Database overzetten naar andere server.

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-02 21:27
Hallo,

Ik wil een database van ongeveer 500MB overzetten naar een andere server.

De server is fysiek dus ook anders. Alleen kan ik er maar niet uitkomen hoe ik die database daar kan krijgen.
mysqldump werkt leuk, maar importeren is nou juist het probleem.

Weet iemand misschien hoe dit wel moet?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
mysql -h localhost -d DATABASE -uUSER -pPASSWORD < mysql.sql

Eve char: Warock <TEST>

• TheNephilim
Zover kan ik mee komen. Maar hoe kan ik het van een andere server importeren.

Dus het sql bestand staat op 10.0.0.2 en het moet naar 10.0.0.1

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bernardo schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:22:

Kopieer het bestand via een share?
FTP het bestand?
Mail het via GMail?
Brand het op CD/DVD?
<insert 1001 andere mogelijkheden>

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dan zet je het sql bestand op een gezamelijke share.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Bernardo schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:22:

Via aan een netwerk protocol als FTP, SMB, SCP, SFTP, NFS, HTTP of zelfs MySQL.

• TheNephilim
LOL, bedankt voor de reacties.

Maar, de server waar het nu op staat was webserver + mysql server.

Nu hebben we een mysql server apart. Tzijn 2 dedicated servers in een datacenter. Dus cd enzo is geen optie.

Nu staat er op beide servers linux. Maar ik weet die commandline niet.

Misschien kan iemand vertellen wat de command is om het sql bestand te verplaatsen van server 1 naar server 2? Der zit gewoon een glasvezel touwtje tussen de 2. Dus het moet toch via LAN kunnen.

en dan lokaal importeren?

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 19-08-2006 13:34 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
met samba een share maken?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Lach er maar om. Iemand als jij hoort echt geen shell toegang te hebben op een server in een datacenter. Als je op basis van de eerste reactie in dit topic al geen werkende oplossing kunt bedenken, kun je beter gewoon een andere hobby zoeken.

• TheNephilim
Hoezo? Wat heb ik hier nou aan?

Ik hoef verder niks te doen, alleen dit klusje even. De server en alle andere dingen worden door onze host geinstalleerd. Dus waar we de server van hebben. Hijs helemaal klaar. Maarja, als de database niet geimporteerd kan worden :S...

Ik ben geen ster in linux. Kweet een paar commands en kan me prima redden met mysql. Maar dit soort dingen gaan mijn boekje te boven.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is wel erg basic.
Je zou natuurlijk even kunnen aangeven wat je al hebt geprobeerd of hebt gezocht, maar ik zie 0,0 inzet van je eigen kant. Verder geef je veel te weinig (relevante) informatie; zo mis ik in je topicstart de database (ja, we kunnen toevallig afleiden dat het over MySQL gaat doordat je MySQLdump noemt), een OS en je vermeld geheel niet dat het over een datacenter gaat (wat an sich overigens overbodige informatie is, want ook daar zou je CD's kunnen gebruiken mits je toegang hebt tot het datacenter).
Je kunt nog steeds met (S)FTP, HTTP, MySQL en SCP/RCP en nog 1001 andere manieren bestanden kopiëren van ServerA naar ServerB, maar als je niet weet hoe je die commando's moet gebruiken dan kun je daar natuurlijk ook even op Googlen.

Kijk hier eens:
http://www.die.net/doc/linux/man/man1/scp.1.html
http://www.die.net/doc/linux/man/man1/rcp.1.html
http://www.google.com/sea...ng_nl%7Clang_en%7Clang_de

Verder ben ik het eens met Cheatah; ik vermoed dat je "way over your head" bezig bent. Dat is niet erg, zo zijn we allemaal een keer begonnen. Maar als je dan toch (zelf) in het diepe springt, doe dan ook je best om te zwemmen en roep niet meteen of iemand je er uit wil redden. Google wat, onderzoek wat, probeer wat en kom gerust terug als je een gerichtte vraag kunt stellen als het écht niet lukt. Maar geef dan wél aan wat je geprobeerd hebt en wat er niet werkte. Dat mis ik nu helaas.

Ik krijg net een DM van Cheatah;
code:
1
mysqldump --opt -h10.0.0.2 -uusername -ppassword database | mysql -h10.0.0.1 -uusername -ppassword database

Daar mag je hem wel dankbaar voor zijn ;) Ik had je liever nog even wat moeite zien doen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 19-08-2006 13:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.