7900GTX Performance Issue

Pagina: 1
Acties:

• iBram
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-07 08:44
Nadat ik een ASUS EN7900GT TOP gekocht had en een vriend van mij een ASUS EN7900GT kwam een van mijn vrienden met de mededeling dat hij een nieuwe computer ging kopen. Ik heb samen met weer iemand anders zijn computer samen gesteld Met de volgende specs:

Antec SmartPower 500Watt voeding
Antec SoHo case (Bigtower)
AMD 64 3800+ AM2 socket
ASUS M2N-e moederbord AM2 socket
1gb RAM
en een ASUS EN7900GTX

Computer ben ik gister bij hem gaan installeren en alles draait perfect maar...... Onze clan speelt voornamelijk CoD2 en dit is het enige spel wat problemen veroorzaakt.
De singleplayer kan op de maximale instellingen met DX7 stable 125fps draaien terwijl de lichtere Multiplayer in een redelijk volle server snel zakt tot 30-40 fps met precies dezelfde instellingen.

Performance vergelijking:
Mijn ASUS EN7900GT TOP (320 euro) draait cod2 MP op alle maxed settings DX7 op 1680x1050 op stable 125
Zijn ASUS EN7900GTX (454euro) draait het spel dus amper! (1280x1024)

Nogmaals het gaat enkel om de multiplayer en ook enkel om CoD2 multiplayer. Daarnaast zijn alle nieuwste drivers en firmware versies aanwezig en draait de computer op Windows XP SP2 x86.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
heb je ook de goeie chipset drivers geinstalleerd ?? het klinkt mij namelijk in de oren als het ontbreken vd chipset drivers ..

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 20:02
Ja check je drivers en doe eens een andere test.
Ook vind ik het raar dat zo systeem maar 1gb intern heeft.

• iBram
Over 1GB ram: was maximale uitgave dus kon niet meer bij :)

Over chipset drivers:
Ik ben begonnen met de orginele chipset drivers van de MOBO cd. zelfde probleem. Vervolgens updated versies van asus gedownload. Zelfde probleem. Vervolgens de chipset drivers van nividia zelf gedownload. En weer zelfde probleem.

We zijn er overigens net achtergekomen dat bij maxfps instelling 125 er 40 fps uitkomt, bij maxfps 300 60fps en bij maxfps 500 90-110fps. Ik heb dit nog nooit eerder gezien en vind ook dit wat merkwaardig.

Verwijderd

btj onlogisch, zo'n ongebalanceerd systeem.
1 gig bij een GTX en dan ook "maar" een x2 3800+
denk gewoon dat het systeem gigantisch gebottleneckt zijn.

en check je drivers, doe een BIOS update etc.

en waarom draai je het in DX 7 :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 19:27 ]

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:44
dan heb je meer fps :P en ken je toch alles op "max" kwaliteit draaien...

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

was het niet zo dat je boven de 80 fps het verschil nauwelijks tot niet meer kan waarnemen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41
Heeft ie een dual core CPU of niet? Zo ja, even de patches en AMD CPU driver installeren. Zoek maar eens op GoT :).

Verwijderd

Geeft de kaart ook mindere prestatie's in bijv 3dmark? Draai eens wat andere test programma's en vergelijk die dan met jouwn kaart.
Ik vind het trouwens wel jammer dat je zo'n dure kaart hebt genomen en de rest wat minder.
Had bijv een 7900GT voor €250 gehaald, dan hield je genoeg geld over voor 2 gig en een betere proc.

Owja, wat voor geheugen zit er in? Is het gewoon buget geheugen of duurder en dus sneller spul?
Dit kan namelijk ook redelijk in de prestatie's schelen.

Verwijderd

Spijt me zeer, maar ik draai ook een Geforce 7900GTX in combinatie met een Athlon 64 3800+ (single core), en bij mij is mijn performance top-notch. Ik heb alleen wel 2gb aan geheugen. Dat is wel nodig ook!

• iBram
De computer is nogmaals installed en geheel geupdate. Alle drivers/firmware ed zijn juist geïnstalleerd. De 7900GTX heeft een zeer goede performance in games zoals oblivion (zeker beter dan mijn 7900GT TOP). De 3dmarks scores zijn ook een stuk hoger dan de 7900GT TOP maar nog steeds is cod2 Multiplayer een probleem. Dezelfde engine in singleplayer werkt perfect met een stable 125fps op maxed settings DX7 maar de multiplayer blijft een vreemd geval. Ik ben nu bezig hem wat tweaks voor zijn CoD2 door te geven maar het blijft merkwaardig!

Overigens ik weet dat de systeem samenstelling niet optimaal is maar dat komt omdat op het laatste moment de samenstelling is overgenomen door een "computer expert" die bekend was bij de familie en ze voor een groot deel goedkopere onderdelen heeft gegeven.

Nog even over het gedoe over bottlenecks: Het is lijkt mij vrij onmogelijk dat er zo'n ernstige bottleneck gevormd wordt. Als een exacte copy van dit systeem een 6800GT zou draaien ipv 7900GTX zou je niet spreken over een GPU bottleneck maar zou deze kaart wel betere performance uit de game trekken dan de 7900GTX. Het lijkt me dus dat bij een bottleneck vorming de 7900GTX in ieder geval beter zou moeten presteren dan een kaart die geen bottleneck zou vormen. Daarnaast heb ik zat mensen gezien die goedkopere setups hadden met een 7900GTX of een vrijwel identieke setup en deze mensen konden zonder problemen dergelijke games draaien op getallen tot 250 fps.

Over de ram: Hij heeft zeer binnekort genoeg geld om een ram upgrade te kopen dus dat komt nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door iBram op 20-08-2006 14:45 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 23:21

Bever!

3

lol man een 7900gtx en dan op dx7 spelen o_O
probeer je cpu een te overclocken ofzo, misschien dat daar een bottleneckje zit.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iBram schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:44:
De computer is nogmaals installed en geheel geupdate. Alle drivers/firmware ed zijn juist geïnstalleerd. De 7900GTX heeft een zeer goede performance in games zoals oblivion (zeker beter dan mijn 7900GT TOP). De 3dmarks scores zijn ook een stuk hoger dan de 7900GT TOP maar nog steeds is cod2 Multiplayer een probleem. Dezelfde engine in singleplayer werkt perfect met een stable 125fps op maxed settings DX7 maar de multiplayer blijft een vreemd geval. Ik ben nu bezig hem wat tweaks voor zijn CoD2 door te geven maar het blijft merkwaardig!

Overigens ik weet dat de systeem samenstelling niet optimaal is maar dat komt omdat op het laatste moment de samenstelling is overgenomen door een "computer expert" die bekend was bij de familie en ze voor een groot deel goedkopere onderdelen heeft gegeven.

Nog even over het gedoe over bottlenecks: Het is lijkt mij vrij onmogelijk dat er zo'n ernstige bottleneck gevormd wordt. Als een exacte copy van dit systeem een 6800GT zou draaien ipv 7900GTX zou je niet spreken over een GPU bottleneck maar zou deze kaart wel betere performance uit de game trekken dan de 7900GTX. Het lijkt me dus dat bij een bottleneck vorming de 7900GTX in ieder geval beter zou moeten presteren dan een kaart die geen bottleneck zou vormen. Daarnaast heb ik zat mensen gezien die goedkopere setups hadden met een 7900GTX of een vrijwel identieke setup en deze mensen konden zonder problemen dergelijke games draaien op getallen tot 250 fps.

Over de ram: Hij heeft zeer binnekort genoeg geld om een ram upgrade te kopen dus dat komt nog wel.
MP is dus een probleem; maar heb je andere spellen via MP getest (en dan bedoel ik online)?

Er zitten nogal wat haken en ogen aan de nVidia nForce drivers; vooral de firewall is nogal brak. Ik gebruik zelf voor mijn nForce 3 niets eens de nVidia driver packet meer, maar de nForce remix (via http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1446 te downloaden). Als ik dan niet de firewall installeer draait dat als een zonnetje (en anders heb ik rot performance zodra ik online ga).

Overigens heb je de affinity van CoD wel aan 1 CPU toegewezen?

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerNummer op 20-08-2006 15:02 ]

• iBram
@bever: Dx7 geeft in CoD2 echt een hogere reactie snelheid. Is heerlijk voor in wars.

Het is een singlecore processor moet ik dan ook toewijzingen maken? Indien dat zo is leg svp even uit. Betreffende die forceware drivers in de herinstallatie heb ik gebruik gemaakt van het standaard paket van ASUS ipv de nieuwste nforce en geforce drivers. Natuurlijk zijn deze ASUS drivers ook nforce en geforce drivers maar ik vraag me af of asus zo'n brak product aflevert dan....
Pagina: 1