Toon posts:

iPod + HiFi, maar dan echt..

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak al vrij lang gebruik van een iPod in combinatie met de JBL Creature II's. Dat is een simpel 2.1-setje, met redelijk mooi geluid. Mooi geluid, maar absoluut geen hifi. En daar wil ik eens verandering in gaan brengen. Ik wil geluid dat tegen het audiofiele aanhangt, met als bron m'n iPod. Daar staat namelijk al m'n muziek op, cassettebandjes of CD's gebruik ik nooit (meer).

Nu weet ik dat MP3 en hifi eigenlijk twee termen zijn die niet geheel samengaan, maar op een iPod kun je ook WAV en AIFF afspelen. Dat is van dusdanige kwaliteit dat het wat mij betreft best samen kan gaan met een beetje hifi.

Ik wil dus serieus geluid voor bij m'n iPod, en jullie vragen om advies.

Zelf zat ik te denken aan een versterker + twee speakers, voor een totaalprijs van minder dan 400 euro, en dat mag best tweedehands zijn (anders is het iets te weinig geld voor echt serieus geluid).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gekocht:
- Harman Kardon PM 650 versterker
- B&W DM602 MK2

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik denk persoonlijk dat dit beter in av past maarja..
Volgens mij is 400euro trouwens een te klein budget om geluid te krijgen tegen het audiofiele aan...
Voor speakers, check B&W ook eens, prachtmerk, goede kwaliteit, en redelijk betaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welk type iPod heb je :?

Het is namelijk een beetje overkill om veel geld uit te geven aan kabels/speakers, als je een G2 iPod hebt bijvoorbeeld; de output daarvan is toch nooit zo goed als jij het wilt hebben.

Natuurlijk moet je je muziek ook wel goed rippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Sowieso een dock aanschaffen dan omdat je daarmee de lineout kan gebruiken ipv koptelefoon uitgang. 400 is wat weinig idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil dus serieus geluid voor bij m'n iPod, en jullie vragen om advies.
contradictio in terminis.

nofi btw, maar goed geluid uit een iPod kan afaik niet.

neem een rotel cd-speler met goede (buizen bij voorkeur) versterker.
en vergelijk met je iPod...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:51:
[...]

contradictio in terminis.

neem een rotel cd-speler met goede (buizen bij voorkeur) versterker.
en vergelijk met je iPod...
Daarvoor ben je al minimaal 4x zijn budget kwijt, dus je suggestie is een beetje onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nee die is imo niet onzinnig.
ik wilde aangeven dat hij gewoon of zijn eisen bij moet stellen, of zijn budget ;)

dat een nette setup niet voor 400E te krijgen is weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:07:
nee die is imo niet onzinnig.
ik wilde aangeven dat hij gewoon of zijn eisen bij moet stellen, of zijn budget ;)

dat een nette setup niet voor 400E te krijgen is weet ik.
Het ligt er maar net aan wat je gewend bent. Als hij nu een iPod met een 2.1 speakersetje gebruikt dan is elke vernieuwing een vooruitgang. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat je met een wat hoger budget een betere investering kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 14:08
Vervang jouw 2.1 setje met een Logitech Z2300 set, of koop die Apple speaker die speciaal voor de ipod gemaakt is.

Vallen beide binnen je budget, en klinken beide goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Boudewijn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:51:
[...]

Onzin. Met ALAC (lossless) of AIFF/WAVE audio via de line out naar een versterker is er geen verschil met een CD speler naar die zelfde versterker. Sterker nog, als de CD goed geripped is zal 't waarschijnlijk zelfs beter zijn omdat een CD-ROMspeler een bit-perfecte kopie kan maken zelfs van imperfecte CD's en een gewone cd-speler daar de tijd niet voor heeft. Da's in theorie. In de praktijk zal 't geen drol uitmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 19-08-2006 16:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik gebruik mijn iPod ook als bron, in combinatie met een HK 230 versterker. Uitstekend geluid, ik ben er ook tevreden mee.

Maar dat is eigenlijk ook het probleem van de topicstarter, waar ben je tevreden mee? Je zegt dat je heel audiofiel wilt gaan doen, maar waarom? Omdat anderen zeggen dat dat de ultieme luisterervaring geeft? Imho moet je alleen luisteren naar wat je zelf van je set vindt. Dus stap eens een winkel binnen en beluister daar eens wat versterkers en boxen combinaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:07:
Nu weet ik dat MP3 en hifi eigenlijk twee termen zijn die niet geheel samengaan,
Beetje vreemde insteek. Het is inmiddels toch wel bekend dat MP3 en hifi uitstekend samengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

CyBeR schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:35:
[...]

Onzin. Met ALAC (lossless) of AIFF/WAVE audio via de line out naar een versterker is er geen verschil met een CD speler naar die zelfde versterker. Sterker nog, als de CD goed geripped is zal 't waarschijnlijk zelfs beter zijn omdat een CD-ROMspeler een bit-perfecte kopie kan maken zelfs van imperfecte CD's en een gewone cd-speler daar de tijd niet voor heeft. Da's in theorie. In de praktijk zal 't geen drol uitmaken.
en, wat voor kwaliteit is die connector dan?
zal wel geen rhodium eichmann zijn gok ik zo :>

@Oscar Mopperkont: mp3 (zeker de 192kbit versie) klinkt imo niet als zijnde HiFi... vaak is het dan ook nog eens brak geript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

behalve dat niemand significant verschil kan horen in een blinde test tussen mp3 en audio cd. (tenzij brak geencode inderdaad).

Voor de topicstarter: Ga gewoon luidsprekers luisteren in een winkel, dat is de enige manier om erachter te komen wat jij mooi vindt klinken. Dat kunnen wij niet voor jou beslissen.

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 19-08-2006 17:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Boudewijn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:00:
[...]

en, wat voor kwaliteit is die connector dan?
zal wel geen rhodium eichmann zijn gok ik zo :>
Als je gelooft in grote, hoorbare verschillen in audio met als oorsprong een verschil in connector (er van uitgaande dat die connectoren beide goed contact maken) dan laat je jezelf te makkelijk geld aftroggelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat zeg ik niet he ;)
ik loop beetje te stangen, het is zaterdag en ik wilde even rellen. laat me effe ja? :+
inderdaad is het slimmer om gewoon te gaan luisteren zoals JvS zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een vijfde generatie iPod, uiteraard met dock.

Mijn setup nu:
- iPod dock + lader + iPod 5G
Afbeeldingslocatie: http://digital-lifestyles.info/copy_images/black-iPod-dock-lg.jpg

- JBL Creature II
Afbeeldingslocatie: http://www.palmshop.ru/img/mp3/_jbl_creature_ii_black.gif.big.gif

Met audiofiel bedoel ik audiofiel voor mijn eigen doen. Voor wat ik nu gewend ben, zal een redeljke versterker en redelijke boxen een hele verbetering zijn. Ik ben ook maar een scholier die wat wil expirimenteren met mooi geluid, 'audiofiel' is misschien wat te hoog gegrepen. Sorry voor de verwarring daar :)

@Richub: mijn JBL 2.1-setje valt wat mij betreft binnen dezelfde categorie als een Logitech-set. Het zijn computerspeakers, en dat is geen hi-fi. En de iPod Hi-Fi: leuk ding, maar ik heb het idee dat ik voor dat geld beter een versterker + boxen kan kopen, en dat ik dan beter geluid voor m'n geld heb (of heb ik dat heel erg mis?)

@Boudewijn: er zijn meerdere definities van 'goed' natuurlijk. Zoals anderen ook al zeiden kun je op je iPod cd-kwaliteit gebruiken. Maar ik snap je punt, en ik zal de term 'audiofiel' uit m'n TS halen, want die is nu (nog) niet van toepassing. Ik wil geen audiofiel geluid, ik wil degelijk, goed geluid, dat duidelijk beter is dan m'n 2.1-setje en toch nog aardig betaalbaar.

en @iedereen:
Ik heb nu m'n oog laten vallen op het volgende:
- een Cambridge Audio A300 versterker, tweedehands, 'nauwelijks gebruikt' (hoe kan ik dat controleren), voor 150 euro, te koop bij een winkel in de buurt

Afbeeldingslocatie: http://www.richersounds.com/common/productpictures/201396.jpg

- een paar boxen van Kef / JBL / B&W of iets anders leuks dat ik tegen het lijf loop. Probleem hierbij is dat ik er totaal geen verstand van heb, of weet waar ik op moet letten.

--------

Oh ja; weet iemand ergens een online FAQ in het Nederlands die mij zou kunnen helpen? Deze vond ik zelf al aardig interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Wat je hierboven voorstelt, is mijn inziens prima!!
Ik heb ook mijn ipod aangesloten op een versterker, met een 5.1 jbl surround boxen set.
Geluid is fantastisch.

Cambridge audio is een gerenommeerd merk (hoewel ik weinig over het model kon vinden op internet in korte tijd), en ik mag aannemen dat je in combinatie met 2 fatsoenlijke boxen (kan dus ook 2e hands) een fantastisch geluid bereikt met de fijne bediening van je ipod (afstandbedieninkje ;))

Succes

Edit:

Bij de mediamarkt, heb je altijd pilaren staan van JBL, KEF, harman kardon e.d. Daar heb ik mijn keuze destijds ook gemaakt, ik heb 2 pilaren gecombineerd met de kersenhouten 5.1 set van JBL, geluid is fantastisch :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Egg op 19-08-2006 20:03 ]

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bij de merken speakers die jij koopt hoef je nergens op te letten.. gewoon kijken wat je lekker vind klinken :) Die versterker zou je eigenlijk even aan moeten sluiten om te kijken of de knoppen niet kraken en of de balans goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Wat je nou voorstelt is beter dan wat ik voorstelde... ;) Ik denk, nee, ik weet dat je daarmee een flinke sprong vooruit gaat.

Succes met speakers zoeken!

En er zijn maar 2 dingen die bepalen of jij speakers mooi vindt klinken: Je linker & rechter oor!
In deze prijsklasse moet je gewoon luisteren, en kopen wat jij lekker vindt klinken, simpel.
Ik weet dat er heel wat leuk spul te koop is in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, en dan heb ik nog 1 vraag, hoewel een beetje offtopic:

Ik heb een gitaar. Die heb ik aangesloten op m'n iMac via een 6.3mm>3.5mm, en zo kan ik in Garageband en nog wat andere programma's (als we toch nog in Apple Talk zitten :P ) spelen, en wat beats erbij zetten. Dat vind ik erg leuk, en eigenlijk zou ik mijn nieuw te kopen stereo daarbij willen gebruiken. In hoeverre loop ik zo kans dat ik m'n boxen* opblaas?

Mijn redenering is: ik kan ook gitaarmuziek luisteren, en dus zou ik ook gitaar moeten kunnen SPELEN, zonder dat er het een en ander wordt opgeblazen. Zeker als ik dit via de iMac/Garageband doet; er zit toch wel iets van een filter in? Wie kan dat bevestigen?

*Met de boxen bedoel ik in dit geval de nieuw te kopen JBL/B&W/Kef of waar ik dan ook maar tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als je het via je iMac doet kan er weinig misgaan, of je moet je versterker helemaal opgengooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, je hebt 2 soorten 'gitaar via de speakers':
- een liedje van de Red Hot Chili Peppers via de Mac
- de gitaar rechtstreeks op de speakers aansluiten en flink hard spelen

De eerste manier lijkt mij niet heel erg gevaarlijk; muziek hoort wel hard te kunnen. Dat moet lukken. Maar van het tweede heb ik gehoord dat je daar je speakers danig mee kunt verpesten. Dat is de reden waarom de speciale gitaarversterkers zijn uitgevonden*.

Maar hoort spelen via Garageband nu bij de eerste of bij de tweede?

*
Afbeeldingslocatie: http://images.wehkamp.nl/images/artikelen/7/0/702337tnb.jpg
^^ die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sowieso: wil je een gitaar wel versterken met een transistor versterker? (bah...)

leuke setup van die amp , even luisteren of de potmeter (aka volumeknop) kraakt als je eraan draait.
offtopic:
over het gedoe met iPods en kwaliteit:
ik heb een iPod mini liggen (4g) die ik voor weinig geld kreeg bij mijn iBook, maar ik hoor het verschil goed met een gewone cd-speler op dezelfde versterker. Hierbij heb ik zelf een aantal cd's geript (Dark side of the moon, electric ladyland, en nog wat van dat soort albums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een transistor versterker?

En als de volumeknop kraakt, dan niet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Boudewijn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:59:
dat zeg ik niet he ;)
ik loop beetje te stangen, het is zaterdag en ik wilde even rellen. laat me effe ja? :+
Jammer dan, dat komt niet echt over. In al je posts hierboven klink je gewoon als de gehersenspoelde 'liefhebber' die denkt dat je je $500,- power cord opnieuw moet inspelen, ontgassen en defibrilleren elke keer dat je een ander plaatje opzet :z

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:29:
Wat is een transistor versterker?

En als de volumeknop kraakt, dan niet kopen?
een transistor versterker is een amp op basis van een transistor?
nee zonder gekheid: gewoon kopen.

Krakende volumeknop: vaak (schoonmaken of) nieuwe halen.
dat laatste kan nooit kwaad (neem wel een stereo model, alps of bourns ofzo).

@Zpottr: doe jij dat dan niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels aardig wat hi-fi-zaken afgelopen, en ook al wat dingen gevonden die me wat lijken.

Twijfels..
Ik twijfel voor de versterker nog tussen een tweedehands harman/kardon-versterker en een tweedehands Cambridge Audio-versterker.

En speakers twijfel ik tussen een set tweedehands B&W-kruising-tussen-boekenplank-en-zuil-speakers van 19 jaar oud en een set zuil-speakers van een Italiaans merk (Chario?) van 4 jaar oud.

Prijzen:
h/k-versterker: 75 euro (zag er mooi uit, was al iets ouder -volgens verschillende verkopers waren de oude h/k's beter dan de nieuwe series- en er waren geen vervang-onderdelen meer voor te bestellen, vandaar dat de prijs behoorlijk laag is)

Cambridge Audio-a300-versterker: 150 euro (heeft wat minder regelaars)

B&W-speakers: set van 2 voor 250 euro
Italiaanse speakers: set van 2 voor 300 euro

Ik noem de prijzen, omdat ik voor 400 wel degelijk een aardige hifi-set kan kopen. Neem ik bijvoorbeeld de h/k-versterker en de B&W-speakers, dan ben ik voor 325 euro (excl kabels) klaar. Ik denk dat ik dat dan ook maar moet gaan doen.

iPod-docks van harman/kardon en Denon
Wat mij overigens nog opviel, was dat veel gerenommeerde merken zoals harman/kardon en Denon ook iPod-docks maken. Deze docks hebben vaak een prijs van rond de 100 euro, en lijken uit wat beter materiaal te bestaan. Kan iemand mij vertellen of dergelijke docks echt beter zijn dan de standaard iPod-docks?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zijn geen moer beter imo dan dan de gewone standaard issue apple iPod houders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik zou geen speakers van 19 jaar oud kopen. Chario is overigens wel een bekend merk, hun € 2000 kostende speakers zijn iig best goed :) Denk dat je dus best voor die speakers kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laten vertellen dat het juist bij speakers niet zoveel uitmaakt hoe oud ze zijn. Dat daar weinig aan kapot kan (als iemand ze opgeblazen heeft, hoor je dat wel). De Chario-speakers waren rond de 4 jaar oud, dat is dus wel een verschil met de B&W's.

Qua prijs maakt het niet zoveel uit; ik moet maar eens gaan luisteren naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Mja maar de ontwikkeling heeft in die 19 jaar natuurlijk niet stil gestaan, daar moet je ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:04

Bob Popcorn

Plop!

Koop een Bose Sounddockje. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bigs schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:56:
Mja maar de ontwikkeling heeft in die 19 jaar natuurlijk niet stil gestaan, daar moet je ook rekening mee houden.
Onzin, speakers zijn speakers. Degene die het best klinken en die je het mooist vindt staan (als je dat belangrijk vindt) voor een prijs moet je nemen, ongeacht de leeftijd. Ontwikkelingen zijn leuk, maar het gaat om hoe ze klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds niet beslist, maar het lijkt erop dat ik iets van het volgende ga kopen.

Speakers:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/268/chariosyntart100vorne3jn.jpg
Chario Syntar 100

of

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/2042/afbeelding1dr9.png
B&W DM7

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiopaul.nl/images/geschiedenis/hk650.jpg
Harman/Kardon PM650

Na een beetje Googlen lijkt de versterker al in de jaren 80 te hebben bestaan. De speakers van B&W zijn 19 jaar oud, en de Chario's zijn 4 jaar oud.

Nu heb ik gehoord dat Harman/Kardon steeds minder wordt als merk. Wat dat betreft zou het dus niet zo erg zijn dat het al een wat oudere verrsterker is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Een merk zal nooit minder worden, wel zal het minder worden in verhouding tot de rest. Waarschijnlijk wordt bedoelt dat er nu betere dingen op de markt zijn, die dus wél vooruit gegaan zijn, wat Harman/Kardon niet is. Ik denk dus dat je niet beter af bent met een oude versterker dan een nieuwe. Als niet-ervarene zou ik trouwens voor de B&W speakers gaan, deze zijn niet zo achterlijk groot, en ook een stuk nieuwer. Ik denk niet dat het veel zal schelen qua kwaliteit.

Toch zou ik even gaan luisteren naar beide, met dezelfde muziek op.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:40

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

lalala
Ik heb een versterker en setje boxen van kringloop winkel.. beter dan mini-pc-speakertjes..
Heb wel reserve-versterkers verzameld inmiddels.. sommige kraken beetje enzo..stof ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als niet-ervarene zou ik trouwens voor de B&W speakers gaan, deze zijn niet zo achterlijk groot, en ook een stuk nieuwer.
B&W DM7's zijn een heel stuk groter én ouder dan chario syntar 100T's, wat slanke moderne zuiltjes zijn.
Ik denk niet dat het veel zal schelen qua kwaliteit.
Die twee speakers verschillen net als alle speakers onderling enorm van klank. Kwestie van smaak welke je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:07:
[...]
B&W DM7's zijn een heel stuk groter én ouder dan chario syntar 100T's, wat slanke moderne zuiltjes zijn.
Dan zijn die foto's erg bedriegelijk, en heeft de TS verkeerde informatie gegeven over de leeftijd van deze dingetjes.. :X
[...]
Die twee speakers verschillen net als alle speakers onderling enorm van klank. Kwestie van smaak welke je wilt
Klank inderdaad, niet echt kwaliteit. Ook leuk dat je niet het 'zelf luisteren' stukje quote :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Die Chario speakers heb ik zelf beluisterd, en klinken erg goed & neutraal.

Het leuke is dat onder in de kast een extra (sub)woofer zit. Hierdoor zit er een diep doorlopende bas in, die niet overheerst.

Vergeleken met de Chario's klinken B&W speakers wat warmer, met een wat minder sprankelend hoog. Wel kwaliteitsspeakers, overigens.

Beide speakers zijn gewoon goed, het is aan jou om te bepalen welke je het mooist vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed leest zie je dat ik zeg dat de B&W's 19 jaar oud zijn, en de Chario's 4 jaar.

Voor de informatie, want dat zie je misschien niet goed op de foto's; de B&W's zijn iets kleiner dan de Chario's (hoogte). Ze zijn wel weer dikker.

Is 250 / 300 euro voor respectievelijk de B&W's / de Chario's een redelijke prijs (beide per paar)?

---------------------

Inmiddels heb ik de Harman Kardon PM 650 versterker gekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:)

Afbeeldingslocatie: http://www.hiddedevries.nl/foto/fotos1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hiddedevries.nl/foto/fotos2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
ziet er erg netjes uit, welke speakers zijn dit nu? :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Zo te zien de B&W's.

Proficiat met je aankoop! Nou begint het Grote Genieten! ;)

Btw: Waarom heb je voor de B&W's gekozen? Heb je beide speakersets gehoord, en vond je deze het mooiste klinken? [/nieuwschierig]

[ Voor 44% gewijzigd door Richub op 09-09-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De B&W's zijn van het type DM7mk, en de Harman Kardon zoals gezegd van het type PM650.

Ik heb ze beide gehoord, maar de B&W's hadden een veel voller geluid. Daarbij waren ze ook nog goedkoper; eigenlijk zag ik geen reden meer om de Chario's te kopen :)
Pagina: 1