Toon posts:

Usb stick, write protection verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via mijn werk heb ik een usb stickje gekregen met een jaarverslag erop. Allemaal leuk en aardig maar hij is verder niet te gebruiken omdat de stick write protected is.

Mijn vraag is heeft iemand enig idee hoe deze write protection eraf te halen?

Zelf heb ik geprobeerd om met verschillende tools de stick te lijf te gaan om de partities en/of eigenschappen te veranderen/verwijderen. Alle links via google vertellen me dat er een switch moet zijn op de stick maar deze is er niet, heb em totop de chips uit elkaar gepeuterd ;p

De info die ik heb:
grootte 2.5 gig, verdeeld in 2 Fat partities, 1 van 2 gig, 1 van 0.5 gig
Chip/type/fabrikant: Create i5062-ZD l620

Als iemand suggesties heeft om dit te lijf te gaan hoor ik het graag.
Het is meer een principe kwestie nu :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Write protection is ook softwarematig in te stellen, je zult dus op zoek moeten naar de software van de fabrikant. Of anders vraag even of je werk of ze de software nog hebben.

Verwijderd

tsja, als je de stick van je werk gekregen hebt ben je inderdaad best om dat daar eens na te vragen. Uiteraard moet je wel op een of andere manier die de schrijfbeveiliging wegkrijgen. Je zegt zelf dat je de stick tot op de chips uiteen hebt gehaald. Het kan natuurlijk zijn dat de firma die de chips heeft beschreven ervoor zorgt dat het klepje waarmee je die schrijfbeveiling kan instellen eraf heeft gehaald.

Verwijderd

Als je het nog wilt weten :
http://www.icreate.com.tw/e/img/PDF/iFormat_v421.exe

Prima tool. Ik heb ook een jaarverslag (boeiend ;-(( ) gekregen, bij mij zat er een 64 Meg chippie in. Niet veel, maar altijd meegenomen !.