Ik maak al vrij lang gebruik van een iPod in combinatie met de JBL Creature II's. Dat is een simpel 2.1-setje, met redelijk mooi geluid. Mooi geluid, maar absoluut geen hifi. En daar wil ik eens verandering in gaan brengen. Ik wil geluid dat tegen het audiofiele aanhangt, met als bron m'n iPod. Daar staat namelijk al m'n muziek op, cassettebandjes of CD's gebruik ik nooit (meer).
Nu weet ik dat MP3 en hifi eigenlijk twee termen zijn die niet geheel samengaan, maar op een iPod kun je ook WAV en AIFF afspelen. Dat is van dusdanige kwaliteit dat het wat mij betreft best samen kan gaan met een beetje hifi.
Ik wil dus serieus geluid voor bij m'n iPod, en jullie vragen om advies.
Zelf zat ik te denken aan een versterker + twee speakers, voor een totaalprijs van minder dan 400 euro, en dat mag best tweedehands zijn (anders is het iets te weinig geld voor echt serieus geluid).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gekocht:
- Harman Kardon PM 650 versterker
- B&W DM602 MK2
Nu weet ik dat MP3 en hifi eigenlijk twee termen zijn die niet geheel samengaan, maar op een iPod kun je ook WAV en AIFF afspelen. Dat is van dusdanige kwaliteit dat het wat mij betreft best samen kan gaan met een beetje hifi.
Ik wil dus serieus geluid voor bij m'n iPod, en jullie vragen om advies.
Zelf zat ik te denken aan een versterker + twee speakers, voor een totaalprijs van minder dan 400 euro, en dat mag best tweedehands zijn (anders is het iets te weinig geld voor echt serieus geluid).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gekocht:
- Harman Kardon PM 650 versterker
- B&W DM602 MK2
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 20:59 ]