Toon posts:

|MBR-probleem| HD wordt herkent maar kan niet beschrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren startte ik mijn pc op, en plots kreeg ik de boodschap "primairy HD fail"
Vandaag had ik uitgetrokken om een nieuwe hd te halen en opnieuw te installen gezien de pc zeker vanavond terug in dienst moet zijn. Nu heb ik vanochtend ontdekt dat de HD wel herkent wordt in de BIOS en ik zie ze ook in ieder tooltje dat ik download om een hd te recoveren. Probleem is waarschijnlijk de MBR denk ik. Ik heb de HD in een andere PC gestopt en daar wat programma's op los gelaten (Partition table doctor en R-studio) die herkennen één voor één de hd, maar ik kan er niets mee aanvangen. Ze spreken allebei over een 'Bad HD' maar als ik de MBR wil fixen dan zegt Partition table doctor dat het niet mogelijk is om te schrijven. Als ik boot met de win XP pro cd, en naar de recovery console ga, dan vind het commando 'fixboot' geen HD. En het commando fixmbr doet precies nieks.

Zijn er nog mensen die oplossingen kennen voor mijn probleem?

Het probleem is dat ik zo snel mogelijk de oorzaak van mijn probleem moet kunnen bepalen om het op te lossen. Loop ik nu om een nieuwe HD en begin ik van 0 (wat ongelofelijk veel verloren data met zich meebrengt uiteraard) of blijf ik verder proberen om de hd terug aan de praat te krijgen.

alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Gewoon je HD testen met een test-tool van de fabrikant. Is 'ie defect dan een nieuwe halen. Fixmbr is echt geen wondermiddel om defecte schijven te repareren.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:42:
Gewoon je HD testen met een test-tool van de fabrikant. Is 'ie defect dan een nieuwe halen. Fixmbr is echt geen wondermiddel om defecte schijven te repareren.
Ik denk dat de TS toch wel iets meer moeite wil doen om al zn data terug te halen :/
Zo'n testtool van de fabrikant zegt toch ook niet alles op het gebied van recovery?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Neok_ schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat de TS toch wel iets meer moeite wil doen om al zn data terug te halen :/
Zo'n testtool van de fabrikant zegt toch ook niet alles op het gebied van recovery?
Nee, maar hij geeft zelf al aan dat daat-recovery programma's niet werken omdat ze 'bad hd' aangeven, en heb het idee dat de TS dit denkt op te kunnen lossen door 'fixmbr' te gebruiken. Sowieso is het niet handig om nog naar de hd te schrijven als je aan data-recovery wil gaan doen. Daarom mijn advies, kijk of 'ie echt stuk is met het tooltje, is 'ie dat heb je sowieso een nieuwe nodig en kun je eventueel vanaf daar gaan kijken of er nog data af te halen is.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:59:
[...]

Nee, maar hij geeft zelf al aan dat daat-recovery programma's niet werken omdat ze 'bad hd' aangeven, en heb het idee dat de TS dit denkt op te kunnen lossen door 'fixmbr' te gebruiken. Sowieso is het niet handig om nog naar de hd te schrijven als je aan data-recovery wil gaan doen. Daarom mijn advies, kijk of 'ie echt stuk is met het tooltje, is 'ie dat heb je sowieso een nieuwe nodig en kun je eventueel vanaf daar gaan kijken of er nog data af te halen is.
Wel, volgens het testtooltje van maxtor is de HD defect. Zal dus niets anders opzitten dan opnieuw te formatteren. Ik heb wel ontdekt op de maxtorsite dat mijn HD blijkbaar nog binnen garantie is. had ik dat een 4-tal hd's eerder geweten dat je die kon omruilen :)