Geen geluid bij 32PF9966 en DVP5960 met HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AEbing
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb een philips HD televisie (32PF9966) met een HDMI-aansluiting. Ik heb daar een Philips DVD-speler (DVP5960) met een HDMI-kabel op aangesloten. Ik krijg een prachtig beeld maar geen geluid via mijn televisie. Ik krijg wel geluid via de audio-uitgang van mijn DVD-speler. Volgens RAF, waar ik mijn speler gekocht heb, wordt er door de HDMI-kabel geen geluid naar mijn televisie doorgegeven maar in de gebruiksaanwijzing van de DVD-speler staat van wel. In de gebruiksaanwijzing van de televisie staat niet expliciet dat er geen geluid wordt doorgegeven maar de HDMI-aansluiting wordt onder hetzelfde hoofdje van component video behandeld en daar staat dat er een aparte kabel voor het geluid moet worden aangesloten op de televisie. Kan ik nu wel of geen geluid via mijn HDMI-kabel naar mijn tv versturen? Of ligt dit aan mijn televisie?

AE

• AEbing
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2022
De oplossing is dat via HDMI naar HDMI wel geluid gestuurd kan worden maar niet van HDMI naar DVI omdat DVI alleen video in- en uitgang is. Mijn tv heeft enkel een DVI ingang en kan daardoor via die ingang geen geluid ontvangen.

AE

Verwijderd

Ik heb ook een 32pf9966. Deze heeft geen HDMI, maar DVI. Vandaar dat je het geluid mist...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je digitale aansluitingen gebruikt dan ben je je toch wel voldoende bewust van kwaliteit om GEEN geluid via je TV te willen weergeven?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:26:
Als je digitale aansluitingen gebruikt dan ben je je toch wel voldoende bewust van kwaliteit om GEEN geluid via je TV te willen weergeven?
Hehe, ja dat is ook een goede >:)