NF7 start niet op met XP-M 2600+ op standaardinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo,

Omdat mijn vorige moederbord van een wat oudere PC kapot is gegaan heb ik van een tweaker een NF7 gekocht. Opzich lijkt alles te werken maar ik krijg de CPU niet eens in de richting van de orginele snelheid.

Als ik boot dan loopt de CPU op 100x6=600MHz. Zet ik de MP of FSB ook maar iets hoger dan gaat de PC nadat de veranderingen opgeslagen zijn in de BIOS uit en wil dan ook niet meer aan. Door de stekker er uit halen en even te wachten krijg ik de PC wel weer aan maar dan draait ie ook weer op 600MHz.

Ik heb net de nieuwste BIOS van de site van Abit er in geflashed maar dat heeft niet geholpen. Ik heb in de BIOS van alles en nog wat geprobeerd maar ik krijg de CPU niet eens op 1GHz laat staan op de snelheid waarop ie zou moeten draaien.
De PC draait nu met alleen MOBO/CPU/RAM/GPU en ik krijg het zelfs dan niet voor elkaar om een normale CPU snelheid te krijgen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Edit: Specs.
NF7-S 2.0
XP-M 2600+
2x 512MB PC3200
6800LE

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2006 13:53 ]

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13
is je Cmos batterijtje niet leeg, probeer er eens een neiuwe in te doen. lijkt erop dat de bios zijn settings niet onthoud imo

Interpolis, glashelder!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Dan komt er normaal "CMOS checksum failed" voor denk ik.
Dit heb je iig als je het batterijtje verwijderd.
Je kan het eens uitmeten met een multimeter.
Als de spanning nog hoger is dan 2,9V heb je daar normaalgezien geen problemen mee.
Een nieuw batterijtje levert 3,3V (ook al is het 3V rated) en kost 3 euro.
Daarbij lijkt het ook dat de pc vd ts het prima doet behalve als de kloksnelheid hoger komt te liggen dan 600MHz. Indien de batterij aan vervanging toe is zouden de andere waarden zoals de tijd ed ook niet gesaved worden dus ts: blijven je andere bios settings gesaved met cpu op 600MHz?

• PilatuS
  • Niet online
Bij 600MHz blijven alle andere settings in de BIOS wel staan. Ik heb er ook al een andere batterij ingezet van een ander moederbord, dat was zo'n beetje het eerste wat ik gedaan heb.

Ben er gisteren achter gekomen dat het tot ongeveer 900MHz goed gaat, als ik de MP of FSB dan nog iets hoger zet houd het op :(

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Staat de vCore wel hoog genoeg?
De NF7 begint denk ik vanaf 1,1 Volt en misschien is 900MHz de max op 1,1V, check dus eerst ff de vCore. :)

• PilatuS
  • Niet online
Kwa vCore heb ik ook vanalles geprobeerd. Net nog even 200x10 geprobeerd op 1.65 volt maar ook daar geen succes mee helaas. Ook 133x10 op 1.4 of 1.5 werkt niet.
Wel bedankt voor het mee denken hoor :)

• PilatuS
  • Niet online
Het probleem is dus de CPU :(

Na getest te hebben met meerdere moederborden en nog een XP 2000+ ben ik er achter dat de CPU gewoon niet meer goed is. Nu maar opzoek naar een andere XP-M.

Verwijderd

Vreemd probleem, en zonde van de cpu...
Als je van plan bent hem weg te doen mag ik hem dan nog eens uitproberen? (Asus A7N8X)
(Mijn eigen 2600+ mobile is net ook overleden :'( )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 15:43 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:40:
Vreemd probleem, en zonde van de cpu...
Als je van plan bent hem weg te doen mag ik hem dan nog eens uitproberen? (Asus A7N8X)
(Mijn eigen 2600+ mobile is net ook overleden :'( )
Je mag de CPU best van mij overnemen maar ik denk dat jij er ook niets meer mee kan.
Pagina: 1