Vreemd probleem internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Even wat punten op een rijtje:

-Tiscali Adsl met router (niet draadloos).
-1 Kabel naar vaste pc
-1 Kabel naar laptop

Werkte tot voor kort altijd.
Echter sinds 1 week(na terugkomst van vakantie) maakt de laptop van mijn vader geen verbinding. Kabel zit er gewoon in.
Van alles al geprobeerd (ben geen leek) maar werkt niet. Het vreemde is, sluit ik mijn laptop van mijn broertje aan op de kabel of mijn eigen, werkt het prima.
Sluit ik de laptop van mijn vader aan op de verbinding van de vaste computer, zelfde probleem geen verbindingsmogelijkheden. Lijkt dus in de laptop zelf te zitten. tevens heeft de laptop van mijn vader dezelfde netwerk kaart als die van mij.

Het enige wat verder voorgevallen is is dat mijn vader zijn laptop 2 maanden in frankrijk heeft gebruikt, en daar via een andere verbinding inbelde bij een franse internet provider. Echter deze verbindingen heb ik er allemaal uitgehaald.
Tevens heb ik op zijn laptop de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd. Mocht ook niet baten...
Kan iemand mij helpen?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vonkie schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:58:
Van alles al geprobeerd (ben geen leek) maar werkt niet.

...

Echter deze verbindingen heb ik er allemaal uitgehaald.
Tevens heb ik op zijn laptop de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd. Mocht ook niet baten...
Van alles geprobeerd is dus de inbelverbindingen verwijderd en de driver van de NIC geherinstalleerd? Ik zou dan maar even iets verder gaan onderzoeken. Krijg je een IP, kan je pingen, etc.

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik krijg geen ip, als ik handmatig het ip adres van de vaste pc invoer dan pakt hij hem ook niet....

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Pakt ie 'm niet? Dus je kan dan ook niet pingen naar je router? Dan zou ik maar eens beginnen met de firewall te gaan verwijderen. Maar je geeft zo weinig info en/of je hebt zelf zo weinig getest, dat het nu nog van alles kan zijn.