Hallo,
Ik heb sinds kort een HD-TV aangeschaft, puur om het feit dat mijn andere TV (na 19 jaar trouwe dienst) gesneuveld is. Nu zit er een functie op die TV waarmee ik de beelden door mijn PC aan kan voeren, via de AUX poorten. Dus als ik een film zit te kijken op mijn PC, kan ik hem ook bekijken op mijn TV, op hetzelfde moment!
Mijn vraag is nu dus, als mijn TV aangesloten is via mijn videokaart op mijn PC, is het dan mogelijk om screenshots te maken van mijn TV? Dus het beeld van mijn TV te capturen? Dit heb ik namelijk heel hard nodig!
Hieronder gegevens:
PC:
Dell Dimension 5100
Pentium(R) 4 CPU 3,20GHz
Kloksnelheid 3,19Ghz, 1,00GB
Ati Radeon X600 PCI-Express (Dual VGA Slot)
TV:
Samsung LE32R71 32'' LCD-HD TV
Resolutie 1366x768 pixels
Aspect ratio 16:9
Helderheid 500 cd/m²
Responstijd 8 ms
Contrastverhouding 5000:1
Beeldscherm S-PVA LCD
Audiosysteem A2/NiCAM, SRS TruSurround XT
Luidsprekers Sound Waveguide (2x)
Is het met deze opstelling mogelijk? want ik heb een manier nodig om die screens te maken! Als dit niet mogelijk is, is er dan een andere manier (behalve fotocamera's..) om beelden van een TV (video, maar liefste foto) te capturen?
Bedankt alvast
Martijn Scheffers
Ik heb sinds kort een HD-TV aangeschaft, puur om het feit dat mijn andere TV (na 19 jaar trouwe dienst) gesneuveld is. Nu zit er een functie op die TV waarmee ik de beelden door mijn PC aan kan voeren, via de AUX poorten. Dus als ik een film zit te kijken op mijn PC, kan ik hem ook bekijken op mijn TV, op hetzelfde moment!
Mijn vraag is nu dus, als mijn TV aangesloten is via mijn videokaart op mijn PC, is het dan mogelijk om screenshots te maken van mijn TV? Dus het beeld van mijn TV te capturen? Dit heb ik namelijk heel hard nodig!
Hieronder gegevens:
PC:
Dell Dimension 5100
Pentium(R) 4 CPU 3,20GHz
Kloksnelheid 3,19Ghz, 1,00GB
Ati Radeon X600 PCI-Express (Dual VGA Slot)
TV:
Samsung LE32R71 32'' LCD-HD TV
Resolutie 1366x768 pixels
Aspect ratio 16:9
Helderheid 500 cd/m²
Responstijd 8 ms
Contrastverhouding 5000:1
Beeldscherm S-PVA LCD
Audiosysteem A2/NiCAM, SRS TruSurround XT
Luidsprekers Sound Waveguide (2x)
Is het met deze opstelling mogelijk? want ik heb een manier nodig om die screens te maken! Als dit niet mogelijk is, is er dan een andere manier (behalve fotocamera's..) om beelden van een TV (video, maar liefste foto) te capturen?
Bedankt alvast
Martijn Scheffers