Counter-Strike map release: CS_Building BETA 1

Pagina: 1
Acties:

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10
Hallo allemaal,

ik ben een Counter-Strike fanatiekeling en ben bezig met een eigen map te maken. Ik release alvast een BETA versie van deze map omdat ik graag feedback wil voor eventueele verbeteringen.

Voor meer info en screenshots zie het officeele CS mappers forum:

http://forums.counter-strike.net/showthread.php?threadid=62911

Mapper: [YG]Tefflar
Homepage: http://www.young-gods.com
Download: http://www.xs4all.nl/~tefflar/younggods/files/maps/cs_buildingb1.zip
Installation: Unzip to your cstrike/maps folder

Verwijderd

Wow, lijkt me wel een stoere map!!
alleen hoe kan ik hem thuis testen? (Newbie)

• Tefflar
Dank je! :) Hij speelt echt wreed. Als je niet in teams werkt maak je geen kans. (Zoals je CS dus eigenlijk hoort te spelen) :)

Je moet uiteraard Counter-Strike geinstalleerd hebben en dan het zip bestand uitpakken naar je Half-Life/cstrike/maps directory. Dan gewoon een spel starten en cs_buildingb1 selecteren.

Laat me even weten wat je er van vind als je hem gespeeld hebt.

BETA 2 zal niet lang meer op zich laten wachten, die ziet er nog veel strakker uit :)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Whowm, hij ziet er echt superwreed uit. ik ga hem eens ff downen, heb binnenkort weer een lanparty dus...

Catch a smile out there!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ja ik moet zeggen hij ziet er iig mooi uit :) Zal hem dit weekend wel ff testen op lan :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Tefflar
Wij (The Young Gods) hebben 2x per maand een clan lanparty. Wij spelen deze map dan erg vaak met 7 a 8 man. Er zijn nu 6 CT respawns en 7 T respawns. Ik hoor ook graag van jullie (clans) of de map nog steeds gebalanceerd is met meer spelers. (Lees 12 ofzo).

Ik heb geprobeerd deze map zo "echt" mogelijk te maken, dus geen nep ramen of nep kamers waar je niet in kan.

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
ziet er erg goed uit! ik ga hem straks even over het lan testen denk ik :)

• Tefflar
En? Heeft iemand hem al geprobeerd?

BETA 2 zal niet lang op zich laten wachten.

Ik momentueel ook bezig met het maken van een waypoint file voor de POD bot... :)

Verwijderd

al geprobeert ja, gisteravond, ziet er goed uit (zelfs je bots deden het goed!!!!!!)

op laten geven voor CS 1.1!!! :9

• Tefflar
Ben ik wel van plan, maar moet eerst "af" zijn... :)
(Ik maak wel haast)

Verwijderd

Wow, ik heb hem net ook ff gespeeld, hij is echt vet!!
Hier moet je als CT wel samenwerken anders kun je zo'n map nooit winnen.
Jammer, dat er wat minder meubelen in staan maar ik moet wel zeggen de meubelen die er in staan zijn wel mooi en passen goed bij het level!
Maar ik hoop echt dat deze map net zo veel zal worden gespeeld als Assault!
en ik wacht al op je volgende versie!!!
dus ik zou zeggen: HOU ONS OP DE HOOGTE!!!

ps. Leuke wc potten op de benedenverdieping aan de rechterkant!

• Tefflar
Dank jullie voor deze positieve feedback!

Mijn huidige pre-beta2 ziet er al een stuk strakker uit.
De toiletten zijn nog erg kaal... :)
Ik ben nu ook bezig wat meer geluiden toe te voegen.
Nu hoor je alleen nog een helicopter om de 20sec over vliegen.
Als alles goed gaat zal BETA 2 ca. nog een weekje duuren.

Ps. de Terrors moeten ook samenwerken hoor. 1 man in het trappenhuis houd echt geen 3 samenwerkende CT's tegen. :) Daar komt nog bij dat de CT op 5 manieren het gebouw in kan.

Verwijderd

Ten eerste goede map eentje die ik zeker ga spelen op lans en zo. Maar toch een paar dingetjes:

- Meer banken, bureaus, stoelen en dat soort spul. Het is een beetje leeg op bepaalde plekken.
- de toilet deuren bij de vrouwen gingen niet open.
- Is het mogelijk om de ruiten bij de shuifdeur ook breekbaar te maken? Zo nee misschien verstandiger om alle ruiten daar "kogelwerend" te maken zodat het wat beter past.
- De knop in de security kamer is voor de hefboom? Misschien verstandig daar dan een camera met monitor in de security office zodat je dat ook kan zien.

Maar zeer zeker goed bezig, fijne map om te spelen.

PS: Ik heb de map net uitgeprobeerd tegen mijn broer voor ongeveer een 15 tot 20 minuten dus als er iets niet klopt aan mijn "commentaar" dan spijt me dat en heb ik dat in mijn gehaastheid niet goed gezien.

• Tefflar
Aan het interieur wordt nog gewerkt. (Is instussen al wat uitgebreid). Toiletten zijn ook nog niet klaar. Slagboomknopje: goed gezien! Het is inderdaad de bedoeling dat daar ook camera's komen. Glas in de schijfdeuren kan niet kapot, Half-Life engine beperking. De andere ramen laat ik zo. Ieder "ingang" tot het gebouw maakt namelijk een ander geluid. Als je als Terror goed luistert weet je al veel... :) Daarom kan je OOK door de ramen heen, brekend glas kan overal zijn...

Verwijderd

Toch jammer dat die shuifdeur ramen niet kapot kunnen als al die ramen nu kapot zijn (wat ik nogal graag doe:)) ziet het er vreemd uit.
Maar kan inderdaad begrijpen waarom het nodig is. Want anders kunnen de CT's aanvallen vanuit de voordeur wel vergeten. Allemaal door die ene schuifdeur terwijl de terror's er op los knallen.

Oh en ik kijk er naar uit om Beta 2 te testen:)

• Tefflar
Ja schijn nogal menselijk te zijn... die neiging om alle ramen er uit te knallen... :)

Als de T beneden bij de voordeur gaan campen hebben ze echt een probleem!
De CT kan dan linksom lopen en door de loading dock binnen komen of gewoon via de garage/trappenhuis. Of rechtsom met de regenpijp het dak op en dan naar beneden of nog cooler gewoon de hostages pakken en wegwezen...

Je bent niet de enigste geloof ik... :)

Me = :)

Verwijderd

Zodra ik thuis ben meteen eens downloaden. De reactie's zijn goed en de screenshots zien er ook super uit. Zijn er ook al online servers die de beta versie draaien? Indien dit niet het geval is, mischien dat iemand een server wilt starten waar deze map in draait. Succes in ieder geval met het afmaken van de map.

Groetjes

Verwijderd

Oh nog een klein dingetje waar ik net achter ben gekomen.
De ladder die naar het dak leidt vlak bij de CS starting point. Die is naar mijn mening een beetje dun. Zal er iets realistischer uitzien als je hem iets dikker maakt.

• Tefflar
Ok, zal er nog eens naar kijken...

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 08:26 schreef MM het volgende:
Wow, lijkt me wel een stoere map!!
alleen hoe kan ik hem thuis testen? (Newbie)
lan games --> create game --> ok

:)

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 10-11 14:50
auw ziet er erg goed uit :) complimenten, alles wat me is opgevallen is reeds hier of op t cs forum gemeld ... ik zie BETA2 wel verschijnen

Verwijderd

Ik heb net een tijdje rond zitten lopen in singleplayer en er dit is me opgevallen :

- Die doodlopende straten die in de achtergrond texture doodlopen zijn nou niet bepaald mooi, liever ze eerst een hoekje om laten gaan.
- Er zijn wel erg veel kamers met maar 1 ingang (toiletten, garage en nog een paar kamers). Dat levert wel een paar vervelende campplaatsen op.
- Het gebouw zelf mag wel een stuk gedetailleerder aan de buitenkant, nu ziet het eruit als een betonnen blokkendoos.
- Er zijn ook wel veel overbodige kamers : kamers zonder functie. Bijvoorbeeld die 4 toiletten (2 beneden, 2 boven). Misschien een paar blokkeren?
- Erg jammer dat die ramen bij die schuifdeur niet kapot kunnen, helaas.
- Je kan niet normaal achter de balie lopen bij de ingang, je wordt geblokkeerd door het toetsenbord van de compu en/of de klok.
- En er mag nog wat aan het interieur gedaan worden, want heel veel kamers zijn te leeg.

Zo dat was het wel :)
Verder vind ik het er veelbelovend uitzien en ben ook erg benieuwd naar beta2.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-11 14:58
ik krijg altijd zip error.. wil iemand hem mailen naar geert.vansweevelt@pandora.be pls?

• Tefflar
Trashbash:

een beetje gelijk heb je wel maar je bent kennelijk geen mapper :) Ik wil dolgraag die straten de hoek om laten lopen alleen kan de Half-Life engine dit niet aan. De r_speeds worden dan te hoog en dan gaan je fps omlaag.

Al die kamers met maar één ingang hebben ook dunne muren (hint). Jij hebt het dan een tijdje in je eentje gespeeld maar mijn ervaring met 8 man in LAN game bewijst dat je campers makkelijk (genoeg) kan pakken.

Het gebouw kan (amper) gedetaileerder aan de buitenkant. Dit helaas weer de beperking van de Half-Life engine / snelheid. :( Het gebouw krijgt nog wel een nieuw texture aan de buitenkant, binnen is al klaar.

Er zit inderdaad wat loze ruimtes in het gebouw maar ik heb dit gebouw zo echt mogelijk gemaakt. Het lijkt mij vrij "onnatuurlijk" als een groep terroristen zich zouden laten tegenhouden door een gesloten deur... :)

Die ramen in de schijfdeur is ook weer een Half-Life engine beperking. Iets is dan of een deur of breekbaar, niet allebei.

Balie: Klopt! Je stoot je hoofd tegen de klok. Dit is inmiddels opgelost.
(klok is nu iets kleiner en hangt wat hoger).

Als je de orgineele post goed gelezen had wist dat het interieur nog niet klaar was. In BETA 2 zal dit al een stuk beter zijn maar nog niet helemaal klaar. Ik ben aan het kijken hoe ver ik kan gaan ten koste van de snelheid.

Ik wil je niet afzeiken ofzo hoor! Ik probeer alleen uit te leggen dat de map nooit echt "perfect" kan worden door beperkingen van de Half-Life engine. Ik hoop dan ook zeer dat Counter-Strike ook voor de Team Fortress 2 engine gaat uitkomen. Dit geeft een mapper weer meer vrijheid. Als je Lightwave 3D gewend bent (net als ik) moet je wel erg aanpassen om zo'n veld maken.

Poohbeer:

Als je mijn map nog steeds niet (goed) hebt mail me dan even. Ik ben bang dat als ik hem nu zo gewoon naar je mail je hem voor de zoveelste keer binnen krijgt...

Verwijderd

Ik wil dolgraag die straten de hoek om laten lopen alleen kan de Half-Life engine dit niet aan. De r_speeds worden dan te hoog en dan gaan je fps omlaag.
De logica hierachter ontgaat mij een beetje, want op een plaats in je map doe je het wel (waar die rode auto staat) maar op die andere plekken kan het niet ? :?
Er zit inderdaad wat loze ruimtes in het gebouw maar ik heb dit gebouw zo echt mogelijk gemaakt. Het lijkt mij vrij "onnatuurlijk" als een groep terroristen zich zouden laten tegenhouden door een gesloten deur...
Soms moet je keuzes maken tussen gameplay en realisme. Te veel van dezelfde soort ruimtes komen nl nogal saai over. Bovendien kan ik ook geen reden verzinnen waarom de T's zich zouden willen verschansen op de plee :)

En die garage lijkt me nog de grootste campplek van allemaal, veel ruimte en alle ingangen komen uit dezelfde richting.

Veel succes igv. Ik ben benieuwd naar de volgende "release".

• Tefflar
:) Die rode auto kan je niet van verre al zien staan. (Lees als veel tegelijkertijd in beeld). Als ik die straat de hoek om laat gaan wordt de straat nog langer, dan is er vanaf de CT respawn (te) veel in beeld.
Ps. In BETA 2 staat die rode auto daar niet meer.

"Terrors zich zouden willen verschansen op de plee". Ach daar een hostage verstoppen is nooit weg natuurlijk. Ik vind het zelf vrij dom als de Terrors de gijzelaars gewoon op hun beginplek laten staan. Dan weten de CT's ze veel te makkelijk te vinden. Misschien dat als de Terrors tegen onze clan spelen ze opeens nodig moeten? :)

In de garage kan je flink gaan zitten campen. Alleen kom je daar niet even snel met een gijzelaar en hoeft de CT je daar dan niet te komen halen... (Frags ain't everything you know...) :)
Pagina: 1