TV-beelden capturen (TV-screenshot?)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een HD-TV aangeschaft, puur om het feit dat mijn andere TV (na 19 jaar trouwe dienst) gesneuveld is. Nu zit er een functie op die TV waarmee ik de beelden door mijn PC aan kan voeren, via de AUX poorten. Dus als ik een film zit te kijken op mijn PC, kan ik hem ook bekijken op mijn TV, op hetzelfde moment!

Mijn vraag is nu dus, als mijn TV aangesloten is via mijn videokaart op mijn PC, is het dan mogelijk om screenshots te maken van mijn TV? Dus het beeld van mijn TV te capturen? Dit heb ik namelijk heel hard nodig!

Hieronder gegevens:
PC:
Dell Dimension 5100
Pentium(R) 4 CPU 3,20GHz
Kloksnelheid 3,19Ghz, 1,00GB
Ati Radeon X600 PCI-Express (Dual VGA Slot)
TV:
Samsung LE32R71 32'' LCD-HD TV
Resolutie 1366x768 pixels
Aspect ratio 16:9
Helderheid 500 cd/m²
Responstijd 8 ms
Contrastverhouding 5000:1
Beeldscherm S-PVA LCD
Audiosysteem A2/NiCAM, SRS TruSurround XT
Luidsprekers Sound Waveguide (2x)

Is het met deze opstelling mogelijk? want ik heb een manier nodig om die screens te maken! Als dit niet mogelijk is, is er dan een andere manier (behalve fotocamera's..) om beelden van een TV (video, maar liefste foto) te capturen?

Bedankt alvast
Martijn Scheffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik zou eerst maar eens even snel die emailadressen weghalen of veranderen voordat je direct je mailbox vol spam hebt zitten :)

Daarnaast heb je hier een TVIn voor nodig, en ik denk niet dat je die hebt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 15:32
Op die kaart zit inderdaad geen TV-in, zou je naar een kaart van Haupauge moeten kijken.

Op dat moederbord heb je 2 PCI slots, deze kaart lijkt me wel geschikt.

[ Voor 49% gewijzigd door deCube op 19-08-2006 15:58 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

? Als je TV via VGA zit aangesloten, dan fungeert je LCD TV toch gewoon als monitor op dat moment, en kun je doodnormaal screenshots maken? (Screenshots hebben namelijk niets met de aangesloten app. te maken, maar dat is puur dat je VGA kaart verwerkt).

Of snap ik m niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Hiervoor heb je een tv-in op je videokaart nodig, of lieve rnog een capturekaart waarop je de antenne (coax) kunt aansluiten.
Heb onlangs zelf ook zo een kaartje gekocht (Pinnacle PCTV 50i) in de MyCom veiling voor €23,- (ex €9 verzendkosten :()

@Exorcist
Ik ga er vanuit dat hij bedoeld screenshots van tv-beelden te willen maken. Niet van het computerbeeld welke op zijn tv wordt weergegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 19-08-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

frickY schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:18:
Hiervoor heb je een tv-in op je videokaart nodig, of lieve rnog een capturekaart waarop je de antenne (coax) kunt aansluiten.
Heb onlangs zelf ook zo een kaartje gekocht (Pinnacle PCTV 50i) in de MyCom veiling voor €23,- (ex €9 verzendkosten :()

@Exorcist
Ik ga er vanuit dat hij bedoeld screenshots van tv-beelden te willen maken. Niet van het computerbeeld welke op zijn tv wordt weergegeven.
Hmm, ja, klinkt het meest logisch.
Vind zn TS op sommige punten wat onlogisch :)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt, dat is inderdaad wat ik wil.. ik ben een recensist (freelance) voor verschillende tijdschriften en ik zou het fijn vinden mijn eigen screenshots te kunnen gebruiken in mijn recensies. Deze recencies gaan vrijwel altijd over XBOX360 spellen, en ik wil daar een screenshot van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:35:
klopt, dat is inderdaad wat ik wil.. ik ben een recensist (freelance) voor verschillende tijdschriften en ik zou het fijn vinden mijn eigen screenshots te kunnen gebruiken in mijn recensies. Deze recencies gaan vrijwel altijd over XBOX360 spellen, en ik wil daar een screenshot van maken..
Ja, dan heb je inderdaad een tv-kaart nodig of een VGA kaart met video-in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Dan heb je minder aan een capture-kaart, en meer aan een videokaart met VIVO. waar je de composite uitgang van je xbox aan kunt hangen (of een capturekaart met composite/s-video in natuurlijk)

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 19-08-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over Audio & Video graag in het daarvoor bestemde subforum, deze gaat alleen over Videokaarten en Monitoren...

Move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een andere oplossing.. gewoon een DVD recorder aan mijn TV hangen.. =D .. die DVD neemt het AUX kanaal op en daarmee kan dan later op mijn PC video-editing aan toepassen..
Pagina: 1