[MCE 2005] Gids in de war, channel not configured

Pagina: 1
Acties:

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-03 23:43

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Ik heb sinds kort een vreemd probleem op twee MCE2005-UK systemen met alle beschikbare updates, die het beide ruim een jaar goed staan te doen verder. Het begon dat er kanalen dubbel verschenen in de gids, bijv. 2x VRT1, sinds deze week ben ik gewoon 2 kanalen kwijt.

Ik heb settings/tv/guide/restore channel defaults geprobeerd, dan krijg ik de kanalen 7 en 8 als 'not configured' in mijn lijstje te zien. Ook heb ik de hele mediacenter setup inclusief het ophalen van de providergegevens eens opnieuw doorlopen, zonder het gewenste resultaat, ik blijf channel not configured krijgen.

Uiteraard ging ik gelijk kijken op mijn 2e mce bak, en daar was het precies hetzelfde :(.

Mijn 'analyse' van het probleem is dat het dus kennelijk mis is met de gids of kanaalgegevens en dat het niet een of ander exotische bug is omdat het op 2 systemen tegelijk optreed. Is het gewoon een stukkende gids en afwachten tot er weer een goede beschikbaar komt? Is het dat de kanalen bij een verandering op een frequentie terrecht gekomen zijn die niet in het tuningspace register staat?

De vraag is nu natuurlijk of iemand hier wat meer van weet en me een duwtje richting oplossen van dit probleem kan geven?