[Flash] embedding wil niet lekker in IE en Firefox

Pagina: 1
Acties:

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 02:34
hallo ik heb eens een vraag ik heb in mijn banner 2 flash filmpjes zitten de bovenste met rook heb ik reeds hersteld want deze werd wel goed weer gegeven in firefox en niet in internet explorer.

Maar nu zit er links in de blauwe banner ook nog een klein flash filmje die ik maar niet aan de praat krijg in IE, zoals je kan zien blijft de pagina ook maar laden. In Firefox is alles prima.

zie voorbeeld. http://www.nieuwsgroepen.info/php/index.php?sid=bb c4256609ae83680de60bc191f34b29&Itemid=100

Het gaat alleen om de forum template de rest is wel goed, gebruik namelijk 2 verschillende templates.

De code van het 2e filmpje is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[b]<td align="left" valign="middle" style="padding-left:10px;"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-44455354000 0" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shock wave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="319" height="95">

<param name="movie" value="templates/fv_business_blue/images/header_2. swf?ueberschrift=<?php echo $mosConfig_sitename; ?>" />

<param name="play" value="true" />

<param name="quality" value="high" />

<param name="wmode" value="transparent" />

<embed src="templates/fv_business_blue/images/header_2.sw f?ueberschrift=<?php echo $mosConfig_sitename; ?>" width="319" height="95" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflash player" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent"></embed>[/b]

Iemand die mij kan vertellen wat er niet goed is aan dit script en me kan vertellen wat ik moet doen om het in beide browsers werkende te krijgen.

dank u

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik begrijp helemaal niets van je TS :?
en misschien een titelfix aanvragen ?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Weet niet of je het hebt gezien; maar als je kijkt naar;

<td align="left" valign="center" style="padding-left:10px;"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shock wave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="319" height="95">

<param name="movie" value="templates/fv_business_blue/images/header_2.swf?ueberschrift=<?php echo $mosConfig_sitename; ?>" />

<param name="play" value="true" />

<param name="quality" value="high" />

<param name="wmode" value="transparent" />

<embed src="templates/fv_business_blue/images/header_2.swf?ueberschrift=<?php echo $mosConfig_sitename; ?>" width="319" height="95" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflash player" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent"></embed>

Er zitten spatie's in je code, weet niet zeker hoor, maar kan dat niet een probleem zijn? Probeer de code eens die ik gepost heb, enig resultaat?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 13:27 ]

• harryvos
Heb jou code er neer gezet probleem blijft hetzelfde.

Er moet iets inzitten waarmee IE niet overweg kan. Alleen wat is de vraag. :'(

@flappietoetoe de flash word dus wel netjes in firefox vertoond en niet in Internet Explorer, in IE krijg ik niks te zien en blijft hij hangen op het laden van het flash filmpje.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

crisp

Devver

Pixelated

Werkt hier prima in IE6 onder win2k - weet je zeker dat je niet tegen het probleem met de eolas-fix aanloopt (dat je Flash-content eerst moet 'activeren')?

Verder zou ik je HTML eens valideren, daar zitten wat foutjes in.

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 19-08-2006 14:10 ]

Intentionally left blank

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft het niet iets te maken met nieuws: Nieuwste IE-patch zorgt voor problemen met applicaties en het gebruik van <embed> ?

^^damn you! :(

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 19-08-2006 14:10 ]

• harryvos
Nou nee dat zal niet.

Voor mijn site gebruik ik 2 templates die aan verschillende onderdelen worden gekoppelt.

1 template zit gekoppeld aan zowel nieuws en forum. Het gekke is dat het flash filmpje wel word weer gegeven in nieuws maar bij het forum gedeelte niet. Mijn kennis van flash is echt nihil, maar dit was ook zo met het eerste flash filmpje die rook zeg maar, deze heb ik wel kunnen herstellen door iets aan de code toe te voegen.

scale="" wmode="transparant" play="true" quality="high" menu="false"

En dat werkte toen gelijk, 2e krijg ik niet voor elkaar en dat is dus alleen zo op het forum gedeelte op de rest van de website werkt het allemaal wel prefect.

@crisp zal die html eens doorlopen misschien zit het wel gewoon daarin

[ Voor 5% gewijzigd door harryvos op 19-08-2006 14:19 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik heb de titel even gefixed, ik zou graag in de topic start zien wat je precies zelf geprobeert hebt om het op te lossen, en wat je zelf aan het proberen bent. Ik geef TS even het voordeel van de twijfel, maar ik wil wel meer inhoudelijke inzet zien van hem. Als het oplossen van een probleem het f5'en van dit topic inhoud gooi ik hem alsnog dicht

Stoer; Marduq

• harryvos
Nou nou zit echt niet op mijn lui gat en lekker te F5-en hoor, maar zoals ik al aan gaf is mijn kennis hiervan niet groot dus verwacht ook niet te veel.

code die ik ook al heb geprobeerd is:

<object type="application/x-shockwave-flash"
data="templates/fv_business_blue/images/header_2. swf?ueberschrift=<?php echo $mosConfig_sitename; ?>"
width="319" height="95">
<param name="movie"
value="templates/fv_business_blue/images/header_2. swf?ueberschrift=<?php echo $mosConfig_sitename; ?>" />
</object>

probleem is dan dat ik een groot wit vlak krijg in de banner.

• harryvos
heb het anders opgelost, ik heb met snagit de flash gekopieerd, en deze in de plaats van de flash gezet, dus is nu geen flash meer maar een gif plaatje.

Was voor mij de makkelijkste oplossing. maar het is wel naar mijn tevredenheid zo.
Pagina: 1