics.com/mmSHOPADDONICS/Images/aasa2sa100c.gif

SATA naar eSATA bracket

Afbeeldingslocatie: http://www.shopaddonics.com/mmSHOPADDONICS/Images/100X100/aasatab2-e_100.gif

[ Voor 77% gewijzigd door John2B op 20-08-2006 00:41 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ik heb een esata naar sata kabel die gewoon de dikte heeft van een sata kabel maar ook dezelfde lengte? alleen kan ik dan dus gewoon mijn sata schijf aan die sata connector hangen, die esata aan de controller die ik heb ingebouwd in me pc en die dan weer naar een sata controller ( als hierboven onderste plaatje) loopt ook als de pc aan staat of moet hij eerst uitstaan?
Edit: sorry voor de kick maar leek me handig met de plaatjes zo...

[ Voor 12% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-08-2007 22:01 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker